Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 6-vuotiaalla on koko ajan vatsa kipeä?

Vierailija
07.12.2009 |

Usein syömisen jälkeen valittaa. Ihan samamitä syö varsinkin maitotuotteiden jälkeen sattuu. Ollaan käyty kaksi kertaa allergiatesteissä, eikä niissä ole näkynyt mitenkään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavaliota kannattaa kokeilla? onko myös verikokeen otettu sen selvittämiseksi?

Vierailija
2/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

happovaivat, itse refluksioireilevana. Itse kärsin lapsesta asti jatkuvasti epämääräisistä vatsavaivoista, joiden takaa löytyi 30 vuoden ihmettelyn jälkeen refluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat kai harvemmin enää tuon ikäistä vaivaavat. Ehdottomasti kannattaa tutkia ainakin laktoosi-intoleranssi ja keliakia. Meillä 5-v vatsakivut paljastuivat jälkimmäiseksi.

Vierailija
4/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisiko koittaa vähän aikaa vaikka vähäläktoosista ruokavaliota? meillä pojan oireet katosivat täysin kahdessa viikossa, kun siirryttiin hyla-tuotteisiin.

Vierailija
5/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä kun ei mun mielestä yleensä mitään apua saa, niin kyselin siksi että voin jotain epäillä. Saa sitten terkkari määrätä siis verikokeet ja miten noi laktoosi yms testit tehdään? ap

Vierailija
6/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin 6v valittaa vatsaansa ja päätänsä ja mitä milloinkin jatkuvasti!

Mutta se on enemmän sitä, että ei haluaisi mennä eskariin.

Huono puoli tässä on vain se, että en enää tiedä, milloin hän on oikeasti kipeä :( Voin luottaa vain kuumemittariin.

Vierailija
7/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei varmasti jaksaisi turhaan valittaa mahaansa joka päivä, varsinkin ruuan jälkeen.

Vierailija
8/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä kun ei mun mielestä yleensä mitään apua saa, niin kyselin siksi että voin jotain epäillä. Saa sitten terkkari määrätä siis verikokeet ja miten noi laktoosi yms testit tehdään? ap

Keliakia selviää verikokeilla (keliakia-seula) jonka tulos varmistetaan gastroskopialla - siis vain jos verikokeissa vasta-aineet koholla.

Laktoosi-intoleranssi selvitetään nykyisin verikokeella myös

Ei kannata liian helposti kuitata lapsen mahakipuja psyykkisiksi. Minä luulin että oma 5-vuotiaani vain jännittää päiväkotia, kun valitteli outoja mahakipuja. Vasta kun kivut olivat jatkuneet yli puoli vuotta vein lääkäriin ja olikin oikea sairaus!

Vierailija
9/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaihdetaan ruokavalio laktoosittomaksi ja katotaan miten käy.

Vierailija
10/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää käydä lääkärillä.

Vierailija
11/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä voi olla sukupuolitauti. vie jo ihmeessä lääkäriin.

Vierailija
12/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryttiin hyla tuotteisiin paitsi maito laktoosittomana,maistuu normaalilta maidolta.

Vierailija
13/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi