töiden teko äitiyslomalla
miten saa tehdä töitä, ettei tulot vaikuta kelan rahoihin? Jostain muistan kuulleeni, että sunnuntaina tehty ei vaikuttaisi, tms.? Minulle tarjottiin viikonlopputyötä, ja mietin nyt, kannattaako se. Äippäraha ei ole mikään hääppöinen, mutta ettei se sitten palkan (mikä ei sekään kovin suuri olisi, ehkä max. n.200e/kk).
Minulla on verokortti sosiaalietuutta varten, meneekö palkka sitten ns. normaalilla verokortilla, sillä prosentilla, mikä se minulla on aina ollut?
Kommentit (3)
mulla ainakin verot sen verokortin mukaan millä olen töissäollessa veroni maksanut. (äitiyspäivärahalle eri kortti)
Jos äityispäivärahasi on kovin pieni, niin ei ole kauheasti väliä, vaikka tippuu minimille työpäiviltä. Tarkista summat eli mikä on vaikutus.
ma-la äitiyspäiväraha (vanhempainraha mikänytikinä) putoaa niiltä päiviltä minimiksi, kun tekee töitä. Sunnuntailta ei päivärahaa makseta, joten siihen se ei tietenkään vaikuta, mutta kannattaa silti ilmoittaa nekin päivät, kun on ollut sunnuntain töissä, ettei tule jälkikäteen sanomista, kun kelassa huomaavat, että sulla on tuloja päivärahakaudelta.