Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt kolmatta yotä yrittänyt saada 5 vuotiaan

Vierailija
03.12.2009 |

nukkumaan omassa sängyssään.

Ajattelin että se eka yo olisi se vaikein.

Mutta nyt eilen illalla vielä huusi vähän yli sen puoli tuntia.

Olemme eronneet ja siinä samassa rupesi nukkumaan minun sängyssäni.

Isänsä luona menee kiltisti nukkumaan ja nukkuu omassa sängyssään.

Mutta minun luona hänen on nukuttava minun sängyssä.

Se on iso ongelma, koska jos en mene samaan aikaan nukkumaan, niin hänkään ei mene.

Mutta nyt kolmatta iltaa olen pakottanut hänet nukahtamaan omaan sänkyynsä.

Tämä on todella raskasta.

Tätä varmaan jatkuu vielä jonkin aikaa

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 1-vuotias nukkuu omassa sängyssään ja huoneessaan rauhallisesti

Vierailija
2/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 1-vuotias nukkuu omassa sängyssään ja huoneessaan rauhallisesti

kyllä se sunkin lapsi kohta alkaa kömpimään sun viereesi öisin, kunhan vähän kasvaa!

Meillä poika ollut aina sellainen ettei halua ketään viereensä kun nukkuu eli aina ollut omassa sängyssään tyytyväisenä. Mutta nyt kun 2v alkaa lähestyä, niin äitin kainalo onkin muuttunut ihan kivaksi paikaksi! Musta on vaan kivaa saada lapset kainaloon. =o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepetiläisten ongelmia t. 1-vuotias nukkuu omassa sängyssään ja huoneessaan rauhallisesti

Meillä kaikki neljä nukkuneet perhepedissä 6k-1v6kk, eikä minkäänlaisia ongelmia omassa sängyssä pysymisessä sen jälkeen.

Vierailija
4/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se sunkin lapsi kohta alkaa kömpimään sun viereesi öisin, kunhan vähän kasvaa!

Meillä poika ollut aina sellainen ettei halua ketään viereensä kun nukkuu eli aina ollut omassa sängyssään tyytyväisenä. Mutta nyt kun 2v alkaa lähestyä, niin äitin kainalo onkin muuttunut ihan kivaksi paikaksi! Musta on vaan kivaa saada lapset kainaloon. =o)

Meillä ollut alusta asti hyvin nukkuva lapsi ja muuta en olekaan kuullut kuin "odotapa vain..." -ennustuksia. No, odotellaan ;)

Vierailija
5/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliin =) Nukahtaa siis omaan sänkyynsä, mutta jossain vaiheessa yötä aina hakeutuu väliimme. Ei sinänsä haittaa, kesällä joskus kun oli kuuma, kiemurteli enemmän, mutta nyt viileämmällä nukkuu taas rauhallisesti. En tiedä, pitäisikö tuohon puuttua... Mihinköhän saakka tätä mahtaa jatkua?

Vierailija
6/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä myöhemmin opettaa omaan sänkyyn nukkumaan, sen vaikeampaa se on. Mutta meillä ainakin oli niin hysteeriset vauvat, että pakko oli nukuttaa vieressä. Ja se sopi mulle ihan hyvin. Eri ikäisinä ja eri tavoilla ovat oppineet itsekseen nukkumaan. Voi kestää monta yötä. Mutta jos lapsi ei ole mitenkään hysteerinen, voi kyllä mielestäni väkipakolla opettaa omaan sänkyyn. Eri asia on, jos oikeasti pelkää.

Vierailija
7/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti voimia sinulle! Älä luovuta!! Jos nyt annat periksi, niin ensi kerralla vielä rankempaa yrittää.. Hyvä alku, ilta illalta varmaan helpottaa. Nyt kun jaksat, niin kohta saat nukkua yksin =) Jos isän luona kiltisti nukkuu omassa sängyssä niin ei ole kyse siitä etteikö osaisi/voisi nukkua yksin, kyse on siitä että hän testaa sinua, ja haluaa tahtonsa lävitse (ja tällä kertaa oma tahto on tuo sinun vieressä nukkuminen). Kun nyt jaksat urakan loppuun, lapsesi saa taas turvallisuuden tunnetta siitä että aikuinen on se joka päättää (pätee varmaankin muihinkin asioihin).

TSEMPPIÄ!!!!

Vierailija
8/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika nukahtaa ihan hyvin omaan sänkyynsä, mutta yöllä kömpii meidän viereen. Nyt vähän harvemmin. n. 2-4 krt vk. Juuri tuossa 4-5 v. oli melkein joka yö.

Jossain vaiheessa meinasin hermostua, mutta kun lapsi ei häiritse meidän unia niin päätettiin, että senkun tulee. Itse harvoin edes herään kun lapsi kömpii meidän sänkyyn.

Toki jos häiritsisi meidän yöunta kamalasti niin tekisin enemmän töitä, että saisin pysymään lapsen omassa sängyssä.Ei enää murkkuikäisenä sinne tule, joten kyllä se jossain vaiheessa loppuu.

Vierailija
9/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 9, 6 ja 3-vuotiaat, joista pienin nukkui ensimmäiset neljä kk minun vieressä, muuten ovat nukkuneet aina omissa sängyissä, mutta ehkä ne sitten aikuisina tahtoo kömpiä äidin kainaloon.

Vierailija
10/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni ap sanoi jotain erosta...Miksi noin pieni ei saisi nukkua äitinsä lähellä, jos ei muuten saa unta?

Vierailija
11/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitset. Ei kannata antaa periksi jos itse haluat että kaveri nukkuu omassa sängyssä. Joku kaunis päivä varmasti onnistuu äärimmäisen helposti nukkumaan meno.

Vois olla jokin pikku jippo, meillä meni omaan huoneeseen isojen poikiesn sänkyyn nukkumaan pikkuisella lahjalla. Lahjan sai kun jäi nukkumaan kiltisti omaan sänkyyn ja ilman äitiä. Piti onnistua viikko tai kaksi muistaakseni. Sai kaveri valita mieluisen lelun.

Äiti "nukkui" patjalla siihen asti kun kaveri nukahti.

Voimia

Vierailija
12/12 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ei nuku omassa sängyssään, menee nukkumaan sitten vasta kuin sinäkin. Entä jos antaisit hänen mennä nukkumaan sinun sänkyysi ja sitten itse kömpisit hänen viekkuun myöhemmin.

Miksi näistä nukkumiskysymyksistä tehdään aina niin vaikeita. 5vee on pieni vielä ja mielikuvitus laukkaa varsinkin iltaisin. Jos vanhemman sängyssä on tilaa, miksei hän siellä voisi nukkua?

Omista lapsistani yksi on aina tykännyt nukkua omassa sängyssään, yksi nukkuin meidän sängyssä 6v asti ja nuorin 2v nukkuu vielä vieressämme ja saa nukkua niin kauan kuin haluaa. Tuskin enää armeijaikäisenä haluaa tulla äidin kainaloon=)