Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun ottamaan lapset mukaan synnytykseen

Vierailija
09.12.2009 |

Olen yh ja en tunne ketään kuka voisi lapsia hoitaa kun synnytyksen aika koittaa. On siis pakko ottaa lapset mukaan sairaalaan. Mihinköhän siellä joutuvat kun minä synnytän? Eihän heitä nyt voi sinne yksikseen jättää vaan pitää joku hoitaja tms. olla. Lapset ovat 2-5-vuotiaita (3 kpl)

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös mies häipyi neljännen lapsen odotuksen puolessa välissä. Sillä ei ollut aikomustakaan tulla 400km:n päästä omia lapsiaan hoitamaan synnytyksen ajaksi, kun oli niin rakastunut. No näille kivoille vastaajille, voin vain sanoa, et mitenkäs pakotat aikuisen miehen tulemaan. Kertokaapa se.

Kun tunsin että synnytys on käynnistynyt, soitin äidilleni, joka myös asuu 400km:n päässä. Hän on työelämässä, mutta suostui lähtemään yhdeksi yöksi. Naapuri tuli odottamaan äitiäni, kun minun piti jo lähteä. Lapsi oli maailmassa ennenkuin äiti oli kotonani. Seuraavana päivänä tuli eräs kaverini, jotta äitini pääsi töihin ja kolmantena päivänä lasten isäkin suvaitsi saapua paikalle yhdeksi yöksi ja tuli jopa sairaalaan vilkaisemaan lastaan. Että silleen... Kaikki ei aina mene niinkuin saduissa. Vaikka itse yrittäisikin kaikkensa. Ottaisin itse lapsesi, jos asuttaisiin samalla paikkakunnalla. Haluaisin todella auttaa yhtä ahdistavaan tilanteeseen joutuneita. Koita jaksaa!

Vierailija
2/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytät kotona ja annat lasten katsoa vierestä niinkuin siinä amerikkalaisessa tv-ohjelmassa aina tehdään. Tämä kysymys voittaa taas palkinnon tietyssä sarjassa............

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli naapuri, äiti ja kaveri auttamassa. Ap:llä ei muka ole ketään.

Vierailija
4/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun huudellaan provoksi ja muistetaan taas mainita, että kyllä se on vaan itsestä kiinni se tukiverkkojen luominen.

Oli provo tai ei, olen itse ollut tuollaisessa tilanteessa. Eipä paljon naurattanut. Olihan minulla kavereita ja ystäviä, mutta ei heistä kukaan suostunut tulemaan, heillä on omat perheet hoidettavana, miehet usein työmatkoilla ja aamuisin töihin mentävänä. Ei mistään neuvoloista tai kodinhoitajilta mitään apua herunut, koska olisi pitänyt tietää synnytyksen aika päivälleen ja sen tapahtua virka-aikaan. sanottiin, että voi laittaa lapseni lastenkotiin jos ei heille mitään paikkaa ole. Onnekseni raskauteni meni niin yli, että synnytys käynnistettiin. Vein aamulla lapset tarhaan ja menin itse synnyttämään. Äitini tuli sitten satojen kilometrien päästä ja haki lapset tarhasta, viipyi sitten kaksi päivää, että pääsin vauvan kanssa kotiin.

Vierailija
5/37 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorimmaista odottaessani.

Soitin kunnan kotipalveluun ja kerroin tilanteemme lupasivat järjstää kodinhoitajan sitten kun lapsi on syntynyt ja antoivat numeron jonne soitin etukäteen että tällainen tapaus on lähiaikoina tulossa ja sanoivat että tervetuloa

kun synnytyksen aika koittaisi voisin viedä esikoisen lastenkotiin

Synnytys käynnistyi yöllä lapsen kanssa taksiin ja lastenkotiin, tyttö oli tuolloin 2 vuotias ja kiedoin hänet peittoon (pakkasin kotona vaatteet kassiin ja otin mukaan) kannoin taksiin ja vein lastenkotiin

josta jatkoin matkaa synnärille taksilla

supistukset olivat kovat ja voi sitä taksimiehen ilmettä kun luuli että teen lapsen autoon

piti vauhtia

ehdin olla kaksi tuntia synnärillä kun lapsi syntyi, synnytys käynnistyi klo 23 ja heti puolen yön jälkeen olin sairaalassa ja lapsi syntyi 2.15

Jos olisin jäänyt kotiin ensimmäisten supistusten alettua seurailemaan tilannetta olisi käynyt huonosti

Vierailija
6/37 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat asuneet täällä vasta vähän aikaa, ja odottavat kolmatta lastaan. Mies ajoi kolarin ja on sairaalassa vielä pitkään, eikä sukulaisia mailla halmeilla. Miehen vanhemmat kuolleet ja rouvan äiti asuu Espanjassa. Ystävälleni oli neuvola alkanut puhua siirtymisestä lastensuojelun asiakkaiksi. Eli lapset olisi todella otettu lastenkotiin synnytyksen ajaksi. Onneksi olemme ystävystyneet ja lapset tulevat tietty meille, mutta neuvola oli tiukannut lujasti, että onko lapsilla varmasti paikka.

Vierailija
7/37 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi joku tulla nyt jo teille kyläilemään, vai koska se LA nyt olikaan. Kyllä minunkin sukulainen tuli meille vahtimaan isompia 400km päästä kun miehen kanssa lähdettiin sairaalaan.

Vierailija
8/37 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja kahvilla joten vuorotellen vahtivat, tuskin olet ainoa jolla on lapset ollu mukana.

ja viedään ambulanssilla sairaalaan ja kotona on pieniä lapsia, niin ambulanssiin otetaan toki lapset mukaan, eihän heitä voi yksin kotiin jättää, jos ei naapurista tai muualta läheltä saada hälytettyä ketään paikalle. Sairaalasta järjestetään sitten lastensuojelu paikalle ja lapsille järjestetään sijaishoito, käytännössä tarkoittanee lastenkotia.

Tilannehan on ihan mahdollinen, jos joku yh oikeasti sairastuu vakavasti ja joutuu vaikka teholle tms.

Vierailija
9/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmiä provoja?? En yleensä näitä kommentoi, mutta oikeesti haluaisin tietää, että ihanko vain päivän ratoksi vai miksi?

Vierailija
10/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en tosiaan tunne ketään joka voisi tulla silloin kun synnytys alkaa siis pikaisesti. Ja MLL:n hoitajillekin pitää varmaan tietää se aika etukäteen, jos sanon LA:n aikaan ja lapsi syntyykin aiemmin? Tuskin sieltä ketään saa jos soittaa kun synnytys alkaa?

ap

Vierailija
11/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LApset voivat vaikka piirrellä huoneessaan.

Vierailija
12/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en tosiaan tunne ketään joka voisi tulla silloin kun synnytys alkaa siis pikaisesti. Ja MLL:n hoitajillekin pitää varmaan tietää se aika etukäteen, jos sanon LA:n aikaan ja lapsi syntyykin aiemmin? Tuskin sieltä ketään saa jos soittaa kun synnytys alkaa?

ap

lapsia, vanhempia jne? Aaika huonossa jamassa on elämä jos ei tunne ketään, joka voisi hädän tulle auttaa..

Vierailija
13/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä apua pienperheyhdistykseltä, kaupungilta tukihenkilöltä jne.

Jokaisen täytyy ihan itse luoda ne tukiverkot, ei ne mistään tupsahda.

Vierailija
14/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sairaalassa ehdi sun muksuja vahtia, joten kattele hoitaja, jonka kanssa sovit että hän tulee apuun ku synnytyksen aika koittaa.

Mll:ltä saa kyllä hoitajan lyhyelläkin varoitusajalla, kun kerrot sinne mikä on tilanne.

Vierailija
15/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tod. näk. sairaalasta soittavat sosiaaliviranomaisille, jotka hakevat lapset. Eiko mikään muu (etukäteen tehtävä) järjestely tosiaan onnistu? Lapsille vähän liian järkyttävää...

Vierailija
16/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia jo kolme iältää 2-5! Soita lasten isälle, tai jokaiselle tai tulevalle tai vaikkapa JOULUPUKILLE! KYLLÄ JOKAISELLA JOKU ON, on sinullakin jos jo neljättä kertaa sikiät pyhästä hengestä...

Vierailija
17/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vieras paikkakunta, lähin naapuri 5 km päässä ja hekin iäkkäitä, ei ole heistä lasten hoitajiksi. Kun olen ollut lasten kanssa nyt kotona niin en ole ehtinyt tutustua keneenkään. Kodin ulkopuolella olen käynyt vaan neuvolassa ja kaupassa. Jännitän sitäkin että mahdutaanko kaikki 4 ambulanssiin jos pitää ambulanssilla lähteä sairaalaan.

ap

Vierailija
18/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätti minut tänne. Muutettiin tänne perintötalooni keskelle ei mitään kun kaikki muu meni miehen sotkujen myötä.

ap

Vierailija
19/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko menet synnytyksen aikaan kyläilemään paikkakunnalle, missä lapsille on vahti tai sitten kerrot tilanteestasi sille neuvolantädille.

Vierailija
20/37 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

potkasseet tyhjää ja toiset heittäneet lusikan nurkaan ja yhtään kaveria ei ole koskaan ollutkaan ja lapsilla ei ole tämän vuoksi edes kummeja. Snif

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi