Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos lastenvalvoja!

Vierailija
08.12.2009 |

Kirjoittelin tänne, kun olin 8kk raskaana ja mieheni löi minua & potkaisi mahaan.

Kävin sairaalassa paikkauttamassa itseni ja meinasivat tehdä puolipakolla rikosilmoituksen, kuitenkin sain suostuteltua etteivät tee.

Kertoivat minulle, että tiedot & kuvat vammoistani jäävät sairaalan tietoihin ja ne nähdään myös kun tulen synnyttyämään ja myös lastenvalvoja näkee ne!

Loppuraskaus sujui ongelmitta, jos ei sitä lasketa, että viikkoa ennen laskettua aikaa hän lähti Lahteen (luokkakokoukseen) ja petti minua siellä - ei myöntänyt, mutta laittoi yöllä tekstarin, että kävelee nukkumaan, soitin hän loi luurin kiinni ja piti sitä aamuun asti, itse valvoin koko yön. Ai niin ja vahingossa puhui ihmisestä jonka piti olla luokkakokouksessa, että pitäisi soittaa hänelle ja kysyin, että eikös hän ollutkaan siellä luokkakokouksessa ja taaas puhkesi riita - selvisi ettei mitään luokkakokousta ollut.

Aamusti kun tuli kotiin hän syytti minua harhaiseksi?

No olinpa sitten synnyttämässä ja siellä todellakin tiedettiin asia ja ihmettelivät, miksi mieheni oli luonani joka päivä vain 15-30min, kun yleensä isät ovat ilmeisesti enemmän, kyselivät myös miten loppuraskaus sujui kotona ja hyvinhän se.

Kävimme tunnustamassa isyyden ja kun olimme lähdössä pois niin tämä muuten kyllä erittäin mukava lastenvalvoja alkoi sanomaan, että mites yhteishuoltajuus ja selitti sen ja yhdessä mieheni kanssa painostivat minut, että on kaikille reilua ja lapsen parhaaksi, että allekirjoitan yhteishuoltajuuden.

(Ja siis lastenvalvoja näki tiedon ja vammani raskausaikana koneelta!)

Ja minähän allekirjoitin, kun en uskaltanut ei sanoa, ettei tule kotona haukkuja & riitaa.

No minä olen maksanut kaikki sairaalakulut, KAIKKI lapsen tarvikkeet, kalusteet ja vaatteet yms.siis yleisesti KAIKEN!

Mieheni pettää minua taas (juuri nytkin on ex-naisensa luona), mutta en voi jättää häntä, koska hän ilmoitti, että mikäli eroan niin ei kannata kauas muuttaa, koska lapsi on joka toisen viikon hänelle. Ilmoitti myös palkkaavansa huippujuristit ja hakevansa ehkä kokonaan huoltajuutta, hän sanoi, että rahalla saa ihmeitä aikaan. Itse en pysty moiseen, vauvan vuoksi jouduin luopumaan asunnostani (myin), työstäni (yrittäjänä, joudun kaiken aloittamaan alusta), hoidan vauvan yksin yötä päivää ja valvon kun on kipeä.

Lapsemme on vasta 3½kk, koen suunnatonta iloa vauvasta ja rakastan häntä sydämmeni pohjasta, jos menetän lapseni hänelle, niin minulla ei ole enää mitään syytä elää ja olen harkinnut jo äärimmäisiä toimia itseni varalle.

Pelkään vain miten käy lapselle isän kanssa joka on kylmä kuin robotti, näkee lapsensa vain suorittajana ja suuttuu siitäkin kun vauva herää yöllä, ei saisi pitää ääntä. Itseäni ei haittaa valvomiset lainkaan.

Minua pidetään iloisena, kilttinä ja huolehtivana ihmisenä - olen vain liian herkkä, enkä tule kestämään lapseni menettämistä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siellä sä saat oikeita ihmisiä puolellesi, ja todistettua että hoito sujuu. Mutta kauheasti ei itkeskella siellä kannata, eikä puhua mistään itsetuhoaikeista. Ne voi kääntyä sua vastaan.

Vierailija
42/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistettua, että hoito sujuu?

Siis ei mussa vanhempana mitään vikaa ole, ei voi enempää rakastaa vauvaani kuin itse rakastan - hän on kaikki kaikessa!

Nyt mua alkoi oikeasti pelottamaan, kun asia menee lastensuojeluun, siis voidaanko vauva huostaanottaa sen takia, että vauvan isä on lyönyt mua raskausaikana & nyt meinasi heittää pihalle?

Voi kunpa en olisi ottanut yhteyttä minnekään, hätäännyin vain kovasti, enkä tiennyt mistä saan apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorottelu systeemi. Kun en hennonut viedä lasta kokonaan äidiltään, vaikka sekin olisi onnistunut kyllä oikeudessa ihan hyvin. Nyt kaduttaa, koska ongelmia on kovasti ja olisi paljon selkeämpää, jos hän olisi koko ajan pääasiassa minun luonani.

Vierailija
44/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olisit saanut koko huoltajuuden? äidissä jtn vikaa?

Vierailija
45/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvaasi kukaan sinulta vie!

Nyt lähdet heti turvakotiin ja kerrot sielä kaiken.

Sieltä auttavat sinut ja vauvan alkuun. Saat pian oman asunnon ja vauva on aina luonasi. Ei noin pientä anneta tapaamisiin ilman äitiä.

Voit edelleen nostaa kanteen pahoinpitelystä ja hakea lähestymiskieltoa. Tässä asiassa auttaa turvakodin työntekijät ja neuvovat mitä kautta asiaa hoidetaan.

He kyllä osaavat ja tietävät asioista, se on heidän työtään ja kohtaavat jatkuvasti tällaisia tapauksia.

Toivon sinulle niin paljon kaikkea hyvää ja voimia päästä irti kamalasta miehestäsi.

Itse olen perheväkivaltaa kokenut ja tiedän kuinka toinen voi manipuloida ja saada pelkoja aikaan. Etenkin uhkailemalla lasten huoltajuudella.

Itse koin tuon kaiken jokunen vuosi sitten.

Nyt asiat ovat hyvin. Voimia siihen meni mutta nyt olen paljon viisaampi ja vahvempi.

Aloita uusi elämäsi vauvan kanssa jo tänään. Lähde turvakotiin, älä vastaa miehesi puheluihin tai viesteihin. Sillä olet niin manipuloitavissa tällä hetkellä. Älä anna enään yhtään mahdollisuutta pelottelulle.

Onnea matkaan!

Tulehan sitten kertomaan miten pärjäilet!

Vierailija
46/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että lastensuojelu on tietoinen teidän perheenne tilanteesta.

Ei lastensuojelun tarkoituksena ole ottaa vauvaasi pois sinulta tms., vaan varmistaa, että hänellä on hyvät kasvuolosuhteet. Et mitenkään onnistu luovimaan läpi huoltajuuskiistojen ilman lastensuojelua. Teit oikein, kun otit yhteyttä viranomaisiin.

Nyt pakkaat vauvasi ja tavaranne, ja lähdette pois sieltä miehesi luota! Voisivatko omat vanhempasi auttaa muutenkin kuin järjestämällä asunnon? Jos et halua mennä turvakotiin, voisitko mennä heidän luokseen? Viesteistäsi jää sellainen kuva, että olisi parempi, että joku aikuinen olisi lähettyvillänne koko ajan, jos miehesi yrittää saada teidät takaisin.

Tsemppiä ap, nyt toimeksi!

Vierailija
47/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% varmasti saat lapseesi täyshuoltajuuden. Toimi ennenkuin on liian myöhäistä!

t. 3 lapsen isä

Vierailija
48/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on että olet sotkenut elämäsi tuommoisen miehen kanssa? Miehesi kuulostaa mielenterveysongelmaiselta. Sinun sijassasi pakkaisin laukkuni, ottaisin vauvan mukaan ja menisin turvakotiin.

Muista että suomi ei ole USA, ei täällä minkään huippujuristin avulla pysty manipuloimaan oikeusjärjestelmää. Miehesi on selvästi harhainen jos tuommoista kuvittelee.

Toivottavasti tämä ap:n juttu on mielikuvituksen tuotetta =o

Vierailija
49/60 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet päättänyt toimia? Oon huolissani teistä! :(

Vierailija
50/60 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono asia, tällöin maksumieheksi joutuu yleensä vain toinen mutta toinen voi asetella ehtoja sitten. Sinä saat kyllä yksinhuoltajuuden, jos sitä haet. Siitä sinun ei tarvitse kertoa vielä miehellesi mitään ja toisekseen miten ihmeessä VAUVAA voidaan hoidattaa isällään ilman äitiä jonka sitä kuuluukin hoitaa?

Joko olet itse nyt yksinkertainen tai muuten vain et tiedä oikeuksiasi, mutta ota nyt hyvänen aika yhteys lakimieheen. Rahalla miehesi ei saa sen parempaa päätöstä - lakia ei voida rahalla ohittaa.

Vierailija
51/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkä miehesi pahoinpitelee sinut taas ja viranomaiset tekee ilmoituksen lapsen suojelutarpeesta... niitä kun saat kolme niin lapsi mahdollisesti otetaan teiltä pois... Ja miksi olet miehen kanssa joka ei arvosta sinua ja on muiden naisten kanssa. Mies on varmaan saanut sinun itsetuntosi todella alas... Kaiken parasta sinulle olisi että otat eron... Minun ex mieheni sai minut luulemaan itseäni todella huonoksi ja etten kelpaisi kenellekkään, mutta kun erottiin oli ihana huomata ettei asiat niin olekkaan. Nyt onnellisesti naimisissa ihanan miehen kanssa joka ei minua alenna... Tiedän kyllä kuinka vaikeaa on lähteä suhteesta, vaikka tietää se olevan ainut hyvä ratkaisu... Mutta voimia sulle näiden asioiden kanssa ja toivottavasti teet oikean ratkaisun omaksi ja vauvan parhaaksi.

MT

Vierailija
52/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suututtaa kun luen tätä ketjua.

LÄHDET heti sieltä, tuollainen mies on vaaraksi vauvallesi ja sinulle!

KUKAAN EI VOI VIEDÄ sinulta lastasi sen takia että olet tullut pahoinpidellyksi, EI KUKAAN! lastenvalvoja valvoo lapsen etua. ne ei ole isän eikä äidin puolella, ne on lapsen puolella.

se että mies löi sinua silloin kun olit raskaana, potkaisi mahaan niin on erittäin törkeä teko myös vauvalle, hän potkaisi MAHAAN=VAUVAA

perkele että vihastun kun et lähtenyt heti. olen välillä miettinyt ja pelännytkin sitä että koska kuulen sinusta jälleen, ja olen toivonut että en koskaan tällaisia lue..

käyn hakemassa sulle sen edellisen viestisi, lue se AJATUKSELLA. mitä silloin ajattelit, mitä ihmiset sinulle vastasivat.

Vierailija
53/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on miehesi, joka oikeudet lapseen menettää pitkäksi aikaa (ehkä joskus pääsee VALVOTTUUN lyhyeen tapaamiseen julkisella paikalla). Nyt ensin lähdette lapsen kanssa kotoa (ellette ole jo nin tehneet) ja sitten otat yhteyden kuntasi lastensuojeluun ja vaadit asian kiireellistä käsittelyä. Voit sosiaalityöntekijän avustuksella vaatia miehellesi myös lähestymiskieltoa poliisilta.

Sikäli lastenvalvojanne toimi alunalkaen väärin, että kyllä väkivaltaan pitäisi AINA viranomaisen puuttua je erityisen herkästi, kun perheessä on pieni lapsi. Itse olisin ehdottomasto ottanut asian käsittelyyn ja sen seurauksena olisi hyvinkin saattanut käydä niin, ettei miehesi olisi saanut huoltajuutta - jos et olisi halunnut hänelle sitä.

Ihmisten turvallisuuden varmistaminen tulisi olla ykkäsasia sosiaalityöntekijöillekin. Lähes aina väkivalta toistuu ja PAHENEE, ellei sen edellytyksiä eliminoi HETI, kun sitä alkaa esiintyä.

Miehesi on hoidon tarpeessa. Harmi että olet sellaisen tyypin kanssa perheen perustanut..

Mutta nyt ensialkuun lakkaat olemasta miehesi manipuloitavana. Ei sillö ole mitään mahiksia saada lasta itselleen, kun ette ole edes naimisissa. Sekin kun edelleen saattaa vähän vaikuttaa viranomaisten asenteisiin..

T: tuleva lastensuojelun sosiaalityöntekijä

Vierailija
54/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä teidän haukkuja. On varmasti vaikea luopua materiasta, mutta jos saat tehtyä päätöksen lähtemisestä, huomaat, ettei mikään materia maailmassa voi korvata sitä vapauden ja turvallisuuden tunnetta, jonka tulet kokemaan. Ei enää pelkoa, sanomisten varomista, toisen pakonomaista miellyttämistä (ettei vaan saa aihetta suuttua) jne.

Olen itse kasvanu väkivaltaisessa kodissa ja voin kertoa, että vauvatkin vaistoavat ilmapiirin ja ahdistuvat. Et ehkä näe sitä nyt, mutta vauvakin voi masentua ja seuraukset näkyvät vasta pitkän aikavälin päästä, ehkäpä vasta aikuisiällä.

Itsestäni pahinta oli aina tuo odottaminen, että milloin jotain sattuu. Meillä fyysinen väkivalta oli satunnaista (pari kertaa vuodessa), mutta henkinen painostus oli jatkuvaa. Ja itse asiassa tuo ilmapiiri jätti pahemmat jäljet kuin fyysisen väkivallan näkeminen (mikä sekin jätti syvät haavat sieluun).

Kerrot, ettet halua mennä turvakotiin. Toivottavasti kuitenkin edes soitat sinne, sillä saat varmasti asiantuntevaa apua ja ulkopuolisen näkökohdan tilanteeseen.

Voimia sinulle!

Vierailija
55/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sairaalassa kun on mustaa valkoisella että hän on sut pahoinpidellyt.

Oikeasti, usko mua, miehesi ei edes HALUA vauvaa itselleen, tuo on vain keino pitää sua otteessaan, manipuloida, kiristää ja pelotella sua.

Vauvan hoito on mielettömän sitovaa kuten tiedätkin, ei miehelläsi ole sellaiseen aikaa eikä kiinnostusta.

Sitä paitsi kyllä vauva annetaan äidille jos hän vain on kykenevä hoitamaan sitä, ja on tähänkin saakka ollut vauvan pääasiallinen hoitaja.

Usko mua, vauvan menettämistä sun ei tartte pelätä!

Vierailija
56/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko mua, vauvan menettämistä sun ei tartte pelätä!

pidä mielessä ap se että miehesi on sairas.

Suojele lasta ja itseäsi tuollaiselta mieheltä. ISÄ joka rakastaa lastaan ei toimi noin.

Vierailija
57/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuta, että mitä pidempään hän lähtöä viivyttää, sen todennäköisemmin isä saa lapsen itselleen, jos niin haluaa.

Pientä vauvaa ei eroteta äidistään, mutta taapero onkin jo ihan eri asia.

Oikeasti mä en kestä tällaisia ap:n kaltaisia nyysäkkeitä. Pidä nyt ap. mielessäsi, että SINÄ olet vastuussa tuosta tilanteesta ihan yhtä paljon kuin miehesi. JOs lapsellesi käy jotain, joo, miehesi sen aiheuttaa, mutta sinä olet se joka ANTAA KAIKEN TAPAHTUA!!!

TOimi nyt!

Vierailija
58/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt! Mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sitä vaikeammaksi tapaamissopimukset menevät! Pienen vauvan hoito on kiistatta äidillä, heti kun imetyskerrat vähenevät, homma vaikeutuu. Ota yhteys lähimpään oikeusaputoimistoon (kerro miehellesi tästä vasta jälkeenpäin, jos silloinkaan). Kun olet oikeusaputoimiston asiakas, ei miehesi voi olla asiakkaana samassa lafkassa eli hän ei saa edullista asianajajaa (hän ei sitä tarvitse yhtä paljon kuin sinä). Ota yhteys myös sossuun, ja kerro asiat rehellisesti ja pyydä apua. Jos tarve vaatii, tee miehestäsi lastensuojeluilmoitus. MUTTA TEE SE VAIN, JOS HÄN TODELLA TEKEE JOTAIN VAKAVAA! Muuten se tulkitaan kiusanteoksi. Mutta edelleen: LÄHDE NYT!

Vierailija
59/60 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämän ketjun ap vielä linjoilla?

:(

Vierailija
60/60 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole nähnyt mitään lääkärikertomuksia ja kuvia sinun pahoinpitelystä.Jos sinä et kertonut asiasta hän lastenviranomaiset ei tiedä siitä mitään tälläkään hetkellä.Sä olet kattonut liikaa amerikkalaisia ohjelmia jos luulet et järjestelmä toimii noin.

Sinun pitää itse tehdä rikosilmoitus miehestä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi