Onko tämä muiden mielestä hassua tai outoa
Ystävän vauva on 4kk ja ystävä ei ole ostanut vauvalle vielä mitään vaatteita. Siis odotusaikana osti kolme vaatetta, mutta sen jälkeen ei mitään. Kaikki vauvanvaatteet on joko lainaan saatuja tai sitten jotain satunnaisia tietysti saanut lahjaksikin.
Nyt ystäväni totesi, että täytyy varmaan alkaa ostamaan jotain, kun rupee jäämään pieneksi. (Eihän niitä lainakuteitakaan loputtomiin riitä muualta.) Kysyin sitten, että eikö ole edes tehnyt mieli ostaa niin ei kuulemma. Eikä tee vieläkään sen erityisemmin mieli mennä shoppaamaan mitään.
Itselläni kolme lasta ja jokaiselle olen ostanut raskausaikana jo paljon kaikkea ja heti sairaalasta kotiuduttua olen alkanut ostella. Siis huutonetistä ja kirppareiltakin, ei pelkästään uutena.
Kommentit (25)
ensimmäiselle lapselle (tyttö) ostin sukupuolineutraalit samettihousut ja toppahaalarin etukäteen, syntymän jälkeen yhden mekon ja villatakin. Muuten pärjättiin suunnilleen puolivuotiaaksi lahjaksi saaduilla, serkun vanhoilla ja äityispakkauksen vaatteilla. Tokalle lapselle (pojalle) ostettiin kahdet "juhlahousut" syntymän jälkeen. Muuten varmaan ostin taas vasta puolivuotiaalle jotain uutta.
Sain niin paljon lainaan ja lahjaksi ja oli kahdelta vanhemmalta jäänyt, että ei vain tarvinnut mitään. Nykyään ihmisillä on muutenkin aivan liikaa tavaraa, joten en nähnyt mitään järkeä ostaa lisää vaatteita, kun niitä oli jo aivan riittävästi.
Eli ei ole yhtään hassua eikä outoa. Ap:n on ilmeisesti vaikea ymmärtää, että kaikki eivät tee niin kuin hän itse tekee.
Ensinnäkin minä olen todellakin huolehtinut lapsistani. Joku tuossa mainitsi, että kai sitä on aikaa shoppailla kun lapsi/lapset on aina hoidossa. Voin kertoa, että meidän lapset on kaikki olleet pitkälle päälle 1vuotiaita kun ovat olleet ekan kerran hoidossa. 6vuotiaamme hoitokerratkin on melkeinpä yhden käden sormilla laskettavissa. Kuopus on nyt 1v7kk ja imetän häntä edelleen, tyttö on ollut KERRAN hoidossa yhden päivän. Olen myös täysimettänyt lapsia 6-7kk ja tämä tarkoittaa minun kohdallani sitä, että he ovat tosiaan olleet täysimetyksellä eli eivät ole saaneet edes pumpattua maitoa pullosta tai edes vettä. Myös perhepeti on meillä käytössä. Eli tämä päätelmä meni metsään.
Ja joku toinen sanoi, että kannattaisi panostaa omaan ulkonäköönsä enemmän niin voin kertoa, että BMI on 19, käyn kampaajalla ja laitan hiukseni ja meikkaan ja kun käyn siellä kirpparilla ja huutonetissä niin löydän myös itselleni jotain ja kuljen ihan fiksusti pukeutuneena.
Täällä on tälläkin hetkellä kaksi ketjullista juttua siitä miten lapsen vaatteet vaihdetaan JOKA PÄIVÄ vaikka ne olisi puhtaat ja kauhistellaan, jos joku ei näin tee. Mutta sitten samat (?) ihmiset saa aikaan ketjun, jossa päivitellään sitä että joku tahtoo ostaa lapselleen vaatteet eikä käytä pojan vaatteita tytöllä.
Noh... en näe mitään väärää siinä, että tykkään ostaa käytettynä vaatteita ja myydä niitä. En ole niin tumpelo, että siihen menisi kaikki liikenevä aikani.
Sain niin paljon lainaan ja lahjaksi ja oli kahdelta vanhemmalta jäänyt, että ei vain tarvinnut mitään. Nykyään ihmisillä on muutenkin aivan liikaa tavaraa, joten en nähnyt mitään järkeä ostaa lisää vaatteita, kun niitä oli jo aivan riittävästi.
Eli ei ole yhtään hassua eikä outoa. Ap:n on ilmeisesti vaikea ymmärtää, että kaikki eivät tee niin kuin hän itse tekee.
vaan siis sitä ihmettelin, että miten ei tee muka edes mieli ostaa. En tarkoita, että kaikki tykkäisi shoppailla ja haluaisi ostaa, mutta ihmettelen siltä että ei ole yhtä ainoaa kertaa tehnyt edes mieli ostaa jotain mekkoa tms. ihanaa kun nähnyt kaupassa.
Mutta näkeehän sen noissa kerhoissakin, että ei monenkaan tee mieli ostaa. Pojan eskarikavereiden housuissakin on välillä semmoisia reikiä, ett käsi mahtuisi läpi. Ei näimmä tee mieli juu ostaa.
tai saa siitä "mitään". Mulla on pian vuoden ikäinen ja toki olen hankkinut hänelle vaatteita, kun on ollut pakko. Jos olisin saanut vaatteita riittävästi, tuskin kokisin vieläkään mitään tarvetta ostella lapselle vaatteita.
Tämä koskee itseänikin. Olen haaveillut siitä, että vaatekaappiini ilmestyisi itsestään tarvitsemani uudet vaatteet eikä minun tarvitsisi käydä ostamassa ja sovittelemassa niitä itse. Olisi niin helppoa, sen kuin vaan pukisi päälle miettimättä.