Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloinhan olisi järkevä aika jättää ehkäisy pois?

Vierailija
08.12.2009 |

Eli tilanne on minulla tämä:

- esikoinen on nyt 7,5 kk ikäinen

- esikoisen raskausaika oli äärettömän raskas, kärsin raskausajan diabeteksestä, jatkuvista virtsatietulehduksista ja ennenaikaisista supistuksista. Vauva syntyikin lopulta 1 kk etuajassa ja lopulta hätäsektiolla.

- olen menossa töihin elokuussa osa-aikaisesti, jolloin vauva menee mummille hoitoon, työni on melko raskasta työtä hoitoalalla

- toiveena olisi sellainen ikäero lapsille, että heistä todella olisi seuraa toisilleen, toisaalta mietin omaa jaksamista jne.

- viimeksi tärppäsi ekasta kierrosta ehkäisyn jättämisen jälkeen, mutta eihän nyt välttämättä suinkaan niin käy...

- ikää minulla on 28v, eli sen puolesta ei hätää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/8 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten välttämättä tarviis mennä elokuussa töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin heti vaan!

Vierailija
4/8 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla ja tokalla ikäeroa 2v4kk, esikoinen oli siis n. 1½-vuotias, kun toka sai alkunsa, minusta tuo on tosi hyvä ikä ero, lapset on kuin paita ja peppu. Esikoinen oli kuitenkin sen verran "iso" kun vauva syntyi, että oli jo omatoiminen monissa asioissa, ja ymmärsi hyvin, kun selitin, että vauvaa pitää hoitaa, ja hoidetaan yhdessä jne..

Toisaalta, ei ollut enää ihan vauva kun olin raskaana, koska minua on väsyttänyt ja ollut aina äärettömän huono olo odotusaikana, olisi varmasti ollut vielä rankempaa, jos esikoinen olisi ollut pienempi.

Mutta kukin tyylillään, tämä on vaan minun kokemus.

Vierailija
5/8 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin jo ilmoitin että tulen elokuussa takaisin, mutta ainahan sen voinee perua... Olemme miehen kanssa ihan siinä rajoilla että nytkö vaiko sitten kun olen hetken asettunut töissä...

ap

Vierailija
6/8 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin lapsilla on ikäeroa noin 2.5 vuotta ja se on osoittautunut todella hyväksi ikäeroksi: esikoinen sai olla oman aikansa vauva, toisen synnyttyä ei ollut kahta vaippalasta, esikoinen oli innoissaan vauvanhoidossa mukana, esikoinen osasi kävellä jne. Ikäerosta oli vain hyötyä.

Sinuna siis hieman odottaisin yrittämistä, ihan jo terveydellisistä syistäsi.

Vierailija
7/8 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin heti. Sitä ei voi tietää koska tärppi tulee, jos menee vaikka kauankin. Mun esikoinen oli 8 kk kun aloin 2. odottamaan, loistava ikäero!

Vierailija
8/8 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vaan on päissämme nämä molemmat kannat eli niin että molemmat toisaalta ollaan sitä mieltä, että nyt heti, mutta silti molemmilla jossain takaraivossa pieni ääni sanoo että odotetaan kuitenkin hetki ja sitten vasta kun olen töissä taas jonkin aikaa ollut.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan