Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos lastenvalvoja!

Vierailija
08.12.2009 |

Kirjoittelin tänne, kun olin 8kk raskaana ja mieheni löi minua & potkaisi mahaan.

Kävin sairaalassa paikkauttamassa itseni ja meinasivat tehdä puolipakolla rikosilmoituksen, kuitenkin sain suostuteltua etteivät tee.

Kertoivat minulle, että tiedot & kuvat vammoistani jäävät sairaalan tietoihin ja ne nähdään myös kun tulen synnyttyämään ja myös lastenvalvoja näkee ne!

Loppuraskaus sujui ongelmitta, jos ei sitä lasketa, että viikkoa ennen laskettua aikaa hän lähti Lahteen (luokkakokoukseen) ja petti minua siellä - ei myöntänyt, mutta laittoi yöllä tekstarin, että kävelee nukkumaan, soitin hän loi luurin kiinni ja piti sitä aamuun asti, itse valvoin koko yön. Ai niin ja vahingossa puhui ihmisestä jonka piti olla luokkakokouksessa, että pitäisi soittaa hänelle ja kysyin, että eikös hän ollutkaan siellä luokkakokouksessa ja taaas puhkesi riita - selvisi ettei mitään luokkakokousta ollut.

Aamusti kun tuli kotiin hän syytti minua harhaiseksi?

No olinpa sitten synnyttämässä ja siellä todellakin tiedettiin asia ja ihmettelivät, miksi mieheni oli luonani joka päivä vain 15-30min, kun yleensä isät ovat ilmeisesti enemmän, kyselivät myös miten loppuraskaus sujui kotona ja hyvinhän se.

Kävimme tunnustamassa isyyden ja kun olimme lähdössä pois niin tämä muuten kyllä erittäin mukava lastenvalvoja alkoi sanomaan, että mites yhteishuoltajuus ja selitti sen ja yhdessä mieheni kanssa painostivat minut, että on kaikille reilua ja lapsen parhaaksi, että allekirjoitan yhteishuoltajuuden.

(Ja siis lastenvalvoja näki tiedon ja vammani raskausaikana koneelta!)

Ja minähän allekirjoitin, kun en uskaltanut ei sanoa, ettei tule kotona haukkuja & riitaa.

No minä olen maksanut kaikki sairaalakulut, KAIKKI lapsen tarvikkeet, kalusteet ja vaatteet yms.siis yleisesti KAIKEN!

Mieheni pettää minua taas (juuri nytkin on ex-naisensa luona), mutta en voi jättää häntä, koska hän ilmoitti, että mikäli eroan niin ei kannata kauas muuttaa, koska lapsi on joka toisen viikon hänelle. Ilmoitti myös palkkaavansa huippujuristit ja hakevansa ehkä kokonaan huoltajuutta, hän sanoi, että rahalla saa ihmeitä aikaan. Itse en pysty moiseen, vauvan vuoksi jouduin luopumaan asunnostani (myin), työstäni (yrittäjänä, joudun kaiken aloittamaan alusta), hoidan vauvan yksin yötä päivää ja valvon kun on kipeä.

Lapsemme on vasta 3½kk, koen suunnatonta iloa vauvasta ja rakastan häntä sydämmeni pohjasta, jos menetän lapseni hänelle, niin minulla ei ole enää mitään syytä elää ja olen harkinnut jo äärimmäisiä toimia itseni varalle.

Pelkään vain miten käy lapselle isän kanssa joka on kylmä kuin robotti, näkee lapsensa vain suorittajana ja suuttuu siitäkin kun vauva herää yöllä, ei saisi pitää ääntä. Itseäni ei haittaa valvomiset lainkaan.

Minua pidetään iloisena, kilttinä ja huolehtivana ihmisenä - olen vain liian herkkä, enkä tule kestämään lapseni menettämistä.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllistetään muita tässä tapauksessa lastenvalvojaa.

Avaa silmäsi ja näe että tilanne on täynnä omia valintojasi.

Vierailija
22/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syyllistä lastenvalvojaa, kuten sanoin hän oli oikein mukava, ihmettelin vain miksi meni ehdottamaan yhteishuoltajuutta, kun näki papereista mitä meille oli raskauden aikana tapahtunut.

Miehelle ja minulle tuli nyt jättiriita, kun huomautin, että ei ole reilua, että käy exänsä luona ja minä olen kuin koti-orja. Hän sanoi minulle, että siinä tapauksessa on parempi pakata teidän tavarat äkkiä ja lähteä, soitti myöhemmin ja korjasi, että vauvan voit jättää, itse on parempi olla pois kun hän tulee.

Menin ihan hysteeriseksi, minne mennä? Soitin hätäkeskukseen, josta yhdistivät sosiaaliviranom., kerroin nykytilanteen & taustat, he rauhottelivat ja sanoivat, että minun on parempi poistua - lupasin mennä hotelliin vauvan kanssa täksi yöksi. Sanoivat, että tekevät ilmoituksen lastensuojeluun, tuleeko tästä jotain ongelmia minulle?

Mieheni tuli ovella vastaan ja sovimme, että jään yöksi, kunhan olen vauvan kanssa eri huoneessa, niiin ei tänään tarvi poistua.

Voi mikä kurja olo, onneksi on rakas vauvani, jota halia & pitää hyvänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuun kanto omata elämästäsi???

Miten voit olla niin saatanan tyhmä, että et tee rikosilmoitusta miehestä, joka lyö ja potkii sinua kun olet raskaana? Ja vielä tyhmempi kun jäät tuollaisen paskan luokse? Olisit lähtenyt raskausaikana jo menemään.

Nyt sittne itket ja syyttelet muita tilanteestasi, vaikka elämästäsi on vastuussa tasan yksi ihminen: sinä itse.

Ja nyt sitten kirjaamaan ylös miehen tekoja ja tekemättä jättämisiä, jokaisesta vähäisestäkin väkivallasta rikosilmoitus eikä mitään nössöilyjä, että et viitti ettei tule riitaa.

Vierailija
24/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan miehesi manipuloitavissa. Syytä itseäs, jos lapsesi viedään.

Jos mun ukko olisi potkinut mua mahaan tai lyönyt

niin luultavasti olisi saanut takaisin. Olisin kyllä lähtenyt per heti.

Taidat olla itsesäälissä kieriskelevä luuseri.

Et ajattele lapsesi parasta.

Mars siitä turvakotiin ja heti.

Lapsen tapaamiset kyllä hoituvat. Miehesi ei ole pahoinpidellyt vauvaa, joten hänellä on oikeus tavata lastasi. Hän on lapsesi isä joka tapauksessa.

Suojele itseäsi.

Vierailija
25/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa ilmoittavat aina poliiseille koska ilmoittamatta jättäminen on virkarikos!

Vierailija
26/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten tasan tarkkaan ole provo ja ei ole sairaalan virkarikos tehdä rikosilmoitusta, paitsi jos kysymyksessä on lapsi!

Ja en elä itsesäälissä, on vain kamala lähteä taas rakentamaan elämää uudelleen, meillä on puitteet kohdallaan, mutta aikuisten välit ei.

On aina helpompi arvostella ja haukkua ulkopuolelta, kun joutuu tilanteeseen on ajatukset erit.

Itsekin olen aina sanonut, että jos joku mua löisi, niin en katselisi hetkeäkään ja kuinkas kävikään.

8kk olin jo niin väsy, etten edes jaksanut tosissani harkita lähtöä.. seuraavat päivät olin todella alamaissa - mikä ei ole minulle ominaista, sillä olen yleensä aina todella pirteä ja koko ajan touhottamassa.

Vierailija
27/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä ollut hyvä idea jäädä tänäiltana kotiin. Toivottavasti yö menee hyvin ja rauhallisesti kuitenkin. Huomenna oikeasti pakkaa laukku ja suuntaa turvakotiin, puitteet ei tässä enää paljon paina. Suomen asianajajanliitosta saat hyvän ja pätevän asianajajan, ota sinne yhteyttä! Tsemppiä!

Vierailija
28/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onhan ne tilanteen tullu tarkistamaan, vauvan vuoksi. Mutta edelleen olen Porvoon kannalla...

Vierailija
29/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista pahoinpitelystä ilmoitetaan poliiseille ei vaan lasten pahoinpitelystä (josta muuten ilmoitetaan lastensuojeluunkin)

eli ennen seuraavaa provoa ota vähän peremmin selvää asioista!

ÄÄliö!!

Vierailija
30/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kun en ole provo..

Olen tasan kolme aihetta tänne laittanut ennen tätä ja yksi oli se pahoinpitely raskaana ollessani, joitakin päiviä sitten kysyin, että koska voi aloittaa hyppykiikkuilun ja kerran kysyin, että onko ok jos vauvan lämpö on 37.1.

Eikä tullut ketään tarkastamaan tilannetta, sanoivat, että mulle soitetaan ja varmistetaan, että kaikki ok ja niin tehtiinkin - kaksi kertaa.

Erittäin ihana ja mukavan kuuloinen & huolehtiva nainen tämä sosiaalityöntekijä oli.

Vierailija
31/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinpitely suhteessa on yleisen syytteen alla ja lääkärin on ilmoitettava asiasta poliiseille!

Vierailija
32/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi elämä!

Ei mulla ole tänne mitään mielenkiintoa huvikseni kirjoitella!

Minulle sanottiin, että ei sitä vastantahtoa tehdä (vaikka kovasti yrittivät sitä ehdottaa omaksi parhaakseni), mutta jos olisin jo synnyttänyt, niin asia olisi mennyt eteenpäin automaattisesti lastensuojeluviranomaisille!

Vierailija
33/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä oli vauva ja poikaystävä ja laittoi lehteen kuolin-ilmoitukset. Ettet olisi sinä?

Vierailija
34/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota selvä asioista ennen kun provoilet tänne lisää!

Vierailija
35/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan naurettavaa :)

Mä tulen tänne keskustelemaan asiasta, josta mulle on ihan aiheesta paha olla ja nyt naureskelen täällä, kun joudun todistelemaan, että olen ihan OIKEASTI olemassa :)

No mulla on ihan oikeesti 1lapsi, olen 27v, mies, kertomani dramaattiset käänteet suhteessa, uusi iso kivitalo arvostetulla alueeella, urheiluauto, moottoripyörä, 1pieni koira ja mun harrastuksiin ei kuulu netissä pellyily/ toisena esiintyminen.

Ja tämä kaikki on 100% totta, en pysty millään varmaan todistamaan olevani ihan oikea henkilö tekstini takana, mutta näin on!

Vierailija
36/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo sun puoliso... olisit eronnut siitä jo odotusaikana... heti tuon väkivaltaisuuden jälkeen!!! Se äijäs yrittää manipuloida sua ja taitaa onnistua siinä ihan 6-0. HAE ap YKSINHUOLTAJUUTTA HETI... ja lähestymiskielto sille äijälle. Toki mies saa laillisen tapaamisoikeuden lapseen, mutta sekin varmaan valvotusti. Ei noin pietä vauvaa anneta isälle, jos et itse ole joku narkkari... huh mä varmaan räjähtäisin tossa sun tilanteessa totaalisesti... olis kyllä suvun miehet jo kolkutelleet miehen ovelle tossa vaiheessa ja antaneet pienen varoituksen... (tekivät näin myös äitini miesystävälle joka kävi äitiini käsiksi.. mies oli turpa veressä ja tais ottaa opikseen).

Vierailija
37/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinpitely suhteessa on yleisen syytteen alla ja lääkärin on ilmoitettava asiasta poliiseille!

kun mut pahoinpideltiin, en päässyt edes lääkärille, hoitajalle kävin sitten vammat näyttämässä, ja kirjasi ylös jos vastaisuudessa tarvin. Mutta ehkä mun vammat oli sitten lievempiä, vain mustelmia kädet täynnä ja kaula turvoksissa ja päänahka ruhjeilla.

Vierailija
38/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömän katkeroitunutta ja kyynistä sakkia, kun näyttää siltä, että kaikki vähänkään surullisemmat/onnettomammat elämäntilannekuvaukset leimataan provoiksi. Se nyt vain on niin, että kaikilla ei mene hyvin!! Ja joillekin tämä av-palsta on jotakuinkin ainut paikka, minne uskaltaa asiasta kertoa... kun ei tarvitse henkilöllisyyttään paljastaa. Ei kaikilla ole FB:a ja isoa kaveriporukkaa, jonka kanssa vatvoa murheitaan.

Ap:lle voimia! Nyt otat vain härkää sarvista ja teet itsesi ja vauvasi kannalta parhaan ratkaisun: lähdet. Jos et juuri nyt tänä iltana, niin viimeistään huomenna. Miehesi pelottelee sinua ja pyrkii manipuloimaan sinua. Hän tietää, että vauva on sinulle tärkein ja siksi uhkaa viedä hänet sinulta. Kun kerran olet pysynyt suhteessa pahoinpitelystä ja pettämisistä huolimatta, miehesi laskee sen varaan, ettei sinussa ole naista jättää häntä. Suhteellanne ei ole tulevaisuutta: miehesi pahoinpitelee sinut, ennemmin tai myöhemmin, uudelleen jos jäät. Ajan myötä lapsesi myös "vammautuu", jos ei fyysisesti, niin ainakin henkisesti, nähtyään miten isä kohtelee äitiä. Hakeudu ensin turvakotiin, sieltä saat apua ja neuvoja tilanteeseesi ja ennen kaikkea sinä ja vauvasi olette TURVASSA.

Vierailija
39/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti että heillä on kaikki puitteet paikallaan mutta parisuhde ei toimi, tai miten hän sen nyt ilmaisikaan.

Siis ulkoiset puitteet on kohdallaan, on hieno asuinalue, on materiaa, ja sen myötä arvostusta. Kukapa siitä ihan ehdointahdoin haluaisi muuttaa vuokralle toimeentulotuen turvin elämään!

Mutta oletko onnellinen? Voitko luottaa mieheesi? Millaisessa kodissa, millaisen isän huomassa ja millaisessa parisuhdemallissa pieni lapsesi kasvaa? Tuleeko hänestä tuossa onnellinen? Sinä rakastat lastasi, isälleen hän on pelinappula, ja sinä äiti olet koko ajan peloissasi ja ahdistunut.

Mene turvakotiin. MENE! Kun viranomainen on kirjannut ylös miksi olet siellä, siinä on mustaa valkosella miestäsi vastaan lapsen huoltajuus ja tapaamiskiistassa.

Miehesi kiristää sinua vauvalla, sillä se on ainoa millä hän pystyy pelottelemaan sinut ja pitämään talutusnuorassaan.

Olet mielettömän ahdistunut. Ei se ole hyväksi vauvalle, vauvat vaistoaa tällaisia asioita.. ja poljet muutenkin ympyrää elämäsi kanssa. Pitäisi ottaa aikalisä ja katsoa tilannettaan vähän kauempaa. Se hahmottuu silloin paremmin, siihen tarvitaan toista aikuista kyllä rinnalle.. ei miestäsi, vaan ulkopuolista.

Sitäpaitsi jos teillä rahaa on, miksi teillä ei käy siivoojaa? Siksikö, että rahat on miehelläsi, eikä hän halua palkata siivoojaa?

27 v on aika vähän, vielä on paljon edessä. Minä aloitin kahden lapsen yh:n opiskelut tuon ikäisenä, muutimme vieraalle paikkakunnalle. Kovin tasaisesti ei elämä ole senkään jälkeen mennyt, olen tehnyt pari tyhmää valintaa, joita on turha nyt enää surra, kun muutakaan ei tilanteita voi.

Jos sinusta on jo lastensuojelun kriisipuhelimen kautta tiedot ylhäällä, lastensuojelusta todellakin otetaan sinuun yhteyttä. Oletan että saat kirjeen, jossa sinut pyydetään varaamaan aika lastensuojeluun keskustelemaan tuosta soitosta ja tapahtuneesta.

Tarvittaessa he tekevät kotikäynnin, jututtavat miestäsi, tai seuraavat sinun ja vauvan vuorovaikutusta.

He kuitenkin selvittävät, millaisessa perheessä se pieni vauva nyt elää.

Aika ahdistuneen äidin käsissä, isän mainipuloidessa ja alistaessa, pelotellessa, tätä äitiä...

ei hyvä.

Vierailija
40/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vihdoin asiallisista vastauksista.

On totta, että ei tulisi mieleenkään laittaan fb:n päivitykseksi "jee, taas tuli turpiin" tai "ihanaa pelon ilmapiiri täällä kotona".

Joskus on hyvä olla hiljaa omista asioistaan, on helpompi kirjoittaa anonyyminä.

Turvakotiin en varmaan mene, mutta vanhemmillani on yksi asunto tyhjänä toisessa kaupungissa - ajattelin suunnata sinne.

On oikeasti todella kurja olo, en silti ole viemässä lasta isältään, mutta en myöskään hyväksy vuoroviikko periaatetta - tulisin hulluksi, jos joutuisin viikoksi eroon vauvastani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi