Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua alhaine hemoglobiini?

Vierailija
08.12.2009 |

Onko syy aina joku vakava, vai vioko olla myös joku satunnainen, sinänsä vaaraton ja ohimenevä häiriö?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi syödä neljän viikon rautakuuri (ilman reseptiä apteekista saatavaa) ja sitten jonkin ajan päästä testata onko toiminut.

Kyseessä voi olla myös jotain ikävämpääkin, mutta tietääkseni aina aloitetaan ensin rautakuurilla ja katotaan auttaako. Voi olla esim. jokin häiriö, miksi rauta ei imeydy. Tuttavaltani löydettiin syöpä, kun oli jonkin aikaa tästä kärsiny. sitten ilmaantui muitakin oireita.

Vierailija
2/7 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä on trombosyyttiarvo. Ne kertovat enemmän.

Voi vaikka tiheät ja runsaat menkat naisella syödä rautavarantoja pitkän päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-raskaus

-imetys

-imeytymishäiriö

-vuoto

-vatsahaava, suolistovuoto

-syöpä

-runsas liikunta

Vierailija
4/7 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menettää verta joka kuukausi. Toiset runsaastikin. Jos syöt ruokaa, joka sisältää riittämättömästi rautaa, hemoglobiiniarvosi laskevat väistämättä.

Tämä on ehdottomasti yleisin syy naisen alhaiseen hemoglobiiniin. Epäile siis ensiksi tätä, osta apteekista rautatabletteja ja syö kuuri loppuun. Sitten mittaat arvot uudestaan.

Vierailija
5/7 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hb 92, raskausviikkoja 15+3. Enkä pysty syömään rautaa koska tulee aina ylös, en tiedä miksi ei vaan sovi. Mitäpä mulle ehdottaisitte???

Vierailija
6/7 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa apteekista ilman reseptiä. Hb nousee kohisten, siinä on rauta, vitamiinit sun muut. Raskaana oleville on muistaakseni ihan oma versionsa, muille eri koostumus mutta sitäkin voi raskaana oleva käyttää.

Vierailija
7/7 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä aikanaan raskaana ollessa aloitin käyttämään tuota mainitsemaasi, ja tosiaan jo viikon päästä oli Hb jonkin verran noussut (ensin kokeilemani apteekin rautavalmisteet eivät auttaneet). Käytin tuota koko raskauden ajan loppuun asti ja jälkitarkastuksessa mitattiin Hb 156, kun se huonoimmillaan oli ollut 95.

Nyt käytän taas tuota samaa valmistetta, kun Hb laski rankasti leikkauksen takia. En ole vielä kynyt mittauttamassa Hb:ta, mutta ainakin tunnen oloni jo paljon paremmaksi, kun olen nyt 2 vk käyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi