En ole nukkunut pätkääkään viimeyönä.
Mikä auttaisi ärsyttävään yskään? Koko yön olen yskinyt keuhkojani pihalle. Yskänlääketabletit ei auta ja hunajaa olen syönyt myös. Muutenkin tämä flunssa väsyttää ja ei pysty edes nukkumaan. Lapsetkin pitäisi taas tänään hoitaa, vaikka pää, kurkku ja keuhkot on kipeinä.
Viikon jo jatkunut, eikä loppua näy.
Kommentit (5)
Tai poskiontelotulehdus? Jälkimmäinen yskittää etenkin öisin, kun limaa valuu nenänielusta kurkkuun. Käy lääkärillä, jos ei helpota. Virustaudissa yskä tosin kestää usein 3 viikkoa...
Yskä ollut varmaan jo viikon, koko flunssan pituus sellainen 2 viikkoa ja pari päivää eikä ohi ole vielä. Paranemaan päin kuitenkin. Ihan selvästi on kuitenkin sellainen "mieto" virusflunssa johon ei ole saatavilla lääkettä, joten kun kuumettakaan ei ollut kuin max 38 ekan viikon aikana niin kärvistelen kotona... Pojallekin tarttui sama yskä, ja välillä yskii niin pahasti että oksentaa. Ihan perseestä, yöllä yskitään sitten vuorotellen keuhkoja pihalle niin ettei kukaan saa nukuttua. On vielä niin pieni poika ettei voi määrätä yskänlääkettä.
Siellä sanoivat että ei tarvitse tuoda lääkäriin jos ei ole hengitysvaikeuksia kun on yskän ohella iloinan ja pirteä ja syö sekä juo hyvin.
On tosin reseptiyskänlääke :/
Jos kurkussa on tulehdus, niin lämmintä. Jos muuten vaan kipeä niin kylmää.
Koskeeko yskiessä pallean seutuville/rintojen väliin?
Mulla auttaa lämpöpussi rinnanpäällä. Sellainen kaurapussi joka on tarkoitettu mm. hartioille.