Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys IMETTÄVILLE äideille!

Vierailija
09.12.2009 |

Ymmärrän sen, että äitinä haluaa imettää, niin tein itsekin 2kk ajan. Mutta miksi teitä kiinnostaa imettävätkö muut? Mitä se on teiltä pois? Miksi ei-imettäviä tulee "käännyttää" imettämään niin kuin johonkin uskonlahkoon? Onko oikeutettua sanoa ei-imettävää äitiä idiootiksi?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tyhjäpää sinne edes eksy, jos ei halua imettää tai saada imetysneuvoja?? :-O

että vöyhkätään kuin kiihkofundamentalistit. Olen aika paljon noissa tilaisuuksissa istunut ja osalle tukihenkilöistä annan kyllä kiitosta fiksusta, ymmärtävästä ja asiallisesta neuvomisesta. Heidän sävynsä on kannustava, ei painostava.

Toiset tukihenkilöt taas nimenomaan syyllistävät ja tuomitsevat. Heidän tyylinsä on sellainen, että HE ovat oikeassa ja muut väärässä, ja että on paheksuttavaa ajatella tai tehdä toisin kuin he.

Minusta on oikein sääli, että nämä jälkimmäisenkaltaiset "tuki"henkilöt ovat edes päässeet ääneen kokoontumisissa. En ihmettele yhtään, jos he karkottavat pois epävarmoja ja imetykseen pettyneitä äitejä, kun minäkin lakkasin käymästä tilaisuuksissa heidän takiaan, eikä minulla ollut edes mitään ongelmia imetyksen kanssa.

22

22

Vierailija
2/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koko takaa imetystä! Ei pienellä saa huonommin kuin isommalla. Eikä ole liian isoja.

Tätäkin on tutkittu: PIENENNETYILLÄ rinnoilla saattaa olla vaikeaa rakenteellisesti.

Jos maitoa alkaa herumaan, nousemaan niin ei se lopu itsestään. Tuotantoa joko lisätään tai vähennetään/lopetetaan.

Minusta on ihan ymmärrettävää että isorintaista sanoo "hyväksi imettäjäksi". Onhan MIELIKUVA riittoisasta maidosta, vaikka oikeastaan kyseessä on rasvakudos -joka ei liity maitotiehyisiin!

Minusta te kuulostatte todella nuorilta että tarttee varustuksella prassailla ja antaa takasin.

Minusta on aika ahdistavaa jos lopettaisin imettämisen vaikeuksien takia, ja sitten miehet heittää asiasta vieressä vitsiä. Lopettasitte tollasen kilpailun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole koskaan kysynyt keneltäkään imetätkö. Ei minulle kuulu miten muut lapsensa ruokkivat. Minulta on kysytty monta kertaa vieläkö imetät ja se tuntuu vähän oudolta, mitä melkein ventovieraat sillä tiedolla tekevat.

Mutta jos joku kertoo imetysongelmista niin tottakai yritän auttaa ja kannustaa imettämään. Mielestäni se on kuitenkin lapselle sitä parasta ja terveellisintä ruokaa. Tiedän kuitenkin ettei se imetys aina niin helppoa ole, joten ketään en tuomitse.

Ainostaan siinä tapauksessa pidän ei-imettävä äitiä idioottina, jos ei imetä siksi että tissit rupsahtaa muuta yhtä typerää.

Vierailija
4/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa muutenkin muiden lasten hyvinvointi.

Ja liian usein imetys kaatuu tiedonpuutteeseen, joten minä imetystukiäitinä voisin auttaa siinä.

Toiseksi olen myös kokenut imettämisen niiin helppona, että haluan muidenkin saavan tietää tästä arkea suuresti helpottavasta tekijästä.

Idiootiksi en kuitenkaan ei-imettävää äitiä kutsuisi, paitsi jos imettämättömyyden syy on "tulee roikkuvat rinnat" tai "imetys sitoo liikaa" :D

Vierailija
5/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym. vaikutuksia sekä lapselle että äidille, että rinnastan korvikeruokinnan siihen että joku turmelee esim. lapsen hampaat juottamalla mehua, lihottaa lapsen muodottomaksi tai litistää lapsen itsetunnon... Idiotismia se on, samoin kuin kiinteiden ja vellien tukkiminen johonkin kolme- neljäkuiseen.

Vierailija
6/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt kaksi lastani ja hyvä niin. Jos joku muu haluaa tai ei halua imettää niin aivan sama mulle. En käy ketään haukkumaan tai käännyttämään tms.

Vierailija
7/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se sitten imettämällä tai korvikkeella yms.

Vaikka itse imetän niin ei se tarkoita että minun mielestä kaikkien muidenkin pitäisi. :)

Vierailija
8/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiotismia se on, samoin kuin kiinteiden ja vellien tukkiminen johonkin kolme- neljäkuiseen.

Vierailija
9/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatteko myös paasaamaan jokaiselle näkemällenne ylipainoiselle terveelisen ruuan saloista, koska sillä niin paljon suotuisia vaikutuksia? Entä menettekö jokaisen tupakoitsijan luokse paasaamaan? Te olette mlemmat hyvin, hyvin yksinkertaisia, jos että sitä ymmärrä, että mikä parasta itselle ei välttämättä ole sitä toiselle.

Vierailija
10/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurella viisaudellasi ja ilmeisesti omasta mielestäsi suurella sydämelläsi? Välitätkö oikeasti jonkun lapsen hampaista vai vain omasta ylemmyydentunteestasi?

ym. vaikutuksia sekä lapselle että äidille, että rinnastan korvikeruokinnan siihen että joku turmelee esim. lapsen hampaat juottamalla mehua, lihottaa lapsen muodottomaksi tai litistää lapsen itsetunnon... Idiotismia se on, samoin kuin kiinteiden ja vellien tukkiminen johonkin kolme- neljäkuiseen.

Vierailija
11/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama, jos joku muu ei imetä. Itsepähän ovat valintansa tehneet, ei se kuulu minulle.

Joskus kyllä saatan itsekseni ihmetellä miten vähän ihmiset tietävät imetyksestä ja siitä miten sen saisi parhaiten sujumaan.

Vierailija
12/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että myös pulloruokituista vauvoista kasvaa kunnon kansalaisia. En ole itsekään saanut vauvana pisaraakaan rintamaitoa. Imetän kuitenkin mielelläni, kun se kerran hyvin onnistuu.

Vierailija
13/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatteko myös paasaamaan jokaiselle näkemällenne ylipainoiselle terveelisen ruuan saloista, koska sillä niin paljon suotuisia vaikutuksia? Entä menettekö jokaisen tupakoitsijan luokse paasaamaan? Te olette mlemmat hyvin, hyvin yksinkertaisia, jos että sitä ymmärrä, että mikä parasta itselle ei välttämättä ole sitä toiselle.

Vierailija
14/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että äitinä haluaa imettää, niin tein itsekin 2kk ajan. Mutta miksi teitä kiinnostaa imettävätkö muut? Mitä se on teiltä pois? Miksi ei-imettäviä tulee "käännyttää" imettämään niin kuin johonkin uskonlahkoon? Onko oikeutettua sanoa ei-imettävää äitiä idiootiksi?

itse imetän vuoden ikäistä lasta, eikä loppua imetykselle näy. Lisäksi tunnen monia imettäviä/imettäneitä äitejä, imetyksen kesto on ollut kaikkea parista viikosta neljään vuoteen. En kuitenkaan tunne ketään, joka käännyttäisi muita äitejä imettämään, enkä kyllä tee sitä itsekään. Keskustelen kyllä imetyksestä, jos joku siitä haluaa keskustella, koska aihe on mielestäni mielenkiintoinen, mutta minäkin olen sillä linjalla, että pääasia, että äidit ruokkivat lapsensa, kukin tyylillään. Eikä tulisi mieleenkään haukkua ketään ei-imettävää idiootiksi, ei av:lla eikä muualla.

Vierailija
15/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetän, koska maitoa riittää ja on mielestäni helppoa (ei pullojen pesua yms.); se mitä muut tekevät ei varsinaisesti kiinnosta -tai minkä vuoksi.

Ei-imettäväkin äiti voi olla idiootti, mutta ei yhtään todennäköisemmin kuin imettävä äiti... Ihan muut syyt tekevät jostakin henkilöstä vähemmän fiksun, mutta en huutele ihmisille idioottia täällä tai muuallakaan -joten ole ystävällinen ja lopeta yleistäminen!

Vierailija
16/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisivat olla minun kirjoittamiani.

Minulta on kysytty monta kertaa vieläkö imetät ja se tuntuu vähän oudolta, mitä melkein ventovieraat sillä tiedolla tekevat.

Minulle on pääasia että ihmiset ruokkivat lapsensa :). Oli se sitten imettämällä tai korvikkeella yms.

Itselleni selvisi imetyksen "helppous" vasta, kun vauva oli noin 3 kk. Sitä ennen jouduin tekemään imetyksen eteen TODELLA paljon työtä. Ymmärrän, jos joku ei sitä työtä pysty tai jaksa tehdä, enkä siksi tuomitse. Ja kaikillahan se maidontuotanto ei ole pelkästään omista tekemisistä kiinni...

Lopuksi vielä joka keskusteluun sopiva lause: korvikkeella minutkin ruokittiin ja ihan hyvä aikuinen minustakin tuli ;). (Ehkä rintaruokitusta lapsestani tulee sitten vielä minuakin parempi aikuinen...)

Vierailija
17/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopuksi vielä joka keskusteluun sopiva lause: korvikkeella minutkin ruokittiin ja ihan hyvä aikuinen minustakin tuli ;). (Ehkä rintaruokitusta lapsestani tulee sitten vielä minuakin parempi aikuinen...)

millaisia huippuyksilöitä minun rintaruokitustani tulee, kun en minäkään hassumpi ole. :D

11

Vierailija
18/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että imettäminen on lapsen parhaaksi (siis noin yleensä) ja kaikki, joilta "maito on loppunut" ovat olleet ihan pihalla kaikista imetykseen liittyvistä faktoista.

Vierailija
19/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/30 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisiin muihin asioihin puututte (kysymättä)?

Huomautteletteko esim. toisten lasten pukeutumisesta, päivähoitoasioista, nukkumisesta, syömisestä, käyttäytymisestä, uhmakohtauksista...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän