Mihin maailman maahan suostuisin viimeisenä matkustamaan?
Kommentit (49)
Pohjois-Koreaan voisin vaikka mennäkin ihan silkasta uteliaisuudesta.
Ei kiinnosta ryöstetyksi/sairaaksi tuleminen ja alueiden "kulttuuri" kiinnostaa vielä vähemmän! Pohjois-Koreaan en lähtisi mutta luen kyllä mielenkiinnolla kokemuksia kys. paikasta- onhan se uskomatonta että valtio on vielä edes pystyssä ja kaikki ne ihmisoikeusrikoksetkin, huhhuh!!
Pohjois-Koreaan olisi erittäin mielenkiintoista päästä käymään.
missä naisilla ei ole oikeuksia, pelottaisi. Etelä-Amerikassa maat, joissa vahvoja sissiryhmiä, jotka voivat siepata. Kyllä varmaan aika iso joukko maita löytyisi, minne en suostuisi matkustamaan.
Joku ei matkustaisi Venäjälle? Sitten varmaan ei voi moneen muuhunkaan Euroopan maahan matkustaa, se on nykyisin kyllä on paljon kapitalistisempi paikka mitä Suomi, ainakin mitä kauppojen määrään ja tarjotaan tulee. Tietty jos ei tykkää shoppailla...
missä naisilla ei ole oikeuksia, pelottaisi. Etelä-Amerikassa maat, joissa vahvoja sissiryhmiä, jotka voivat siepata. Kyllä varmaan aika iso joukko maita löytyisi, minne en suostuisi matkustamaan.
Joku ei matkustaisi Venäjälle? Sitten varmaan ei voi moneen muuhunkaan Euroopan maahan matkustaa, se on nykyisin kyllä on paljon kapitalistisempi paikka mitä Suomi, ainakin mitä kauppojen määrään ja tarjotaan tulee. Tietty jos ei tykkää shoppailla...
sinne! ja muuten olen matkustellut laajalti, jopa noissa Afrikan maissa, joita moni muu välttelee.
Ei mitään kiinnostusta matkustaa sinne.
Siis että Thaimaa, suomalaisten uusi kanaria, olisi se viimeinen kohde mulle;-o!
eivät lähde Venäjälle, siellä on uskomattoman paljon kaikkea hienoa; ihmiset, kulttuuri, arkkitehtuuri, kieli, ruoka, vieraanvaraisuus, taide, tiede, historia... Olisin jäänyt montaa kokemusta köyhemmäksi jos en olisi käynyt Venäjällä!
Dubai ei ole maa
Dubaikin on arabimaa ja Lähi-idässä.. Eikä täällä nyt niin kauheaa ole;)
voisin käydä kaikkialla, eri toten Afrikaan. ehkä MOngoliaan en menis ihan syystä että sinne meneminen on niin työn takana. sekä siperian alueet, en menis kylmiin maihin mielellään
Syyria, Iran, Israel, Turkki, Egypti, Kap Verde, kaikki nämä sen sijaan ok. Joku Aasian tai Väli-Amerikan köyhä huumeviljelyalue sen sijaan ei kiitos. Kuubakin on listalla, että ei tarvitse koskaan nähdä, riittää että kaverit ovat käyneet.
tv:n edessä ja katsellut dokumenttia Mongoliasta, ainakaan siinä ei ollut mitään sellaista että olisi saanut minut inostumaan maasta.
Venäjä sen sijaan on ihan mielenkiintoinen paikka.
Suomalaisten suosimat aurinkorannat. Never.
Sen sijaan voisi olla mielenkiintoista käydä ääri-islamimaissa. Pukeutuisin kaapuun ja yrittäisin eläytyä tuohon äärimmäisyyksin kulttuuriin, joka ainakin mielestäni on joiltakin osin sairas ja barbaarinen. Etenkin olisi mielenkiintoista keskustella näiden fundamentalistimiesten kanssa, jotka pitävät valtaa käsissään ja alistavat naisia. Ja kaikki tämä sillä ehdolla, että pääsen ongelmitta takaisin kotiini ;)
ja se kokemus oli sellainen, että en enää vapaa-ehtoisesti mene koskaan vastaavanlaiseen äärifundamentalistiseen maahan!Tämän keikan jouduin tekemään työn puolesta. Olen käynyt myös "tavallisissa" islamistisissa maissa, mutta ne maat ovat leikintekoa! Sen lisäksi, että ääri-islamistiset maat kierrän, kierrän myös ison osan Afrikan valtioita sotatilan tai yhteiskunnallisen sekasorron vuoksi.
Lähes kaikkiin muihin maihin voisin mennä...
Valkoisen naisen ei vain yksinkertaisesti ole turvallista mennä kaikkialle maapallolla, valitettavasti. (Voisi ehkä jopa sanoa, että minkäänvärisen naisen ei ole turvallista mennä osaan maailman valtioista...) Ainakin itseäni kiinnostaa oma hyvinvointini sen verran.
pääkaupunkiseudulla asuu yli miljoona asukasta ja 200 km Helsingistä Helsingistä asuu varmaan pari miljoonaa lisää...tai ainakin tosi paljon ihmisiä. Joten Tallinna on
a) lähellä
b) sinne on paljon matkoja ja usein tarjouksia, usein on jopa lähes ilmaisia reissuja
c) hintataso vielä vähän alhaisempi kuin Suomessa
d) päiväristeily onnistuu hyvin ja lisäksi sinne menee myös nopeat katamaraanit
Vaikka monesti Tallinnassa olenkin käynyt niin tulee sielläkin aika ajoin käytyä.
mutta vähän asian vierestä: Kertoisiko joku, miksi suomalaiset käyvät niin innokkaasti Tallinnassa? Itse en lomailisi siellä kovin helposti...työ- ja opintomatkoilla olen kyllä Virossa käynyt. Mutta että jotkut käyvät tosi usein, ja vapaa-aikana, ja niillä kämäisillä lautoilla...?
Miksi et haluaisi Mongoliaan? Valtavan kaunis maa, luonto niin sykähdyttävä että samanlaista ei monesta muusta maasta löydä. Mielenkiintoinen kulttuuri ja historia ja ihanat ihmiset.
Miksi et haluaisi Mongoliaan? Valtavan kaunis maa, luonto niin sykähdyttävä että samanlaista ei monesta muusta maasta löydä. Mielenkiintoinen kulttuuri ja historia ja ihanat ihmiset.
Olen nähnyt sieltä joitakin dokumenttiohjelmia ja myös lukenut maasta ja niiden perusteella tehnyt päätelmän, ettei siellä ole mitään mikä kiinnostaisi minua. Kulttuuria varmasti on ja dinosaurusten luita löytyy ja murmelien syömisestä voi saada paiseruton, mutta ei minua silti kiinnosta sinne mennä.
tai joku peräafrikkalainen sotaa käyvä denguekuumepaikka. Tai vastaavasti joku australialainen "täällä esiintyy maailman myrkyllisimmistä käärmeistä 90 vaarallisinta lajia"-paikka.