Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö normaaliälyisen 17v:n osata jäädä oikealla bussipysäkillä pois ilman saattajaa?

Vierailija
07.12.2009 |

Ukkoni mielestä poikapuoleni ei osaa ja hänet pitää viedä kädestä pitäen ensimmäisenä päivänä työharjoittelupaikkaan.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtuu useinkin kun meillä on tuo lapamatohomon kanssa tällainen kahden asunnon parisuhde.

Ja sainpahan ainakin isukin hommaamaan äitinsä kuskaamaan sitä lapamatoteiniään.

Tuossa tuo Turhapuro sohvalla haisee ja juo kahvia. Me lähdetään kohta viemään isompaa virikehoitoon, sitten meidän tavaroita kotiin ja sen jälkeen vaivan kanssa neuvolaan jos nyt jaksaa vaivautua sen takia minnekään. ap

Vierailija
2/84 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 17v ja aika arka uusiin asioihin. Meillä saatettaisiin ekan kerran ja katsottais samalla takaisintulo reitti.

Jos itse aloittaisin työn uudessa paikassa, varmasti käytäis miehen kanssa eka kattelemassa autolla missä sijaitsee. Eiköhän niin tehtäis siis nuorenkin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä suojatyöpaikassa teettämässä työharjoittelusopimuksen ja aivan varmasti ovat myös bussipysäkin näyttäneet.

Veikkaan että lapamatoteini saa kurssilta kenkää ennen perjantaita, kun myöhästyä ei saa kuin kahdesti eikä se lapamato ole vuosiin kahdeksaksi mennyt minnekään.

Vierailija
4/84 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

cu-cu-cu-curling...

Vierailija
5/84 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän sentään pitää illuusiota elossa vastailemalla kommentoijille. monesti provo kirjoittaa vain aloituksen ja jättää asian siihen. tämä pitää viihdettä yllä. kyllä tämä tv-sarjat voittaa

Vierailija
6/84 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan annat miehen hoitaa ihan itse omat lapsensa?

Vierailija
7/84 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa selvittää oikean pysäkin sijainti ja opetella jäämään siellä pois.

Saattaa onnistuakin.

Vierailija
8/84 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapamatoteini on varmasti jo lähtenyt työstä nostelemaan kun on liian rankkaa tehdä yli 3-tuntista työpäivää.

Ja lapamatoisänsä mielestä se on huonon työpaikan vika kun lapamatoteini ei siellä halua käydä. Pitäis teinille järjestää kuulemma joku "oikea" työpaikka niin teini viihtyisi töissä.

Vittu, kysytäänkö muka työttömältä työnhakijalta että "tahdotko sinä Nico-petteri tehdä tällaista työtä?" "Ai, etkö tahdo, no työkkärintätipä katsoo sinulle jonkun mukavamman työpaikan, jossa viidyt ja josta saat enemmän palkkaa"

" Ja ei sinun Nico-petteri tartte siellä töissä joka päivä käydä jos et jaksa ja halua."

Vierailija
9/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 7v:kin osaa.

Vierailija
10/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysäkillä vielä aikuisiässäkin, olen suht normaaliälyinen ja 35v.

Vierailija
11/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin todellakin itsekkin olen epävarma että osaisinkohan jäädä.

Ehkä en ole ihan täys järkinen mutta mitään ei olla vielä oikeesti musta todettu :)

Vierailija
12/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää osata/uskaltaa että jos ei ole varma missä jää pois, kysyy kuskilta...

Vierailija
13/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aikuisena saa miettiä jos menee uuteen työpaikkaan missä jäädä, jos selkeää seutua niin vastuuta nuorelle. Minun 10 v lapset matkaa junassa yksinään ja osaa jääd oikealla asemalla.

Vierailija
14/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se opi muuten ikinä toimimaan uusissa tilanteissa. Ukkosi ei tunnu tajuavan, että vanhemman tehtävä on tehdä itsensä tarpeettomaksi.

Vierailija
15/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 17-vuotias on niin iso, että hänen pitää tajuta lähteä niin aikaisin, että pieni eksyminenkään ei haittaa..

Karttaa ja reittioppaan neuvoja vaan seuraten ja tarvittaessa apua kysellen..

Vierailija
16/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ihan normaaliälyinen ja muutenkin kai aika normaali.

Autolla käännyn aina yhtä risteystä liian aikaisin, vaikka olen kartasta katsonut. Menee myös TomTomin kanssa vikaan, kun hötkyilen. Bussissa nousen väärällä pysäkillä, koska hötkyilen ja olen huolissani.

Päädyn myös vääriin busseihin. Arvaatkin varmaan: koska olen huolissani ja hötkyilen.

Joten eiköhän 17-vuotiaskin joko osaa jäädä oikealla pysäkillä pois tai sitten ei. Itse olen kohta 50 v.

Vierailija
17/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voisin kyllä viedä ekana päivänä, riippuu vähän kuinka tottunut on matkustelemaan busseilla ympäriinsä.

Tai jos kävisitte yhdessä näin illalla katsomassa paikan ja oven mistä mennään sisään.

Meitä ihmisiä on niin erilaisia, mun mies haluaa vieläkin etä käydään katsomassa edellisenä päivänä missä on joku hammaslääkäri jne. Ei ole kiva jännittää, että löytääkö oikean paikan ja ehtiikö ajoissa. Toi vielä antaa aikamoisen ensivaikutelman jos tulet ekana päivänä hiestä märkänä 20 min myöhässä.

Vierailija
18/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä laitoin meidän pojan menemään ekaa kertaa bussilla 20km:n päähän mummolaan, kerroin vain minkä risteyksen jälkeen kannattaa painaa. Oli kuitenkin ajanut ohi ja vasta tutun tienhaaran kohdalla painoi sitten nappia, eli tuli noin 300 metriä ylimääräistä kävelyä. Soitti vain kun oli perillä että hyvin meni matka, vaikka olikin yksi pysäkinväli tullut liikaa ajettua. Eli todella 17v(!) pystyy kulkemaa itse vaikka alue tai seutu olisikin tuntematon.

Vierailija
19/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussikuskit meilläpäin puhuvat ihan selkeää suomea. Ongelma on vaan se että pullamössöteini ei osaa avata suutaan ja ajelee kädet taskussa vaikka 20km harhaan kun ei autolla ovelta ovelle kuskata.

Vierailija
20/84 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä taisi jäädä ikä pois, kyseessa oli meidän 10v poika mummolaseikkailuineen, eli todellakin 17v luulisi pärjäävän

Kesällä laitoin meidän pojan menemään ekaa kertaa bussilla 20km:n päähän mummolaan, kerroin vain minkä risteyksen jälkeen kannattaa painaa. Oli kuitenkin ajanut ohi ja vasta tutun tienhaaran kohdalla painoi sitten nappia, eli tuli noin 300 metriä ylimääräistä kävelyä. Soitti vain kun oli perillä että hyvin meni matka, vaikka olikin yksi pysäkinväli tullut liikaa ajettua. Eli todella 17v(!) pystyy kulkemaa itse vaikka alue tai seutu olisikin tuntematon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan