Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerran vkossa lapsen pistäminen: Oma äiti vai tk:n sairaanhoitaja?

Vierailija
04.12.2009 |

Kumpi parempi? Perustelut..?

Eli kyseessä lääke joka pitää pistää kerran viikossa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainakaan jaksaisi kerta viikkoon raahautua johonkin vastaanotolle, kun sen pistämisen voi opetella itsekin.

Vierailija
2/5 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sitoo perhettä vähemmän ja antaa normaalimman elämän. Sitäpaitsi se vietii lapselle mahdollisimman varhain, että pistäminen/lääkehoito on jokapäiväistä elämää, eikä mikään katastrofi. Se on lapselle helpompi hyväksyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äiti on lääkkeen kykenevä pistämään, kannatan kotona pistämistä. Ihan siksi että on työlästä rampata tuon takia ta:lla. Pistämistä voisi ehkä ensin opetella ta:lla sh:n tai th:n kanssa, ja sitten kun varmasti sujuu alkaa pistämään kotona. Pistotekniikka täytyy toki varmistaa että on kunnossa, samoin neulan hävittämiset ym kotioloissa täytyy huomioida. Uskoisin lapsen tottuvan äkkiä.

Vierailija
4/5 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että on lapsesta kivempi, jos äiti tai isä pistää. Minusta ainakin lapsena oli kamalan juhlallista, jopa pelottavaa, käydä terkkarissa.

Vierailija
5/5 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin itse (siis vanhempien) kannattaa pistää.

Kaikille on helpompaa (ehdottomasti nopeampaa) kun ei tarvitse lähteä tk:een pistettäväksi.

Itse käytän kerran viikossa pistettävää lääkettä enkä todellakaan viitsisi joka kerta vaivautua tk:een pistettäväksi. Itse kun pistää niin valmisteluineen siihen menee alle 2 minuuttia ja elämä jatkuu taas normaaliin tapaan.

Ensimmäiset kerrat voi toki käydä pistämässä terkkarin kanssa jos pistäminen hermostuttaa eikä ole varma onko tekniikka oikea. Nopeasti sen kuitenkin oppii.