Mitä mieltä perheestä jolla okt-talo
hyvällä alueella, mökki ja pihassa upouusi Audi ja tila-auto, kaksi lasta. Perheen isä tekee pitkää päivää ja reissaa paljon, äiti käy töissä, mutta on paljon lasten kanssa, eli ei tee niinsanotusti uraa. Matkustelevat 3-4 kertaa vuodessa ja lisäksi lasketellaan lapissa.
Kommentit (56)
Mersu ja uusi Audi :) Ja vaikka en itse uraa luo (sitä tekee mies) niin erittäin mielenkiintoinen ja mukava työ itselläkin on. Ja meillä on kolme lasta.
Mersu ja uusi Audi :) Ja vaikka en itse uraa luo (sitä tekee mies) niin erittäin mielenkiintoinen ja mukava työ itselläkin on. Ja meillä on kolme lasta.
meillä ei käy siivooja, vaan ihan normaali työssäkäyvä äiti :)
reissata noin paljon ja hoitaa mökki ja autot. En tykkää laskettelusta.
reissata noin paljon ja hoitaa mökki ja autot. En tykkää laskettelusta.
kun se piti mainita???
nimim. itsellä OKT, tila-auto ja kolme lasta, mies aina duunissa
Jos ovat mukavia ihania ihmisiä, niin ajattelen, että onpa mukavia ihmisiä!
Jos ovat snobeja ja turhantärkeitä, ajattelen, että aika mulkeroita, en tahdo olla tekemisissä.
Jos heillä on ongelmia (sairautta tms) miettisin kuinka onnellinen olen ja kuinka voisin olla avuksi.
Jne. Ei tuo kerro ihmisistä vielä mitään. =) Tavallisia, hyvin toimeen tulevia selvästi, mutta tavallisia materiaalisella tasolla. Merkittävät asiat ihmisissä ovat muita kuin materiaalisia.
Mitä ihmeellistä on tila-autossa, kun se piti mainita???
nimim. itsellä OKT, tila-auto ja kolme lasta, mies aina duunissa
Mikä siinä on kun sitä pitää kysyä?
Monella tuttavaperheellä on asiat juuri noin ja heille varmaan asiat on juuri niin kuin pitääkin.
Lapset vain säälittää, kun isää ei juuri näy. Mutta rahaa saa vain kovalla työllä...
Meillä on asiat vähän toisin, mutta todella tyytyväinen olen elämäämme. Mies tekee 8-16 töitä ja jaksaa lasten (2 lasta 2v ja 6kk) kanssa touhuta. Kerrostalossa asutaan ja yksi uudehko (5v vanha) farmari volkkari on. Velkaa ei ole tällä hetkellä, kun opintolainat ja muut on maksettu. Unelma-asuntoa etsitään, mutta ei ole vielä löytynyt. Valinta kriteerinä on, että toista autoa tarvitsisi hankkia.
että ne autot on todennäköisesti firman leasing autoja, talosta on parisataatuhatta velkaa ja yhteinen aika on kortilla. Kuten meillä. Paitsi että me matkustamme 2-3 kertaa ilman laskettelulomaa lapissa. Mutta olen ihan tyytyväinen elämääni. Mökkiä meillä ei enää ole juuri tuon matkustelun takia, ihan turha rahareikä.
onko noin monille oikeasti raha ja maallinen mammona noin tärkeä. entä ne pienet lapset joita isä ei näe kun nukkumassa ja ei ole ikinä läsnä. sanoisin että säälittää lapset!!
Minusta tuo on muuten ihan normaalia, mutta koska mies tekee pitkää päivää ja reissaa niin siitä tulee kuva, että muija on alistetussa asemassa hoitaaa kodin ja lapset. Itse en tuollaiseen koskaan suostuisi.
Minusta tuo on muuten ihan normaalia, mutta koska mies tekee pitkää päivää ja reissaa niin siitä tulee kuva, että muija on alistetussa asemassa hoitaaa kodin ja lapset. Itse en tuollaiseen koskaan suostuisi.
kaikenlaista kodinhoidosta "lahjaksi" joten hieman kadekin meinaan olla...
Tulee mieleen maksettu nainen tuosta. Mitä muuta tuollainen on.
ollessani saan välillä kukkia ja kaikkea kivaa mieheltä, koska kuulemma hoidan kodin ja lapset niin hyvin :) Enkä mä nyt koe kauhean läheläl maksullista naista olevani...Kaikkea kanssa
jos vaimo saa mieheltään lahjoja! Turpaan sitä pitäisi saada vähintään jouluna ja juhannuksena, ettei vaan vaimo kuvittele itsestään liikoja...huoh
Jos siis puhutaan Helsingistä. Halpa-alueilla (siis tämä ap:n mainitsema "hyvä alue" on niin mielipiteestä kyse - jonkun mielestä hyvä alue voi olla halpaakin tonttimaata) ei varmaan tarvitsisi ajatella mitään erityisempää, on varmaan ihan tavallista.
ollessani saan välillä kukkia ja kaikkea kivaa mieheltä, koska kuulemma hoidan kodin ja lapset niin hyvin :) Enkä mä nyt koe kauhean läheläl maksullista naista olevani...Kaikkea kanssa
Tuo onkin mun mielestä ok siihen saakka kun myös mies osallistuu kodinhoitoon. Mutta jos mies on paljon töissä tai reissuissa ja nainen hoitaa kaiken kotona ja mies sitten palkitsee naista siitä hyvästäk, niin silloin kyse on enemmän alistussuhteesta ja maksetuista eduista.
Tuollainen ei ole tasapainoinen parisuhde. Mutta siis mun mielestä ja minä kokisin tuon noin. Joku voi olla tyytyväinen vaikka siihen, että saa korkean elintason tekemällä kotona kotityöt eikä kaipaakaan mitään suurempaa arvostusta ja miehen osallistumista arkeen.
jos vaimo saa mieheltään lahjoja! Turpaan sitä pitäisi saada vähintään jouluna ja juhannuksena, ettei vaan vaimo kuvittele itsestään liikoja...huoh
Ei kannata ymmärtää asioista väärin. Kai kaikki naiset saa mieheltään lahjoja, olettaisin? Mutta se miksi niitä saa, se on merkittävää. Jos niitä saa rakkauden takia on eri asia kuin jos niitä saa sen takia, että tekee kotitöitä.
Ei kannata ymmärtää asioista väärin. Kai kaikki naiset saa mieheltään lahjoja, olettaisin? Mutta se miksi niitä saa, se on merkittävää. Jos niitä saa rakkauden takia on eri asia kuin jos niitä saa sen takia, että tekee kotitöitä.
Kyllä mullekin merkkilaukut ja korut kelpaisi palkkioksi tiskaamisesta ja pyykkivuoren purkamisesta. vai onko se jalompaa tehdä ne pelkästä velvollisuudesta?
Silloin ei yksinkertaisesti voi olla onnellinen. Olisi niin paljon parempi olla köyhä, silloin olisi takuuvarmasti onnellinen. Ja perheessä kaikki rakastaisivat toisiaan. Kaikki lähentyisivät ja kunnioittaisivat toisiaan sitä enemmän, mitä tiukempaa olisi. Lomat pelattaisiin yhdessä Afrikan tähteä ja lapset valaistuisivat ymmärtämään, että mitä hyvä elämä on. Heistä tulisi hyväkäytöksisiä, oikeita yhteiskunnan tulevia tukipilareita. Sellaisia, joita hyvin toimeentulevien lapsista ei koskaan tule, sillä he eivät ole koskaan päässeet sisälle elämän salaisuuteen. Siihen pääsevät vain vähävaraiset.