Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko olla hautajaisissa hartiat paljaana? en mene kappeliin vaan kahvitilaisuuteen

Vierailija
06.12.2009 |

sukulaiseni on kuollut ja minä menen muistotilaisuuteen joka pidetään äitini kotitalossa, töihin, eli huolehdin ruokapöydästä ja siitä että ruokaa ja juomaa on ja kaadan kahveja.

minulla on musta kaunis mekko, ja kaulassa helmet. mutta mekkoon ei ole mitään sopivaa huivia/boleroa tai jakkua, eikä ne olisi edes tyyliäni olen nuori 27v ja hoikka joten ei ole alleja mitä piilotella. juhlaväki on lähisukuani. tilaisuus kuitenkin juhlavampi, esim pikkuengät on minulla myös sisällä jalassa.

mitä sanoo etiketti?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä se on asiaton vaate. Osta tai lainaa musta villatakki.

Mun mielestä joku huivi hartioiden peittona on hautajaisiin hiukan huono ratkaisu, koska siitä tulee väistämättä hiukan cocktail-kutsujen tai pikkujoulun tunnelma. Varsinkin jos olet siellä töissä, niin se on hankalakin.

Jos olet siellä töissä etkä surijana valkoinen tai musta paitapusero mustan puolihameen kanssa on erittäin asiallinen asu.

Kengät jalassa totta kai, mutta ei mitkään sandaletit.

Vierailija
2/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitapuseroa. se ei vain yksinkertaisesti sovi minulle. näytän karmealle ja tunnen oloni epämukavaksi. kai minä sitten hankin jotkut hihattimet tuon mekon yläosaan. joskaan ei kamalasti innosta hankkia uusia vaatteita vain tähän tilaisuuteen joita en myöhemmin tarvitse. miten olisi valkoinen villatakki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkunnioittavaa vainajan omaisia kohtaan ja etiketin vastaista. Laita edes huivi hartioiden peitoksi, jos ei muuta.

Vierailija
4/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitapuseroa. se ei vain yksinkertaisesti sovi minulle. näytän karmealle ja tunnen oloni epämukavaksi. kai minä sitten hankin jotkut hihattimet tuon mekon yläosaan. joskaan ei kamalasti innosta hankkia uusia vaatteita vain tähän tilaisuuteen joita en myöhemmin tarvitse. miten olisi valkoinen villatakki?

Vierailija
5/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita vaikka valkoinen tai musta tai tumma tai tumma lila villatakki ylle mutta noin paljastavasti et voi hautajaisissa pukeutua

Vierailija
6/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinenkin villatakki on parempi kuin ei mitään.

Olkapäät paljaana on kyllä mahdotonta. Se näyttää kyllä väistämättä siltä, että olet eilistne pikkujoulujen jatkoilla hautajaisissa etkä käynyt kotona välissä vaihtamassa vaatteita.

Mutta mikset hanki tuohon tilaisuuteen sellaista yläosaa, jota voisit käyttää muissakin yhteyksissä. Itsestäni ainakin tuntuu, että monissa eri tyyleissä voisi käyttää nyt vaikka sitä villatakkia.

Mun 86-vuotiaan isoäidin ohje on aina ollut se, että aikuisella naisella pitää aina olla pikkumusta, jakkupuku tai musta leninki. Vähävaraisen ihmisen kun on ollut pakko varautua etukäteen eikä ostaa yhden käyttökerran vaatteita.

Hyvin valitulla pikkumustalla voi mennä työhaastatteluun, hautajaisiin, ensi-iltaan ja firman pikkujouluihin. Ei tarvitse olla kuin yksi vaate.

Vierailija
7/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoista olen nähnyt hautajaisissa mustan kanssa. Se on tyylikäs väri myös, jos alaosa on musta.

Vierailija
8/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on samansävyisiä himmeitä paljetteja ommeltuna, hillityn näköinen, ei mikään kimallushärpäke. laittanen sen. sovitin ja näytti mielestäni asialliselle.

Vierailija
9/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä olkapäät paljaina. Onko ihmisillä perusetiketti jo aivan hukassa?

Valkoinen neule on ok, varsinkin jos muu asustus on tummaa.

Vierailija
10/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet hoikka niin löydät sieltä muutamalla eurolla yläosan jonka saat siihen mekon päälle. Itsekin ostin hautajaiten yläosan kirpputorilta. Ei mustaa yläosaa muuten tule käytettyä niin en siihen paljoa satsannut. Lisäksi hautajaisissa ei tarvitse olla (eikä saisikaan olla) pintamuodin mukainen vaan mielellään mahdollisimman huomiota herättämättömissä ja neutraaleissa vaatteissa.

Vierailija
11/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on samansävyisiä himmeitä paljetteja ommeltuna, hillityn näköinen, ei mikään kimallushärpäke. laittanen sen. sovitin ja näytti mielestäni asialliselle.

varsinkaan jos se ei ole musta.

Vierailija
12/19 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat viehkeine vaatteineen, vaan aihe.

Mielestäni on siis syytä pukeutua todella asiallisesti, mitään paljastavaa ei saa laittaa päälle. Jos kauluspaita ei tunnu omalta, mitä sen on väliä? Ainakin se näyttäisi siistiltä ja _asialliselta_ muiden silmissä, mikä on hautajaisvaatteiden tarkoitus.

Vaikka saisit olkapäät piiloon jollain "hihattimella" (??), jää mahdollisesti avara decolte paljaaksi, ja sekään ei ole soveliasta. Eli sen pohjalta täysin hihaton yläosa ei käy hautajaisiin ilman sen peittävää vaatekappaletta.

Vierailija
13/19 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi olla paljain käsivarsin

Vierailija
14/19 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä tajuavatako vieraatkaan. saati noteeraako kukaan sitä että hihoissa on paljetteja. hittojen kevät. stressi iskee. luonnonvalkoinen villatakki löytyy, ihan uusi, eli ei ole nyhjääntynyt mutta se näyttää jotenkin hassulle juhlaleningin päällä

Vierailija
15/19 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä tajuavatako vieraatkaan. saati noteeraako kukaan sitä että hihoissa on paljetteja. hittojen kevät. stressi iskee. luonnonvalkoinen villatakki löytyy, ihan uusi, eli ei ole nyhjääntynyt mutta se näyttää jotenkin hassulle juhlaleningin päällä

suosittelen silti käymään kirpputorilla. sieltä voit löytää halvalla yläosan

Vierailija
16/19 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kauniisti laskeutuvan puuvillaisen halattineuletakin missä ei siis ole nappeja. vaan se vain roikkuu sivuilta. mutta näytti hyvälle mekon päällä! laitan sen. en ainakaan herätä huomiota kun kätkeydyn sen mustan liehuvan neuleen sisään. eikä tule kuuma, kuin siinä villaisessa valkeassa.

Vierailija
17/19 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kauniisti laskeutuvan puuvillaisen halattineuletakin missä ei siis ole nappeja. vaan se vain roikkuu sivuilta. mutta näytti hyvälle mekon päällä! laitan sen. en ainakaan herätä huomiota kun kätkeydyn sen mustan liehuvan neuleen sisään. eikä tule kuuma, kuin siinä villaisessa valkeassa.

Vierailija
18/19 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden vastauksia.

VAstaan oman mielipiteeni.

ET voi! Juhliin pukeudutaan juhlien mukaan. JA hautajaisiin ei mennä "alasti".

Vierailija
19/19 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat tietysti mustan hameen ja paitapuseron. Vähän epäsiistin näköistä jos keittiöhenkilökunta käyttää neuletta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän