Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huusin lapselle, nyt pissaa housuihin :(

Vierailija
05.12.2009 |

Sain kohtauksen puistossa, kun yli kuukauden kuivana ollut vajaa 2,5 vuotiaani pissasi ja kakkasi housuihinsa. Tästä on nyt jo yli kaksi kuukautta, ja vieläkään ei voi laittaa pikkareita jalkaan. Ennen osasi siis tulla kertomaan hädästään. Kakat teki kyllä vielä housuihin, mutta pissoja ei.

Tiedän. Ei olisi saanut tietenkään suuttua niin siitä, mutta vaimeaksi puolustuksekseni sanon, että olimme kaukana kotoa ja vaihtovaatelaukku jäi kotiin. Ja ne kaikki minun omaa syytäni, tietenkin. Minulla vain kilahti, ja huusin&mäkätin lapselle kun harmitti niin kauheasti.

Sen jälkeen päätin, että kun tulee vahinko, en moiti YHTÄÄN ja kehun ylenpalttisesti kun onnistuu joskus tekemään lirin/kakan pottaan.

Minä kun olin jo niin tyytyväinen kun lapsi pääsi päivävaipoistaan. :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdet ilman varahousuja kauas puistoon kuukauden kuivan kauden jälkeen. Syy tilanteeseen on kokonaan sinun, alusta lähtien.

Vierailija
2/10 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vahingossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi siis haluaa vaipan? Anna kulkea jonkin aikaa vaipassa, ilman että kiinnität mitään erityistä huomiota asiaan, älä edes tarjoa pikkuhousuja.

Vierailija
4/10 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain täysikasvuisten ja -päisten pitäisi saada lapsia.

Vierailija
5/10 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jos vaan on tarpeeksi lämmintä sisällä) kokonaan ilman housuja ja vaippaa.

Vierailija
6/10 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle ole kukaan sanonut ettei juuri kuivaksi oppinutta ei kannata pitää pihalla ilman vaippoja näin talvella.

Säälittää lapset joiden vanhemmat rankasee VAHINGOSTA!!!

Vierailija
7/10 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei ole. Eräs naapurin täti aikoinaan kehui omaa hyvyyttään kun ei ikinä hermostu tms, vaan kyllä lähti ääntä kun ei tiennyt kenenkään kuulevan...

Vierailija
8/10 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt vaippoja ihan niin kuin ennenkin, pistän potalle istumaan aina vaipanvaihdon yhteydessä ja kysyn usein että pissattaako. Muutaman kerran olen yrittänyt panna pikkarit, mutta ne kastuu heti eikä enää kerro jos pissattaa.

Seiskalle: Kun olimme puistossa, oli noin plus 20 astetta. Onko liian kylmä ilma olla ilman vaippaa?

Säälittää itsekin lapsi, kun huusin. Ei sitä tarvitse enää mulle kertoa. Kadun kyllä. Mukavaa, ettet sinä koskaan hermostu lapsillesi.

ap.

Vierailija
9/10 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ilmeisesti yhdistää huudon kaikkeen pissaamiseen ja kakkaamiseen. Ei helpota tilannetta että seisot vieressä kun on potalla ja kyselet tuleeko mitään. Unohda siis kokonaan vähäksi aikaa pottailut ja pissan/kakan kyselemiset. Laitat vaan vaipan ja vaihdat pois, et edes sano lapselle että vaipassa on pissa/kakka.

Vierailija
10/10 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tykkää istua potalla. Lueskelee kirjaa ja leikkii leluilla. Saattaa istua siina 10 minuuttiakin, kun itse teen kotihommia. Joskus kysyn, tuliko pissa, joskus en. Joskus lapsi itse huudahtaa "PISSA TULI!" tai "EI TULLU!".

Ei kai tässä tilanteessa kannata lopettaa potattamista sentään! Haluan antaa lapselle edes mahdollisuuden tehdä tarpeensa muualle kuin vaippaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi