Joudun ottamaan lapset mukaan synnytykseen
Olen yh ja en tunne ketään kuka voisi lapsia hoitaa kun synnytyksen aika koittaa. On siis pakko ottaa lapset mukaan sairaalaan. Mihinköhän siellä joutuvat kun minä synnytän? Eihän heitä nyt voi sinne yksikseen jättää vaan pitää joku hoitaja tms. olla. Lapset ovat 2-5-vuotiaita (3 kpl)
Kommentit (37)
mene loppuraskaudesta sinne kun on aika ja synnytät siellä paikkakunnalla. Onpa lapsillesi hoitajat samalla :)
Muutettiin tänne 600 km päästä, ei sukulaisia enää täällä tms. vaikka meidän suku täältä onkin kotoisin.
Pitää yrittää sitten saada se kodinhoitaja. Kiitos vinkistä!
ap
hakee ne sieltä sairaalasta siks aikaa kun olet sairaalassa vauvan kanssa.
Sulla on oikeastaan vaan 3 vaihtoehtoa:
1) Joku sukulainen on olemassa? Joko hän muuttaa teille hyvissä ajoin ennen synnytystä ja on siihen saakka TAI lapset muuttavat hänelle. Mun äiti teki näin,muutti meille kun menin pikkukakkosta synnyttään ja mies oli ulkomailla.
2) Onko siellä vuoropäiväkotia?? Sovit sinne hyvissä ajoin etukäteen,et kun synnytys alkaa,voit viedä lapsesi sinne. Voi vaatia keskustelua päivähoitokeskuksen kanssa tmv mitä niitä nyt on...
3) Käyt jo valmiiksi sosiaalitoimistossa jossa sovit että lapset menee sinne hoitoo synnytyksen ja parin sitä seuraavan vuorokauden ajaksi
3 on paras vaihtoehto koska voihan olla,ettet selviä polikliinisellä synnytyksellä.
mutta vastaanpa kuitenkin jos joku vaikka miettii, että miten tuollaisessa tilanteessa oikeasti pitäisi menetellä.
Tuollaista lapsikatrasta tuskin on järkevää synnytys saliin mukaan ottaa. Esim. meidän perhe toimii ns. lastensuojelun kriisiperheenä. Tällaisessa tilanteessa äiti ottaisi yhteyttä sosiaalitoimistoon ja saisi sieltä perheemme yhteystiedot. Kun synnytyksen aika koittaa hakisin lapset meille ja vaikka samalla veisin äidin sairaalaan. Näin yksinkertaista. Ja sossu maksaa.
Neljäs lapsi tulossa, eikä alkeellisintakaan käsitystä asioista. Sosiaaliviranomaiset hakevat lapsesi sairaalasta kyllä turvaan, jos yrität niitä synnystykseen ottaa mukaan.
Huonoin provo ikinä.
Mies oli työmatkalla 300km päässä mulla rv36 kun synnytys käynnistyi, en aluksi uskonut että on tosi kyseessä sitten aloin paniikissa soitella miehelle, vanhemmille ym. Pakko oli napata lapset taksiin mukaan ja sairaalaan. Lapset menivät lastenosaston askartelun ohjaajan tykö ja minä pyöräytin vauvan tunnissa, sitten oltiin yhdessä s.osastolla pari tuntia kunnes mies ja isovanhemmat säntäsivät samaan aikaan sisälle. Mutta siis saat neuvolan kautta kyllä apua, soita ajoissa!
on sosiaalihuoltolain 20 § mukaista toimintaa kaikkialla Suomessa.
Otat siis hyvissä ajoin yhteyttä oman kuntasi/kaupunkisi sosiaalitoimistoon.
Aivan varmasti saat hoidon lapsillesi järjestymään
sekä synnytyksen että sairaalassa olon ajaksi.
hoitaja kahvilla joten vuorotellen vahtivat, tuskin olet ainoa jolla on lapset ollu mukana.
hoitaja kahvilla joten vuorotellen vahtivat, tuskin olet ainoa jolla on lapset ollu mukana.
ei ne tosiaan itsekseen muodostu. Pitää olla tosi avuton ihminen, jos ei saa itselleen tukiverkkoa muodostettua!!
vielä thai-tyttö ja kaikki :)
AP on koomikko
tai tilaa mll hoitaja- 10 e tunti kulukorvauksineen
mikä tilanne. Todellisuudessa asiahan olisi jo puhuttu neuvolassa ja sovittu, miten homma hoidetaan. Ei kai kukaan oikeasti usko, ettei neuvolassa järjestettäisi asiaa???
kätilöillä ei todellakaan ole aikaa lapsenlikkana toimia, kädet täynnä työtä muutenkin...
Lapsesi sijoitetaan päivystävään tukiperheeseen.