Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan totuttaminen nukahtamaan ilman rintaa - osa 2

Vierailija
07.12.2009 |

Eilen hommaan meni kaksi tuntia. Tänään vain 45 minuuttia. En tosin laske tätä voitoksi. Aloitin nukuttamaan tuntia myöhemmin... :)

Tänään koitin jossain unikirjassa neuvottua tekniikkaa, jossa vauva irroitetaan rinnasta ennen kuin hän ehtii nukahtaa. Jos vauva hamuaa takaisin, rinta annetaan, mutta sitten taas irroitetaan ennen unta. Tämä oli ehkä huonoin vinkki ikinä. Vauva tuli todella kiukkuiseksi, enkä ihmettele. Kauhea kidutusta: juuri kun olet nukahtamassa, sinut havahdutetaan ja tätä toistetaan useasti. Ei sitä enää. Kirja on joku tyyliin "Lempeästi uneen" tms. Nii varmaan.

Eilen vauva nukahti viimein selän silittelyyn. Niinpä jätimme kaikki tähänastiset konstit, tissittelyt, hyssyttelyt ja hyräilyt, ja käänsin hänet mahalleen, laitoin unilelun soimaan ja silitin selkää. Tähän hän sitten nukahti. Huomenna sama tekniikka, mutta pinnasängyssä. Etenemme. Huoh.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella jos juuri ennen nukahtamista minulta vedettäisiin tyyny alta. Voi pientä poksupeppua toivottavasti oppii unille ilman rintaa :) ihana pihana pikku pökelö nonii voi voii tiluliluu

Vierailija
2/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistämätöntä kehitystä. Onneksi olkoon vaan 45 min kahdesta tunnista on melkoinen parannus jo päivässä!!! unbeliveble

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselta koneelta.

Vierailija
4/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvasi ei käy viikon päästä unille ilman rintaa niin unohda metodi hetkeksi. Meillä onnistui vasta 5kk. Aloitettiin jo 3kk. Suotta sitä itkettää jos ei ole vielä kypsä.

Vierailija
5/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli annoin meille viikon harjoitteluaikaa. Itselläni alkoi jo paikat ja pää puutua niistä maratonimetyksistä. Tai pikemminkin maratonrintanukuttamisista, niin kokeillaan tätä nyt. Mutta annan periksi isommille voimille, jos tilanne sen vaatii.

Vierailija
6/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis nainen ja lapsi. Joulukin lähestyy, kyllä kelpaa.

Vierailija
7/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tiedä mikä ongelma on siinä, että lapsi nukahtaa rinnalle. Varsinkin jos on kyse pienestä vauvasta.

Vierailija
8/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä yhtään, mutta meidän vauva oppi noin 7 kk iläisenä nukahtamaan ilman rintaa. Tätä kesti reilun kuukauden. Nyt taas kelpaa nukahtamisrituaaliksi ainoastaan rinnan imeminen. Ikää vauvalla on 10 kk.

Vierailija
9/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on että rinnalla nukuttamiseen menee niin kauan jopa 3h. Harjoittelemme unen saantia ilman turhaa tissittelyä. Tuttia ei vauva hyväksy.

t:ap

Vierailija
10/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on että rinnalla nukuttamiseen menee niin kauan jopa 3h. Harjoittelemme unen saantia ilman turhaa tissittelyä. Tuttia ei vauva hyväksy. t:ap

No eikös tuo vaan kerro siitä, että olet laittamassa lasta väärään aikaan nukkumaan?

Vierailija
11/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on että rinnalla nukuttamiseen menee niin kauan jopa 3h. Harjoittelemme unen saantia ilman turhaa tissittelyä. Tuttia ei vauva hyväksy. t:ap

No eikös tuo vaan kerro siitä, että olet laittamassa lasta väärään aikaan nukkumaan?

Nukahtaa normaalisti tissille mutta ilman tissiä venyy monta tuntia.

Vierailija
12/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee kylpy vauvalle sit hierot sitä shiatsu tyylii vaikka kynttilä valos ja syötät kultsipulleros.

kyl lulis öhykatin uinahtavan helposti itekseen

t: punkkari äiti

Vierailija
13/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunu-unet normaalisti ja sitten nämä illan välipäikkärit kuten eilinen ilta, eli syöttö ja sylittelyä, vatsalleen, unilelu soimaan ja selkäsilitystä. Taas nukahti näin. Tämä on hyvä tieto iltaa varten.

Kyllä me nyt tämä tissillä kukkuminen lopetetaan. Olen melko päättäväinen asian suhteen. Aika aikaansa kutakin, vai miten se meni. Vauva saa kyllä tarpeeksi syödäkseen. Sen huomaa. Jää vaan jotain hengailemaan siihen tissiin kiinni ruokailun jälkeen. Jäänyt tavaksi.

Kiits punkkis :) Shiatsu-hierontaa en osaa, mutta kylpy ja normaali vauvahieronta ovat kyllä käytössä. Sillä se selän silittelyn toimivuuskin saatiin selville. Ja kylpy rokkaa. Nähdään ammeella! t. ap

Vierailija
14/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kukutaan iltaisin monta tuntia. Poika ei huoli tissiä, ei tuttia, kylpyä pelkää.

Nyt mennään niin, että riehuu aikansa ja leikkii pinniksessä, sitten maitopullon kanssa äidin kainaloon n. klo 00.30.

Melkonen vilpertti muutenkin. Sänkyyn kun mennään, alkaa riehumaan, repii verhoja ja karkailee olohuoneeseen.

8 kk konttaava, kiipeilevä ja tukea vasten kävelevä venkula, ei ole nukkunut koskaan kunnolla. Öisin nukkuu n. 9 tuntia 6 herätyksellä. Nälkäinen ei ole.

Olen valmis ottamaan kovat käyttöön.

Vierailija
15/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs energiaa, man. No siis ekaks mä ostasi sellse snadi tramboliini olggarii. Sit lapso vois hyppii siin (okei mä pitäisi käsist) kunnes kuukahtaa. Sit sitä milkkii kehii ja köllii. tuitui.

Vierailija
16/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs energiaa, man. No siis ekaks mä ostasi sellse snadi tramboliini olggarii. Sit lapso vois hyppii siin (okei mä pitäisi käsist) kunnes kuukahtaa. Sit sitä milkkii kehii ja köllii. tuitui.

Vierailija
17/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päivän "kuormittavuutta" koittaisin tälle vilpertille lisätä. Menohaluihin yrittäisin vastata jo päivällä, mutta noiden energiahan on kyllä loputon... Ehkä kans rauhoittuminen kirjan ääreen. Mutta eka ne ennut pois. :) Tramboliini ehkä sitten isompana? :D t. ap

Vierailija
18/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitetaan toi. Oon hyppyytelly, mut kakru ei hyydy, vaik multa loppuu haba. Tramppa kehiin ja uutta yrkkää. Oon venaillu, et oppi puhumaan. Sit pidän sitä hereil niin pitkään, kunnes kerjää päästä petiin.

Vierailija
19/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan kylpy. Raportoin myöhemmin lisää.

t:ap

Vierailija
20/23 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset