Vieraan virtsankarkailu -ongelma?
Ongelma seuraavanlainen. Puolison suvussa ihminen, jolla virtsankarkailua. Ei käytä mitään suojia. Haisee pitkän matkan päähän. Useampi ihminen on tätä kommentoinut -selän takana tietenkin. Kyseinen ihminen on sellainen, ettei asiasta todellakaan voi hänelle puhua. Kyläily on ongelma. Hän haluaisi kovasti meille kylään jouluna, syntymäpäivinä jne, mutta me emme halua häntä kylään, kun sohvat, kangaspäällysteiset tuolimme jne, alkavat haista, kun hän istuu niissä. Ja kun meille on muitakin vieraita tulossa, en halua suojata kaikkia istumapaikkoja kankailla. En keksi muuta ratkaisua, kuin olla kutsumatta kyseistä ihmistä kylään, vaikka muita sukulaisia kutsunkin. Hän varmasti pahoittaa mielensä, mutta en halua pissanhajuisia huonekaluja. Toiminko mielestänne väärin/julmasti? Mitä muita vaihtoehtoja olisi?
Kommentit (8)
Jos ongelma on esteenä kyläilyille niin varmasti kertoisin. Voit sanoa että on kaikkien kannalta mukavampaa jos/kun hän käyttää suojia. Luulenpa että ko. tyyppi hankkii suojia jos ymmärtää että niiden avulla pääsee kyläilemään.
asiasta anonyymisti, jos koet ettet tahdo nolostuttaa häntä.
Laita ystävällismielinen kehote s-postitse tms.
Onko peppu ja haarat märkinä? Jos ei, niin sitten varmaan käyttää suojaa, mutta suojallakaan ei varmaan hajusta pääse?
Itse en asiasta huomauttaisi, on varmaan tosi noloa ja vaikeaa hänelle muutenkin. Laittaisin itse kiltisti vaan huovan sohvan istuintyynyjen päälle, siinä ei mene kuin minuutti. Nojatuolille sama. Jos hän sitä ihmettelisi, niin sanoisin varmaan, että no kun lapset/koira likaa ne.
hiiih.. joka paikka kahisee ja rapisee,mutta eipähän haju tartu.
ajattelisin, että jonkun pitäisi ehkä asiasta puhua, koska tämähän voi häiritä tämän ihmisen kaikkia ihmissuhteita, eikä hän välttämättä tätä ongelmaa itse tiedosta. Voisitteko suvun kesken keskustella, kuka olisi sopivin ottamaan tämän intiimin asian esiin. Koska vaivaan kuitenkin on olemassa hyviä suojia, ei ole mielestäni kenenkään etu, että homma jatkuu näin.
Kyllä minustakin olisi hirveän vaikeaa sanoa asiasta. Miehelläni on kaveri, joka haisee niin hirveästi hielle, että samaisesta syystä en tahdo häntä meille kylään. Tai ainakin haluan hänen istuvan nahkasohvallamme enkä kangasnojatuoleissamme. Minusta on aivan käsittämätöntä, että terve ihminen ei itse ymmärrä asiaa. Tämä mieheni kaverikin on väitellyt tohtori!! Naimaton.
on työikäinen ihminen. Hän käyttää tenoja ja työkaverit ovat hänelle huomautelleet hajusta. Eli kyllä siitä muutkin ihmiset mainitsevat.
kanssaan ulkona kaffella tms... ei varmaan tee mieli mennä hänenkään luokse kylään,kun kaikki paikat kusessa sielläkin:)