Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa toimeentulotukiasiassa

Vierailija
05.12.2009 |

Paljonko Vantaalla hyväksytään toimeentulotuessa kohtuullisiksi asumismenoiksi 5 henkiselle perheelle?nOlemme muuttamassa Vantaalle, koska Helsingistä ei meille löydy suurempaa kotia ja asumme nyt 65 neliön pienessä kolmossa. Psyyke hajoaa. Käyn kyllä töissä ja opiskelen, miehen työttömyyden vuoksi tulomme eivät riitä. Saisimme nyt Vantaalta Avaralta suuremman asunnon, jossa vuokra olisi 1160 euroa. Onko se kohtuullinen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka ison vuokran hyväksyy. Paljonko asunnossa on neliöitä?

Vierailija
2/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliöitä on uudessa asunnossa 99. Mutta siihen asumistuen ulkopuoliseen osaan tarvitsisimme tt-tukea. Emme kaikkina kuukausina, esim. kesällä, kun voin täysipainoisesti tehdä töitä. Tai talvella lomien aikaan kuten nyt. Saisimme asumistukea 550.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sosiaalikollega.fi/asiakkaat/copy2_of_toimeentulotukilaskuri

Tuo vuokra voi olla siinä ja siinä, ettei ole liian iso.

Vierailija
4/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sen voisi tietää varmasti. Asunnot ovat kiven alla ja kaupungilta Helsingistä emme saa. En tiedä miksi. Tuo asunto ei edes ole uusi vaan 1997 valmistunut, ettei ole edes luksusta. Mutta rivari kylläkin. Siihen en voi vaikuttaa, ettei Avara tarjonnut kerrostaloasuntoa.

Vierailija
5/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on ns. normisto 5-henkiselle perheelle sossun listoilla.

Minä olen kahden lapsen yh, asun vantaalla.

Saan tietenkin asumistuen, mutta en koko asuntoon / vuokraan, koska asun liian isossa asunnossa. Vuokra on alueeseen nähden aika edullinen kyllä.

Vuokra on 855 e.

Toimeentulotuki huomioi vuokraa meidän kokoiselle perheelle max 810 e / kk. Häviän siis joka kk 45 e asumisen suhteen.

Vesi- ja sähkölaskun huomioivat täysimääräisenä asumiskuluihin.

Lisäksi tietenkin tulee se toimeentulotuen perusosa, teillä se on isompi kuin meillä, koska teitä on enemmän.

Ja siitä sitten lasketaan erotus, omat / perheen tulot miinus menot ja perusosa.

Etpä juuri tuon halvemmalla tule asuntoa saamaan vuokralle täältä, mutta se mikä minusta on kummallista on että just avaralla on tosi korkeat vuorkat !! pohjaratkaisuiltaan avaran asunnot eivät ole lainkaan niin kivoja kuin esim. saton asunnot.

sato ja vvo on minusta edullisempia kuin avara.

Vierailija
6/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan saisimme hyvin tukea. Mutta kun olen kuullut, että Vantaalla huomioisivat vain 965 euroa vuokrasta. Helsingissä 1100 euroa. Yöunet mulla menee, kun vatvon tätä. Päivähoitopaikankin olen jo Vantaalta järjestänyt ja koulut. Ja nytkö sitten pitäisi kaikki perua. Voi kun joku tietäisi tarkkaan Vantaan asiat, vaikka eipä kai tämä ole oikea paikka kysellä tarkasti. Paha kun on viikonloppu niin en voi sossuunkaan soittaa.

Vierailija
7/7 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksamme tästä 65 neliöstä 881 euroa. Minusta tosi kallis ja huonokuntoinen. ehkä asunnot sitten vaihtelevat. Tuo Avaran asunto oli tosi mukava ja haluaisin kauheasti sen ottaa vastaan. Ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen mulle tarjotaaan minkäänlaista asuntoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän