Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaisille mielenkiintoinen kysymys

Vierailija
09.12.2009 |

Jos yhtäkkiä paljastuisi että kristinusko Raamattuineeen on ollutkin vain valtava ja järjestelmällinen huijaus jolla on ollut poliittiset tarkoitusperät ja tuo kaikki pystyttäisiin aukottomasti todistamaan; kuinka elämäsi muuttuisi kun uskonnollisuus katoaisi siitä? Mitä se sinulle konkreettisesti tarkoittaisi? Tämä on nyt pelkkä mielikuvitusleikki, joten "sellaista mahdollisuutta ei ole"-tyyppiset vastaukset eivät kelpaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyisin sinulta että miltä sinusta tuntuisi nyt jos et olisi syntynytkään. Hypoteettiseen kysymykseesi vastaaminen on niin mahdotonta etten vastaa siihen.

Vierailija
2/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä elämäni muuttuisi mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin silti, että Jumala on ja uskoisin myös, että Jumalan tarkoitus on, että uskomme niin kuin kristinusko opettaa. Tämä on ehkä vaikea selittää, mutta esim. vaikka Kristusta ei olisi koskaan ollut, voin elää ja käyttäytyä niin kuin Hän olisi ollut, elää Kristuksen opetuksen mukaan.

Minun maailmankuvaani kuuluu Jumalan olemassaolo niin olennaisena osana, että maailmaa ilman Jumalaa ei voisi olla.

Vierailija
4/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyisin sinulta että miltä sinusta tuntuisi nyt jos et olisi syntynytkään. Hypoteettiseen kysymykseesi vastaaminen on niin mahdotonta etten vastaa siihen.

Vierailija
5/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täydellinen, ikuinen toivottomuus.

Vierailija
6/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon kaikessa mutta jos nyt ajattelen vain itseäni niin etsisin varmaan seuraavaksi parhaan uskonnon itselleni

Vierailija
7/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis yhtä kuin uskonnollisuutesi?

uskonnollisuus on tapoja ja ulkokuorta. Jeesus on Herrani ja se on ainoa jolla on merkitystä.

Vierailija
8/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoisia ja kertoneet paljon ihmisen luontaisesta uskonnollisesta kaipuusta.

Vierailija
9/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uskominen oli minulle valinta. Tiedän kyllä ettei Raamatun todenperäisyyttä voi todistaa suuntaan eikä toiseen, mutta tällä ei ole minulle mitään merkitystä.

Vierailija
10/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uskominen oli minulle valinta. Tiedän kyllä ettei Raamatun todenperäisyyttä voi todistaa suuntaan eikä toiseen, mutta tällä ei ole minulle mitään merkitystä.

Oma uskoni perustuu niin täysin johonkin kaiken rationaalisuuden ulkopuoliseen mystiseen intuitioon, että millään perusteluilla ei siihen voi vaikuttaa. Olen kyllä muuten hyvin rationaalinen ihminen ja koulutukseltani luonnontieteilijä ja ehkä siksikin uskon löytäminen oli pitkä ja kivinen tie. Vasta kun tajusin, että tätä ksyymystä täytyy lähestyä rationaalisuuden ulkopuolelta, alkoi valjeta mistä uskossa ylipäänsä on kysymys.

4

Vierailija
11/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet moista?

Vierailija
12/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaako tuo vain kristinuskoa vai koko maailman uskontoja esim juutalaisuutta? Kyllä minä uskon joka tapauksessa, että jonkinlainen jumala on olemassa, oli se sitten kristinuskon jumala, juutalaisten jumala tai ihan vaan minun omani.

Elämääni se ei ehkä muuttaisi, paitsi kirkossa ei enää käytäisi, eikä muissakaan seurakunnan tilaisuuksissa, mikä olisi sinänsä sääli. Asiat pitäisi ajatella joissakin kohdin uusiksi, esim miten joulu selitetään lapselle jne. Elämäni ei kuitenkaan romahtaisi, enkä kokisi suurempaa katkeruutta.

Vierailija
13/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla uskovien ajatuksia. On myös jännää, että siinä missä toiselle ihmiselle jonkinlaisen jumalan olemassaolo on itsestäänselvyys, toinen ihminen pitää jumalan olemassaoloa erittäin epätodennäköisenä.

Kunnioitetaan silti toistemme ajatusmaailmoja. Jokainen uskokoon, kuten tahtoo.

Vierailija
14/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattuun ja seurakuntaan, mutta en menettäisi uskoani Jumalaan. Minä olen itse konkreettisesti kokenut Jumalan läsnäolon sisimmässäni ja elämässäni, eikä mikään tiede voi sitä todistaa pois. Kaikenlisäksi elämäni uskovana on niin paljon antoisampaa ja onnellisempaa kuin ei-uskovana (molemmista on kokemusta) että kyllä minä haluaisin jatkaa samalla tavalla.

Olen minä tuota itsekin joskus miettinyt. Että mitä jos taivaaseen pääsyn sijaan kuoleman jälkeen kaikki loppuukin eikä ole mitään. Olen tullut siihen tulokseen että aivan sama, tämä on kuitenkin paras tapa elää :)

Vierailija
15/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin asia on, kristinusko(kin) on perustettu vain ja ainoastaan ihmismassojen hallitsemiseksi. Uskonnolla on ollut helppo hallita, koska sillä on saatu ihmiset pelokkaiksi. En väitä, etteikö Raamatussa(kin) olisi myös totuutta, mutta se on täydellisesti vääristelty.

Nyt kun uskonnolla ei enää voi nykyihmistä pelotella on täytynyt keksiä uusia pelotteita: nyt jo menneisyyteen jäänyt ns. kylmä sota, tämän hetkinen ilmastonmuutospelottelu, terrorismi ja tämä mitä nyt juuri kokeillaan: pandemia. Maailmanhallitsijoilla on vielä tätäkin pahempia kortteja takataskussaan. Seuratkaapa tarkasti mitä tapahtuu lähivuosina "terveydenhoitorintamalla"...

Vierailija
16/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla minä voisin kysyä ap:lta, että jos pystyttäisiin aukottomasti todistamaan Jumalan olemassaolo, niin miten sinä siihen reagoisit?

Vierailija
17/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla minä voisin kysyä ap:lta, että jos pystyttäisiin aukottomasti todistamaan Jumalan olemassaolo, niin miten sinä siihen reagoisit?

niinkuin me kaikki. Silloin hän tulee näkemään että Jumala on.

Vierailija
18/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han tulee vielä kerran polvistumaan Jeesuksen edessä niinkuin me kaikki. Silloin hän tulee näkemään että Jumala on.

Suurin osa maapallon ihmisistä uskoo jotenkin toisin. Miten voit olla varma, että sinä olet oikeassa mutta he eivät?

Itse olen uskonnoton. Raamattua on kuitenkin tullut luettua. Täytyypä sanoa, että olisi erittäin kiinnostavaa tavata kristinuskon Jeesus ja Jumala. Minulla olisi erittäin paljon kysyttävää heiltä.

Kristinuskon näkökulmasta Jumalaan kannattaa uskoa, sillä se on ainut tapa olla joutumatta helvettiin. Itse yritän elää niin hyvin kuin vain osaan noudattaen humanistisia arvoja. Uskonnottomana uskon, että tämä on ainut elämäni. Minun oikeudentajuani vastaan sotisi melkoisesti, jos olisikin olemassa kristinuskon rakastava ja armelias Jumala, joka tuomitsisi minut helvettiin siitä hyvästä, ettei hän kaikkivaltiaana halunnut antaa minulle jumalauskoa.

Vierailija
19/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han tulee vielä kerran polvistumaan Jeesuksen edessä niinkuin me kaikki. Silloin hän tulee näkemään että Jumala on.

Suurin osa maapallon ihmisistä uskoo jotenkin toisin. Miten voit olla varma, että sinä olet oikeassa mutta he eivät?

Itse olen uskonnoton. Raamattua on kuitenkin tullut luettua. Täytyypä sanoa, että olisi erittäin kiinnostavaa tavata kristinuskon Jeesus ja Jumala. Minulla olisi erittäin paljon kysyttävää heiltä.

Kristinuskon näkökulmasta Jumalaan kannattaa uskoa, sillä se on ainut tapa olla joutumatta helvettiin. Itse yritän elää niin hyvin kuin vain osaan noudattaen humanistisia arvoja. Uskonnottomana uskon, että tämä on ainut elämäni. Minun oikeudentajuani vastaan sotisi melkoisesti, jos olisikin olemassa kristinuskon rakastava ja armelias Jumala, joka tuomitsisi minut helvettiin siitä hyvästä, ettei hän kaikkivaltiaana halunnut antaa minulle jumalauskoa.

Vierailija
20/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakastava Jumala ketään ikuiseen helvettiin tuomitse, ellei helvettiä sitten ajatella erona Jumalasta. Nykyäänhän jo valtavirrankin kristityt uskovat helvetin tarkoittavan vain kuolemaa. Uskovat sitten jonain päivänä herätetään, kuulemma.