Mitä teet/teette tänään? arkirutiineita myös..
Kommentit (10)
Menen iltavuoroon töihin, sitä ennen ainakin imuroin ja viikkailen pyykkiä. Hoidan lasta ja leikin sen kanssa. Ruokaa ei onneksi tänään tarvitse laittaa.
Lapset haettuani kotiin, lämmitän eilisen ruuan. Laitan tiskikoneen päälle. leikin lasten kanssa,kunnes vien lapset mummille hoitoon ja lähden omaan harratukseen. Sieltä tullessa haen lapset, laitan ne nukkumaan, katson hetken tv:tä ja menen itse nukkumaan. Mies on omassa harrastuksessa koko illan.
Klo 8 herättiin, aamupesut ja aamupala yhdessä (puuroa hedelmäsoseella ja vettä vain)
Klo 9 katsottiin lastenohjelmia
klo 10 ohjasin isommat leikkimään keskenään
klo 10.45 levottomuutta ja turvauduin videoon, jota parhaillaan katsovat ja vauvan laitoin samalla päiväunille
klo 11 minä av:lla
sitten jääkaapista ruoanjämiä mikroon (jauhelihakeittoa lapsille ja broilerin rintapala minulle sekä salaattia kaikille), leikkiä, askartelua, videoita , välipala, päivälepo, ym kunnes noin klo 17 iltaruokaa ja ulkoilua... pakkaspäivä ja vauva saa olla sisällä, koska posket ovat ärtyneet.
väkisin välillä lipsahtaa tänne palstalle...
Tunnin päästä syön varmaan jotakin lounaaksi, mies laittaa ennen kuin lähtee töihin. Sitten tulevat koululaiset kotiin ja komennan ne hiljaisiksi, jotta saan jatkettua töitä. Noin klo 16.45 haen päiväkotilaiset kotiin. Lämmitämme eilistä ruokaa ja syömme, pienemmät katsovat lastenohjelmia, minä luultavasti torkahdan sohvalla. Ilta menee todennäköisesti ihan oleillessa, pyykkiä lajitellessa ja lasten kanssa touhutessa. Sitten tenavat nukkumaan klo 21 mennessä, koululaiset omiin sänkyihinsä lukemaan. Minä keittelen iltakahvit ja odotan miestä kotiin iltavuorosta, saatan katsella televisiota tai surffata netissä.
klo 8 herätys
klo8-9 aamupala, sen jälkeen leikkimistä
klo 11 pienin päikkäreille
klo 12 ruoka
klo 12.30 ulos kaikkien kolmen lapsen kanssa
klo 15 välipalaa---> leikkiä tai ulkoilua tai kauppareissua
klo 17-18 ruoka, jonka jälkeen alkaa iltatoimet ja
klo 20-21 puuro ja nukkumaan
Tämä menee oikeestaan joka päivä ihan samalla lailla, vähän saattaa noi nukkumisajat heitellä..
heräsin
vein muksun tarhaan
ajoin töihin
kävin aamukahvilla
"huusin" alaisille kun urpoilivat (on ne niin fiksuja nämä akateemiset)
kävin syömässä
kävin paskalla
nyt istun koneella ja näpyttelen tätä
tästä eteenpäinkin istun koneella ja tod.näk. näpyttelen av-palstaa
lueskelen eri lehtien nettisivuja
luen sähköposteja
roikun nettikaupoissa
tilaan jotain nettikaupoista
lähden kotia
haen muksun tarhasta
menen kotia
teen ruokaa
touhuilen muksun kanssa // katselen telkkaria
lähden bodypumppiin
tulen kotia
pistän muksun nukkumaan
menen suihkuun ja saunaan mieheni kanssa
[sensuroitu]
katsellaan hetki telkkaria ja rupatellaan niitänäitä
mennään makuuhuoneeseen
[sensuroitu]
käydään nukkumaan
(aloita lista alusta..)
Mä ja 11kk kaksoset kuumeessa ja räkätaudissa, eli mennään koko päivä sieltä missä aita on matalin.. Just roudasin vaunut sisälle ja laitoin lapset nukkumaan niihin, makuukamariin omiin sänkyihinsä ei voi viedä kun siellä (kamarissa, ei lasten sängyissä) isänsä nukkuu yövuoron väsyjä pois.
Esikoinen kattoo piirrettyjä, mä palelen viltin alla.
Toiveissa olisi, että pienimmät saisivat nukuttua nyt pari tuntia, sinä aikana mä laitan ruoan tulemaan ja sitten syödään kun mies herää. Elän siinä toivossa, että mies jaksais viedä tuon esikoisen puistoon illemmalla, itestä ei siihen kuumeessa kyllä ole.. ja ruokakaupassa pitäis käydä.
Illalla kun muksut menee yöunille, olis pyykkien silittämistä.. tosin saatan jättää sen tänään tekemättä, otan sukankutimuksen käteen ja katson telkkarista hömppää :)
6.45 herätys, aikuisten aamupala ja lasten (1v ja 4v) herätys&pukeminen yms, syövät aamupalansa hoidossa
8.00 autossa matkalla pph:lle (myöhässä 15 min, loman jälkeen on aina hankalaa, vqaikka kuinka varaisi kamat valmiiksi jo illalla)
8.30 pieni pph:lla, iso päiväkodissa ja aikuiset töissä.
töissä sähköpostisuman purkua, tulevan suunnittelua, pari palaveriä ja ihmisten neuvomista. Testaillaan uutta mittaussysteemiä iltapäivällä.
16.00 lasten hakukierros alkaa
16.30 kotona
17 ruoanlaittoa, lapset katsovat telkkaria ja mies puuhaa remonttipuolella
n. 18 ruoka
18-20 kotitouhuja, mies remontoi, minä teen kotihommia, iltapuurot ja hoidan lapset sänkyyn ennen kahdeksaa
20- kodin järjestelyä, telkkaria, iltapalaa, seksiä?
22.30-23 nukkumaan
sitten taaperon kanssa kävellen kauppaan
ruoanlaitto
imurointi
pyykkien selvittely
kylppärin siivous
suihkuun
keskimmäisen kanssa magneettikuvaukseen
kauppaan
treenikuskaus
iltatoimiin kotiin
koiran ulkoilutus
ja tietty joka välissä taaperon kanssa touhuaminen,koululaisten läksyjuttuja ja sata muuta hommaa :))
kirjoitan esseen ja luen tenttiin. Muuta teen sitten ajan ja jaksamisen mukaan. Illalla leikin lapsen kanssa ja valmistelen huomista päivää.