teinipoika 15v haluaa nokia x6 puhelinta
ostaisinko tai en? olen itse työtön ja mieheni tienaa noin 2t/kk. on surullista ja sieua raastava katsoa, kun hän niin haluaa, mutta puhelin jonka hinta on 500ege on aivan alytön ostos. varsinkin kun siihen hän aikoo käyttää rippilahjaksi saamansa rahat. mitä teen?
Kommentit (4)
Me ostettiin pojalle se Nokian musiikkipuhelin(mikä lie malliltaan)puhelin saatiin ilamiseksi, mut ollaan "naimisissa" se liittymäfirman kanssa sitten seuraavat 2v. Eipä se nyt hirveesti haittaa, kun meillä kaikilla on muutenkin saman firman liittymät.
edes suurimman osan, niin anna ostaa. Joko hän on hankintaansa myöhemmin tyytyväinen ja silloinhan se kannatti. Jos poika katuu, niin sitten harkitsee jotain isompaa ostosta ehkä vähän pidempään (moottoripyörä, auto, ne on ajankohtaisia jo parin vuoden päästä).
Oma tyttäreni osti itse mopon, siihen upposi kaikki sen vuosien säästöt. Ei se paljoa ole sillä ajellut, mutta toteutti unelmansa. Isänsä lupasi hoitaa vakuutukset, minä olen antanut silloin tällöin bensarahaa.
että teidän perheellä ei ole tällä hetkellä varaa niin kalliiseen puhelimeen. Tuon ikäisen pitäisi jo osata ymmärtää se, että raha ei kasva puussa. Jos hän haluaa käyttää lahjaksi saamansa rahat siihen ja se riittää, niin fine, se on hänen valintansa. Olet täysi idiootti, jos ostat itse lapsellesi niin kalliin puhelimen. MIKSI ostaisi? Mitä se opettaisi lapsellesi tästä elämästä?
rippilahjaksi saamansa rahat teini saa käyttää kuten haluaa.
( Kuitenkin kysyt tuossa alussa, ostaisinko tai en?
Liittymähän hänellä on jo? )
Ei tuolle mitään mahda ellei puhe tehoa.
Eipä se kauaa taskua lämmitä, nopeasti se varastetaan kuitenkin.