mitkä on kohdunpoiston kriteerit?
Eli siis, toisen ketjun innoittamana: millä perustein saa kohdunpoiston? Tietääkö joku?
Mä olen tähän asti kuvitellut, että sen saa yli 30-vuotiaat kolme lasta synnyttäneet halutessaan, mutta ei muuten jos ei ole terveydellisiä/lääketieteellisiä perusteita siihen. Mutta nämäkö siis ovatkin vasta sterilisaation perusteet?
Ei sillä että muuten olisi omakohtainen, muuta kuin että mieheni tavallaan painostaa minua tähän toimenpiteeseen. En ole siihen suostumassa, enkä tietääkseni myöskään saisi sitä, en noilla uskomillani perusteilla enkä ilmeisesti muillakaan. Mutta pääsisinpä taas jakelemaan miehelle suurta (uutta) viisauttani, jos joku viitsisi kertoa, millä perustein sen saa (eli minä en saa) :D
Kommentit (28)
omiin päätöksiisi omasta kropastasi! Kohdunpoisto on radikaali toimenpide, joka vaikuttaa naiseen kokonaisvaltaisesti. Jos miehellä on pakkomielteenä, että SUN täytyy poistattaa kohtu ehkäisyn takia, koska itse menettäisi miehuuttansa vasektomiassa, on miehen ajattelutavassa kyllä jotain outoa! Kohdunpoistosta ja vasektomiasta toimenpiteenä ja vaikuttavuutena ei voida puhua samalla viikollakaan.
Parisuhteessakin voi tulla muutoksia. Nyt ei tosiaankaan ole aika edes miettiä jotain kohdunpoistoa, onneksi sitä ei sinulle myönnetä.
Ehdoton ei ja unohda miehesi painostus.
Olet nuori nainen ja haaveilet lapsista. Miehesi ei siis halua enää lapsia. Miksi sinun pitäisi mennä kohdun poistoon? Ei sinun tarvitse tehdä miehen mieliksi mitään peruuttamatonta. Onneksi se ei edes helpolla Suomessa onnistu. Taitaa miehesi pelätä, että haluat lapsia´joskus vaikka jonkun muun kanssa.
olen aivan täysin samaa mieltä. olen 22-vuotias, ja muistan kun 7-vuotiaana mietin ensimmäisen kerran että en halua omia lapsia. enkä vielä tänä päivänäkään halua, ihan rehellisesti. meitä on jo täällä liikaa ja adoptointi on kaikkien kannalta paras vaihtoehto, koko maailman kannalta. lisäksi, olen kärsinyt aina erittäin runsaista ja ERITTÄIN kivuliasta kuukautisista, minkään merkkiset pillerit eivät tähän ole auttaneet. ja olen 100% varma etten koskaan tule haluamaan biologisia lapsia. enkä lapsia muutenkaan, mutta adoptointi on vaihtoehto jota voin joskus ehkä harkita.
etten ikinä halua lapsia. 24-vuotiaana alkoikin sitten mieli muuttua. Nyt olen kahden jo ison lapsen äiti, mutta edelleen olen iloinen mielenmuutoksestani. Tässä puhun siis pelkästään itsestäni.
Kohdunpoisto on iso leikkaus, josta toipuminen vaatii usean viikon sairausloman. Sitä ei siis tehdä pelkästään ehkäisyn takia.
tehdään vain hyvin perustellusti. Vaikka kohtua ei tarvitsisikaan, sen kuuluisi olla paikoillaan, tukee lantionpohjaa, virtsarakkoa ja suolta.
Vuotohäiriöihin kokeillaan ensin kaikki mahd. konstit, niinkuin nro 7 jo tuossa sanoikin. Samoin ehhkäisyyn on olemassa luotettavat menetelmät, joten sen takia sitä ei saa.
Itseltäni poistettiin kohtu kovien vuotojen takia 35-vuotiaana. Kokeiltiin ensin pillerit, kierukka, lääkkeet yms. Pitkällisten hoitojen jälkeen pääsin leikkaukseen, ja olen onnellinen, sillä patologisessa tutkimuksessa löytyikin syy.
Ja kovat vuodot tarkoittaa että suunnilleen ämpäri jalkojen välissä pitää kulkea :/
Mitäs jos sanot miehelle, että kun se kerran on hän, joka sen 100-prosenttisen ehkäisyn haluaa, niin huolehtikoon itse siitä. Sinulla on oikeus päättää ruumiistasi, ja olet kovin nuorikin. Elämässä voi tapahtua paljon, voitte vaikka erota ja saatat haluta lisää lapsia jonkun toisen kanssa. Suoraan sanoen minusta miehesi on aika itsekäs.
Ja tosiaan, ei tuo ole syy poistaa kohtua.
No voi hyvänen aika, tämähän olikin ikivanha ketju.
t. edellinen
olen aivan täysin samaa mieltä. olen 22-vuotias, ja muistan kun 7-vuotiaana mietin ensimmäisen kerran että en halua omia lapsia. enkä vielä tänä päivänäkään halua, ihan rehellisesti. meitä on jo täällä liikaa ja adoptointi on kaikkien kannalta paras vaihtoehto, koko maailman kannalta. lisäksi, olen kärsinyt aina erittäin runsaista ja ERITTÄIN kivuliasta kuukautisista, minkään merkkiset pillerit eivät tähän ole auttaneet. ja olen 100% varma etten koskaan tule haluamaan biologisia lapsia. enkä lapsia muutenkaan, mutta adoptointi on vaihtoehto jota voin joskus ehkä harkita.