Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela vaatii takaisinmaksua, meneekö valituskirjeet yleensä läpi??

Vierailija
04.12.2009 |

ihan aiheetta vaativat yhden kuukauden tuesta osan takaisin koska mies sai lopputilin eli siis tilapäisesti tulot nousivat?

tein valituksen asiasta. mitenhän suurella mahiksella emme joudu maksamaan sitä takaisin? meillä todellakaan EI ole rahaa maksaa sitä takaisin. :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä mene valitukset läpi, mutta antavat kyllä maksu aikaa. Ellei he ole selvästi tehneet virhettä.

Vierailija
2/13 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausittain. Kelaa ei kiinnosta, kuinka köyhiä olette joulukuussa, kun se maksaa marraskuun tukia. Siihen vaikuttaa silloin vain ja ainoastaan marraskuun tulot. Joulukuussa olette sitten taas oikeutettuja KELA:n tukeen, ja mahdollisesti sosiaalitoimen toimeentulotukeen. Jos tulonne marraskuussa ovat olleet isommat, ette silloin ole olleet oikeutettuja tiettyyn tukeen ja se peritään takaisin. Piste.

Olen itsekin ollut aikoinaan tilanteessa, jossa minulla oli suunnilleen nollatulot monta kuukautta putkeen, ja yhden kuun osalta tuloni olivat isommat. Asumistuki perittiin tuon kuukauden osalta takaisin täysmääräisenä. Valitus ei auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä kelan vai teidän virhe?

Jos kela perusteettomasti vaatii palautusta (siis ovat tehneet väärän päätöksen), niin silloin on erittäin hyvä mahdollisuus saada toisenlainen päätös. Mulla on kerran mennyt valitus läpi. Kesti nelisen vuotta ja vakuutusoikeus sen lopulta päätti. Kela teki uudestaan saman päätöksen, sen jälkeen sen meni johonkin tarkistuslautakuntaan ja viimeiseksi vakuutusoikeuteen. Prosessi on tainnut muuttua sen jälkeen.

Omalla kohdallani oli ihan selkeä virhe. Kela ilmeisesti yritti itse saada ennakkopäätöstä lain toisesta tulkinnasta.

Jos taas päätös on tehty ihan lain ja säännösten mukaan, mutta ei tunnu kohtuulliselta omassa lompakossa, niin siinä tilanteessa ei kyllä ole suuriakaan mahdollisuuksia saada päätöstä muutetuksi.

Vierailija
4/13 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni läpi näin. Ensimmäisen valituksen jälkeen vaativat puolta summasta. Toisen valituksen jälkeen luopuivat kokonaan.

Vierailija
5/13 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLin unohtanut omat takaisinmaksut kunnes 3 vuoden päästä tuli päätös valituksesta. Minut tuomittiin maksamaan summa. Aikoinaan en olisi kyennyt maksamaan summaa mutta nyt se kävi kuin leikiten.

Vierailija
6/13 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoitin, että voin maksaa 10 e/kk ja se oli heille ok.

Vierailija
7/13 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ette säästäneet näitä liikaa saatuja? Kait teillä nyt itelläki päässä on sen verta järkeä että älyäisitte olla käyttämättä liikaa tulleita rahoja?

Turha märistä jos vika on omassa päässä!

Vierailija
8/13 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.minkä takia....ette säästäneet näitä liikaa saatuja? Kait teillä nyt itelläki päässä on sen verta järkeä että älyäisitte olla käyttämättä liikaa tulleita rahoja?

Turha märistä jos vika on omassa päässä!

Haista paska.

Vierailija
9/13 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin meni, mutta vasta toisen valituksen jälkeen.

Vierailija
10/13 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kela teki virheen ja valitin siitä. Asiaa käsittelevä virkailija myönsi virheen, mutta minä joudun maksamaan rahat takaisin. Omissa tiedoissani näkyy selkeästi pvm. tietyistä asioista, koska asioin vain konttorissa...

summa kyllä puolittui, mutta ei mitään toivoa että kela tulisi lisää vastaan.

Vierailija
11/13 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen tilanne otetaan huomioon. Ainakin meillä meni helposti lävitse.

Vierailija
12/13 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haetaan uudestaan armahdusta, kun mies kesäkuussa irtisanottiin, niin niillä rahoilla meidän olisi pitänyt elää lokakuun loppun asti.

Koska lomarahat on jaksotettu, niin mulle maksettu silloin yksi kuukausi liikaa työttömyyskorvausta.

Aion perustella asian, niin että ei oltais pärjätty ilman korvausta, kun tulot monta kuukautta 0 euroa.

Uskon, että menee lävitse.

Laitain myös siihen, että ei olla lomailtu ja ainoat kulut olleet normi laskut ja ruoka ja välillä se ruoka loppui pöydästäkin.

Miksi irstisanotun pitää pärjätä niillä lomarahoilla, niin kauan?

Vierailija
13/13 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lävitse kun hyvin perusteleekin. :) teidän tapauksessa toivon että meneekin läpi.

sinä joka sanoit että turhaan käytitte ne rahat...kyllä voi perheellä olla niin tiukkaa että joutuu pakosta käyttämään myös "lainarahoja".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi