Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos lastenvalvoja!

Vierailija
08.12.2009 |

Kirjoittelin tänne, kun olin 8kk raskaana ja mieheni löi minua & potkaisi mahaan.

Kävin sairaalassa paikkauttamassa itseni ja meinasivat tehdä puolipakolla rikosilmoituksen, kuitenkin sain suostuteltua etteivät tee.

Kertoivat minulle, että tiedot & kuvat vammoistani jäävät sairaalan tietoihin ja ne nähdään myös kun tulen synnyttyämään ja myös lastenvalvoja näkee ne!

Loppuraskaus sujui ongelmitta, jos ei sitä lasketa, että viikkoa ennen laskettua aikaa hän lähti Lahteen (luokkakokoukseen) ja petti minua siellä - ei myöntänyt, mutta laittoi yöllä tekstarin, että kävelee nukkumaan, soitin hän loi luurin kiinni ja piti sitä aamuun asti, itse valvoin koko yön. Ai niin ja vahingossa puhui ihmisestä jonka piti olla luokkakokouksessa, että pitäisi soittaa hänelle ja kysyin, että eikös hän ollutkaan siellä luokkakokouksessa ja taaas puhkesi riita - selvisi ettei mitään luokkakokousta ollut.

Aamusti kun tuli kotiin hän syytti minua harhaiseksi?

No olinpa sitten synnyttämässä ja siellä todellakin tiedettiin asia ja ihmettelivät, miksi mieheni oli luonani joka päivä vain 15-30min, kun yleensä isät ovat ilmeisesti enemmän, kyselivät myös miten loppuraskaus sujui kotona ja hyvinhän se.

Kävimme tunnustamassa isyyden ja kun olimme lähdössä pois niin tämä muuten kyllä erittäin mukava lastenvalvoja alkoi sanomaan, että mites yhteishuoltajuus ja selitti sen ja yhdessä mieheni kanssa painostivat minut, että on kaikille reilua ja lapsen parhaaksi, että allekirjoitan yhteishuoltajuuden.

(Ja siis lastenvalvoja näki tiedon ja vammani raskausaikana koneelta!)

Ja minähän allekirjoitin, kun en uskaltanut ei sanoa, ettei tule kotona haukkuja & riitaa.

No minä olen maksanut kaikki sairaalakulut, KAIKKI lapsen tarvikkeet, kalusteet ja vaatteet yms.siis yleisesti KAIKEN!

Mieheni pettää minua taas (juuri nytkin on ex-naisensa luona), mutta en voi jättää häntä, koska hän ilmoitti, että mikäli eroan niin ei kannata kauas muuttaa, koska lapsi on joka toisen viikon hänelle. Ilmoitti myös palkkaavansa huippujuristit ja hakevansa ehkä kokonaan huoltajuutta, hän sanoi, että rahalla saa ihmeitä aikaan. Itse en pysty moiseen, vauvan vuoksi jouduin luopumaan asunnostani (myin), työstäni (yrittäjänä, joudun kaiken aloittamaan alusta), hoidan vauvan yksin yötä päivää ja valvon kun on kipeä.

Lapsemme on vasta 3½kk, koen suunnatonta iloa vauvasta ja rakastan häntä sydämmeni pohjasta, jos menetän lapseni hänelle, niin minulla ei ole enää mitään syytä elää ja olen harkinnut jo äärimmäisiä toimia itseni varalle.

Pelkään vain miten käy lapselle isän kanssa joka on kylmä kuin robotti, näkee lapsensa vain suorittajana ja suuttuu siitäkin kun vauva herää yöllä, ei saisi pitää ääntä. Itseäni ei haittaa valvomiset lainkaan.

Minua pidetään iloisena, kilttinä ja huolehtivana ihmisenä - olen vain liian herkkä, enkä tule kestämään lapseni menettämistä.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hommaa ne paperit siitä pahoinpitelystä ja hyvä asianajaja. Oikeasti. Se olisi kaikille parasta.

Vierailija
2/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä silti tosiasia on ettei Suomessa äidiltä lasta oteta, vaikka olisi narkkari. Tai mitä tahansa. Unohtakaa koko juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne auttaa eteenpäin! voimia!

Vierailija
4/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että on lasta kohtaan uhkaava ja empatiakyvytön. Sano että pelkäät että tekee lapselle jotain. Sinulla on kuitenkin hyvä näyttö tuosta että miehesi on pahoinpidellyt sinut. Sinä saat huoltajuuden, ei mies.

Vierailija
5/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Porvoossa, pk-seudulla kylläkin.

Joo ei tässä nyt olekaan kysymys huostaaotosta vaan kahden vanhemman taistelusta vauvastaan.

Tiedän kyllä itsekin, että jos esim on yh ja narkkari/juoppo niin lasta ei saada äidiltä pois, mutta tämä on eri asia!

Vierailija
6/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on aina äidille, ellei äidillä ole jotain pahasti vialla. Tekstistäsi päätellen ei ole.

Yhteishuoltajuus tietysti tulee, mutta sinuna en siinä huolehtisi. Tuommoinen ukko tuskin jaksaa vauvaa hoidella ja jos nytkin hoidat kaiken itse, niin tulee tapahtumaan myös myöhemmin. Ukolla ei ole enää otetta sinusta ja yrittää nyt pelotella sua pysymään hänen rinnallaan kaikesta paskasta huolimatta.

Sulla on sairaalassa nuo kuvat yms. ylhäällä. Jos saat mitä tahansa uhkauksia (tekstiviesti, sähköposti) mitä tahansa, niin pidä ne tallessa, jotta voit käyttää niitä todisteena myöhemmin!

Vierailija
7/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli lapsi on tunnustettu ja vanhemmt elävät yhdessä ja isäkin haluaa huoltajuuden. Ihan siis normaalisti toimi lastenvalvoja.

Sinun sensijaan olisi pitänyt lähteä suhteesta jo kun sinut pahoinpideltiin. Toisaalta et vieläkään ole lastasi menettänyt. Jos eroatte niin silloin tietysti lapsen huollosta sovitaan ja todennäköisesti jatkuu yhteishuoltajuutena ellet saa tarpeeksi todisteita sitä etä mies ei kykene lasta hoitamaan esim. pahoinpitelee tai laiminlyö lasta. Sinusta todennäköisimmin määrätään lähihuoltaja ja miehestä etähuoltaja jolloin tavallisimmin lapsi on isällään joka toinen viikonloppu ja lomilla. Tuskin isällä mahdollisuutta saada yksinhuoltajutta kun takana pahoinpitely ja jos sinua ei voida todistaa huoltajaksi kelpaamattomaksi. Ei edes rahalla saa tuomareita oikeudessa näkemään olemattomia.

Vierailija
8/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietin, että hänellä ei ole kaikki kunnossa..

Kysyin häneltä miten voit olla varma, että et lyö vauvaakin, kun hermostut, jos yksin sen haluaisit pitää..

Hän alkoi ihan naama pokkana väittää minulle, että ei minua ole koskaan lyötykään ja että olen varmaan nähnyt pahaa unta, että olen käynyt sairaalassa..

Valitettavasti poskeni sisäpuolella olevat vammat jättivät niin paksut arvet, että tunnen ne kielelläni joka päivä.

Vierailija
9/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tarkoita viikko-viikko-systeemiä automaattisesti. Joo, ja lapset voi todella menettää jos ex onnistuu jotenkin leimaamaan.

Tuollaisessa tilanteessa olisi kyllä hyvä mennä itse ensin sinne sossuun puhumaan asioista.

Vierailija
10/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi jättää häntä, koska hän ilmoitti, että mikäli eroan niin ei kannata kauas muuttaa, koska lapsi on joka toisen viikon hänelle.

Eikä etävanhempi saa vielä edes joka toiseksi viikonlopuksi noin pientä.

Vierailija
11/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän todellakin voisi keksiä minusta jotain, mutta en tiedä mitä? Sillä hoidan vauvan todella hyvin: pidän puhtaana, syötän, leikin, laulan, viihdytän ja suorastaan paapon. En käytä alkoholia, huumeita, enkä myöskään polta tupakkaa.

Olen noin.30v ja hän lähemmäs 50v, eihän hänen ikäisensä saisi enää edes adoptiolasta.

Pelottaa, jos hän saisi huoltajuuden, sillä hän oli viemässä vauvaa jo parin viikon ikäisenä egyptiin ja thaikkuihin, hän ei varmasti tarkoittanut silläkään pahaa, mutta hän ei osaa monessakaan asiassa olla vauvan suhteen tarpeeksi huolehtiva.

Vierailija
12/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin isä tuskin saa vauvaa luokseen edes yöksi. Vaikket imettäisikään, Suomessa vauva jää AINA äidille. Pitää tosiaan olla ihan rappionarkkari, ennenkuin isällä on mahdollisuutta saada pienen vauvan huoltajuus. Ei hätää, älä uskon sairaan tyypin pelotteluja.

Hanki kuitenkin asianajaja ja kerro pahoinpitelystä.

Vierailija
13/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vauva jää aina äidille.

Yhteishuoltajuus EI tarkoita viikko-viikko systeemiä. Mies saa ehkä myöhemmin lasta luokseen joka toinen v-loppu, mutta pienen vauvan paikka on äidin luona.

Sinullahan on pahoinpitelystä todisteet, joten sinusta tulee ilman muuta vauvan lähivanhempi.

Vierailija
14/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea näitä. Onhan mussa toki vikaa, mielenterveysongelma ei kuitenkaan ole omaa syytäni.

Terv. Lapsensa menettänyt

Vierailija
15/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tarkoita viikko-viikko-systeemiä automaattisesti. Joo, ja lapset voi todella menettää jos ex onnistuu jotenkin leimaamaan.

Tuollaisessa tilanteessa olisi kyllä hyvä mennä itse ensin sinne sossuun puhumaan asioista.

Ap:lla on kuitenkin mustaa valkoisella siitä, että turpaan on tullut ja se painaa huomattavasti enemmän, kuin miehen pelkkä puhe ap:n sopimattomuudesta huoltajaksi. Varsinkin kun ap on tähänkin asti vauvan yksin hoitanut.

Sinuna ap soittaisin heti sopivan tilaisuuden tullen (eli kun mies ei ole kuulolla) turvakotiin. Osaavat sieltä neuvoa mitä seuraavaksi teet.

Miehesi vaikuttaa hullulta. Uhkailu vauvan riistämisellä on aika tyypillistä, kun ei enää muuta keksitä. Mies voi olla kuinka vakuuttava tahansa uhkailuineen, mutta sinun ei tule uskoa häntä. Antaa vain palkata vaikka kuinka kalliit juristit, vauvaa hän ei sinulta saa oikeusteitse vietyä.

Joku mainitsi aiemmin, että äijä tuskin eronkaan jälkeen oikeasti alkaa vaatia mitään viikko-viikko systeemiä, kun ei nytkään vauvaa jaksa hoitaa. Haluaa vain uhkailla sinua.

Vierailija
16/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki isällä oikeus tavata jne., mutta pienen kohdalla en usko että edes yöksi koska noin pieni.

Olen mies ja jos tämä nyt ei ole provo niin suosittelen aika äkkiä eroa ja turvakotiin menoa. Siskon mies laittoi tavarat palasiksi ja ajoi tämän lapsineen ulos mutta uudestaan ja uudestaan se vaan sitten palaa takaisin. Ei voi oikein ymmärtää ihmisiä, joille väkivalta ei ole se viimeinne pisara. Mitä vielä pitäisi tapahtua, että tajuavat?

Vierailija
17/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei laiteta viikko ja viikko systeemiin..rauhassa menet lastenvalvojalle ja kerot tilanteen.Isä varmasti saa tapaamisoikeuden,mutta eikö se ole oikeus?jos isä ei ole lastaan huonosti kohdellut..vaika on paska mies sua kohtaa ei välttämättä ole lasta kohtaan..ja voi ola että vaan uhkailee ja uhoaa ja pitää sinua pelossa ettet uskalla lähteä..tosi paikka kun tule voi olla ettet kuule koko miehestä enää.

Vierailija
18/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuneesta syystä soitin Helsingin lastenvalvojalle pienen vauvan tapaamisoikeusasioista. Lastenvalvoja sanoi, että yleensä etävanhempi (= isä, jos äiti imettää) voi tavata pikkuvauvaa 2-3 krt/vko 1-2 tuntia kerrallaan äidin läsnäollessa äidin ja vauvan kotona. Noin vuoden ikäsenä lapsi voi viettää yhden yön isän luona, jos tapaamiset ovat toteutuneet ja lapsella on isänsä kanssa turvallinen suhde eli lapsi on viettänyt aikaa myös isän asunnossa. Jossain vaiheessa siis tapaamiset siirtyvät toteutuvaksi isän luo, imetysvälit ym. huomioiden. Viikko-viikko systeemiä ei koskaan suositella vauvoille, koska lapsen kehitys edellyttää turvallisen kiintymyssuhteen rakentumista ensin yhteen aikuiseen.

Vierailija
19/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti. Miksi et tehnyt rikosilmoitusta, silloin kun raskausaikana sai turpiisi? Miksi jatkoit suhdetta miehen kanssa? Hae apua itsellesi hyvä ihminen!

Jos minä saisin kerrankin turpaani mieheltä, suhde olisi loppu -pysyvästi.

Vierailija
20/60 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi eronnut miehestä tuon pahoinpitelyn jälkeen.

Ja lapsen olisit ilman muuta saanut pitää itselläsi kun imeväisikäistä ei anneta pois äidin luota.

Rikosilmoitus ehdottomasti tuosta pahoinpitelystä. Vain torvi suostuu yhteishuoltajuuteen tuossa tilanteessa mikä teillä on.

Yleensä yhteishuoltajuutta suositellaan, kuitenkin olisit voinut avata suusi siellä lastenvalvoljalla ettet siihen suostu ja perusteet.

Selvää on ettette ole avioliitossa koska käynti lastenvalvojalla.

Ei noin menevä mies (vieraat naiset yms.) jaksa kiinnostua vauvan hoidosta eikä vastuun ottamisesta.

Sinut on peloteltu ja uskot kaiken mitä äijä sanoo.

Riuhtaise itsesi irti miehestä ja muuta pois vauvasi kanssa.

Minä en meidän erossa suostunut yhteishuoltajuuteen vaikka sitä ehdotettiin. Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja parempi näin.

Ex kävi myös vieraissa yms. paskaa, ei tullut mieleenkään kaiken paljastuttua jatkaa miehen kanssa vaikka hän sitä vaatimalla vaati.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän