Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä muilla on n. 1v sopeutunut hoidossa oloon?

Vierailija
09.12.2009 |

Meidän neiti on nyt 9kk ja poika 1v 10kk. Molemmat aloittavat hoidon pph:lla kuukauden päästä, jotenkin vaan hirvittää kun ovat vielä niin pieniä (tyttö on kooltaankin ikäisiään paljon pienempi, muuten kehityksessä edellä, mm. kävelee jo tuetta), että miten sopeutuvat hoitoon. Meillä ei ole mahdollisuutta, että olisin kotona pidempään, ei ole taloudellisesti varaa siihen. Hoitopäivät ei onneks mitään älyttömän pitkiä tule olemaan, hoitopäivän pituus vaihtelee 5-8tunnin välillä ja luultavasti yhden arkipäivän saavat olla kotona joko minun tai isänsä kanssa tai sitten mummolassa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla kriteerit. Että riittää että vauva ei luule hoitotätiä äidiksi.

Vierailija
22/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, mitä vastauksia. Jos elämässä ei ole mitään, mistä voisi olla ylpeä, muuta kuin siitä, että on äiti, niin sitten tulee näitä kommentteja... Senkin sosiaalipummit hoitakaa vaan lapsennen kotona meidän veronmaksajien rahoilla, ei teistä järkevään työhön olisikaan.

Muuta ap:lle: kyllä ne laset sopeutuu hyvin, etenkin kun sisarus on mukana! Ja lyhyet päivät 4 krt/viikossa ja kuulostaa oikein inhimilliseltä. Onnea työnaloitukseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kritisoijat on kotiäitejä?? Ihan on omaa vainoharhaisuuttasi.

Vierailija
24/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäideillä ei ole muuta pätemisen mahdollisuutta kuin tämä. Ymmärtäkää että elämässä on muutakin kuin koti ja lapset, moni meistä haluaa tehdä myös uraa. Ei se poissulje perhettä eikä tarkoita ettei lapsiaan rakasta.

Vierailija
25/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei sillä silti elätä perhettä niin että isä voisi jäädä puolestaan kotiin.

Vierailija
26/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa hyvä tahto. Erityisesti tuo abortti-kommentti oikein lämmitti mieltä, tuli sellainen hyvä, lämmin, hellä mieli.

Ap, meidän lapsi meni hoitoon 1v. hyvin se meni, meilläkin hoitopäivät oli lyhyitä.

Vierailija
27/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka jokaiseen kommenttiin heität jotain negatiivista.

Etkö jo tästä huomaa, että kotona olosi on kurjaa, et nauti siitä vaan olet katkera, kun sinulla ei ole muuta elämää.

Sinun katkeruutesi vaikuttaa lapsiisi enemmän kuin hoidossa oleminen. He varmaan olisivat tyytyväisempiä jos saisivat olla hoidossa.

Ei kovin moni niin paljoa tienaa, että toisen puolison ei tarvitse töissä käydä.

Hanki elämä!

Vierailija
28/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoin perheellisten naisten työssäkäyntiä ja uranluomista yleisesti. En sanonut missään kohtaa että ap luo uraa.

Kyllä se mielestäni niin on että työssäkäynti kuluu normaaliin elämään. En pidä tavoiteltavana sitä että ollaan kotona vuositolkulla, kyllä siinä tippuu työelämän kärryiltä ihan tavallisetkin työläiset. En itse ainakaan mielelläni palkkaa 10v kotona ollutta jos voin valita sellaisen jolla tatsia nykypäivän työelämään. Toki on varmaan sellaisiakin aloja joissa pitkä poissaolo ei haittaa, vai onko?

27

Vierailija
29/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle kirjoitat, niin minä olen kyllä ihan uraäiti, hyvätuloinen yrittäjä.

Kannattaa hankkia se oikea "ura", jolla oikeasti myös tienaa ennen kuin tulee veistelemään.

Hanki ura! Hanki oma elämä!

29

Vierailija
30/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeroituneet kotiäidit eivät osaa vastata kysymykseesi, mutta jaksavat tulla kertomaan kuinka he itse ovat erinomaisia.

Minun keskimmäinen lapseni meni hoitoon 11 kk ikäisenä olosuhteiden pakosta. Ei ollut ongelmia ja suurelta osin varmasti siksi, että isompi sisarus oli samassa hoitopaikassa, kuten teilläkin tulee olemaan. Nyt on jo reipas koululainen eikä ole mitenkään kärsinyt varhaisesta hoidonaloituksesta. Pph on hyvä noin pienille.

Vierailija
31/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöt sopeutuivat ryhmäperhepäiväkotiin vuoden ikäisinä ihan loistavasti. Tykkäsivät alusta saakka kun saivat leikkikavereita. Eikä päivän pituuskaan kuulosta pahalle.

Vierailija
32/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenen vuotta kotona...

Lapsen kannalta olisi valtaisa ero jo sillä, että lapset saisivat olla kotona ensi syksyyn. Ja isähän heillä on, joten isä voisi olla puolestaan.

28

Vierailija
33/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kritisoijat on kotiäitejä?? Ihan on omaa vainoharhaisuuttasi.

Vierailija
34/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäisenä ja sain hänelle paikan tarhan yhteydessä sijaitsevasta pienperhepäivähoito-paikasta. sieläl oli 2 ihanaa hoitajaa ja 8 lasta, joista kolme vanhinta olivat eskareita, eli osan ajasta vain hoidossa. Poika sopeutui hyvin ja on nyt tomera eskari itsekin :) Isoon ryhmään en häntä halunnut ja siksi tuo pienryhmä oli loistava juttu.

Vierailija
35/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä palsta... onko äidit todella näin vihamielistä sakkia, kun käyvät näin agressiivisesti jotakuta vastaan. Kovin on musta-valkoista ajattelua monella...

Toivotan puolestani onnea ap:lle ja hänen lapsilleen uuteen hoitopaikkaan ja toivottavasti taloudelliset ongelmannekin helpottuvat ajanmyötä. Hoidon aloitus on lähes aina lapsille helpompaa (olivat sitten minkä ikäisiä tahansa) kuin äidille. Ja yleensä pienet sopeutuvat hoitoon isoja paremmin.

nimim. parikymmentä vuotta äidin perhepäivähoitajan ammattia vierestä seuranneena

Vierailija
36/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä EI kysytty mikä on mielipiteenne 1-vuotiaan hoitoonviennistä. Avatkaa oma ketju sille väittelylle älkääkä tulko tähän ketjuun sotkemaan.

Vierailija
37/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa oma ketju, jossa solvata.

Vierailija
38/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 1-vuotias aloitti hoidon ja hienosti meni! sopeutui hienosti. olenkin sitä mieltä että lapsen luonne vaikuttaa tooosi paljon.

otin kuitenkin lapsen pois hoidosta, koska tajusin ettei kahden vuorotyöläisen ole mitään järkeä kiikuttaa pientä lasta 10 pv/kk hoitoon kun vuoroja voi järjestellä.. eli mies tekee täyttä päivää ja minä n. 80-100 h/kk ja nyt menee hienosti. päivän viikossa on mummolla hoidossa. kannattaa harkita jos vain on mahdollinen vaihtoehto.

Vierailija
39/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on mennyt hienosti ja poika viihtyy hoidossa, nyt on ollut 1,5v. Uskon, että teillä hoidon aloitus sujuu hyvin. Täällä ei tosiaan välttämättä kannata kysellä kuten itsekin taisit mainita, täällä ei ymmärretä, ettei aina voi jäädä kotiin vaikka miten haluaisi.

Vierailija
40/53 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph on kuitenkin paljon lähempänä kotihoitoa, kuin iso päiväkoti, ja onhan heillä toisensa tukena, sisarukset saavat paljon tukea toisiltaan, ja isompi sisarus on pienen turva, vaikka olisi itsekin vielä pieni.

Silti voi kestää pitkäänkin, ja tulla vielä pidemmän ajan päästäkin toki sitä äidissä roikkumista, ja levottomuutta iltaisin, aina se vieras paikka on kuitenkin vieras paikka.

Minulla on ollut/on hoidossa pieniä nippanappa 1v täyttäneitä, ja kyllähän se välillä on levotonta, ja syliä kaikki kaipaa kilpaa, onhan se selvä asia, että ikävöivät, mutta kyllä hyvä pph on kuitenkin on hyvä hoitopaikka pienillekkin.

Ja minulla kyllä yksi tosi pienenä tullut, sanoi minua äidiksi vielä 2-vuotiaanakin, se nyt vaan tulee aika herkästi pieniltä, varsinkin kun kuuli, että omat lapseni kutsui äidiksi.

Varmasti olette taloudellisen puolen tarkkaan laskeneet. Hoitokuluthan toki ovat kahdesta jo melko isot, mutta jos on hyvä palkka niin tokihan se voittaa kh-tuen ja esim. osa-aika työn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi