Mikä on vauvalle tai taaperolle paras joululahja?
Tarvitseeko pieni vauva lahjaa? Pitääkö lahjan olla uusi vai voiko se olla myös käytetty?
PS. Kurkista myös kivat joululahjaideat perjantaina 4.12. ilmestyvästä Vauva-lehdestä.
Kommentit (31)
äidin ja isän kiirreettömässä sylissä, rakkautta, lämpöä ja stressitöntä joulua. Vauvamme on täyttänyt jo vuoden, joten ymmärtää jo yllättävän paljon. Hän saa meiltä yhden paketin, isovanhemmat tuo yhden ja ehkä kummeilta jotakin...
Tärkeimmän kuitenkin RAUHALLISEN JOULUN, perheensä parissa jossa kaikki kunnioittavat toisiansa.
vauva sai ekana joulunaan kun oli 3kk niin lahjaksi sellaisen chicco merkkisen pehmokissan, joka helisi ja jossa oli peili. Nyt hän on jo vuoden vanhempi mutta kissa on kiva vieläkin!
raitis ja riidaton joulu. Monelle varmaan helpompi ostaa jokin tavara kuin olla riitelemättä koko joulukuu mistään. Tavaralla ei voi paikata vanhemman läsnäoloa...yhdessä on mukava leikkiä oli lahja sitten upouusi tai käytettynä ostettu.
Oma 8kk tyttäreni on ihan innoissaan pahvilaatikosta. Annan hänelle kylpylelun ja vaatteen sen raittiin joulun lisäksi...riitaa tässä on vähän ehtinyt olla.
Rakennuspalikat ainakin ja jotain muita kehittäviä leluja
ellei puhuta jostain alkkisvanhemmista jotka ei osaa keskustelemalla selvittää arkea!
Omat vanhemmat tappeli, isä hakkas ja äiti vittuili.
Onneksi erosivat, ei kukaan lapsi ansaitse vanhemmikseen kusipäitä jotka makaa sohvalla koomassa tai kiljuu. Vaikka juu, onhan se jalo ajatus että on edes yksi päivä vuodesta kun ollaan selviä ja riitelemättä??
Meillä koirakin saa lahjansa. Jokaselle koitetaan keksiä mieleistä, ei tartte olla edes hyödyllistä.
Olin lapsena "kiittämätön" kun sain jotain järkilahjaa. Oli se ihanaa saada aina joku kaamea paita -eikä muuta-
Tän päivän lapset pelastuu osin jo lahjakorteilla!
ei vauva tarvitse kuin yhden lahjan, sillä paketin paperi ja naru kiinnostaa eniten. 1-2v välillä riittää mielestäni yksi lahja, sillä jos enismmäinen lahja on mieluisa, sillä leikitään loppuilta ja muut lahjat jäävät avaamatta. Kymmenvuotias taas laskee lahjojensa määrän. Eli jokainen nippeli kannattaa pakata erikseen, että lahjoja tulee vain paljon...
myös lampaantaljaa ja Jukka-Hakkaa tai vastaavaa lelua.
vauvallekin on kiva paketoida muutama lahja, vaikka hänelle on niistä pelkistä rapisevista papereista ihan riittävästi iloa, sisällöstä meidän vauvamme ei viime jouluna ollut niin kiinnostunut. Äidin kannalta vaikka lampaantalja tai villapeitto tai miksei villasukatkin olisi hyvä lahja.
Taaperolle hyvä lahja on pulkka, pulkan ostaja voi sitten käydä taaperon kanssa pulkkamäessä!
Lapsille ostaisin joululahjat uusina, en ostaisi kirpputorilta. Eri asia jos saa vaikka joltakin sukulaiselta heidän lastensa vanhoja legoja kauniisti paketoituna, nehän eivät normaalissa käytössä mene kuluneen näköisiksikään.
siihen voi ostaa lisää juttuja seuraavilla merkkipäivillä. Tämä riittää hänelle tänä vuonna.
meidän joulun tienoilla vuoden täyttävä poika saa ainakin fisher pricen satukirjan äänillä ja vaatteita. sukulaisilta varmaan tulee jotain kehittäviä leluja
Omasta ensimmäisestä joulustani on muistona valokuva, jossa olen 4kk vanhana ensimmäisten joululahjojeni keskellä. Tuosta kuvasta olen sitten katsonut että tämän nallen sain lahjaksi ensimmäisenä joulunani :)
Meillä on nyt 2kk ikäinen vauva ja vauva saa 3 lahjaa: Molla-Maijan, Barbapapan ja jotain mikä selviä vasta aattona. Ja aion ottaa tytöstä kuvan ensimmäisten lahjojensa kanssa.
Lahjojen saamista puoltaa tietysti myös se että isommat lapset varmasti ihmettelisivät jos pikku-sisko jäisi lahjoitta.
Meillä taapero tulee saamaan lähes yhtä paljon lahjoja kuin isoveljensäkin. Lahjat on toivottuja ja tarpeellisia. Lähinnä seuraavan koon vaatteita ja joitain leluja ja kirjoja. Kyllä näille tarvetta on, ei itse tarvitse kaikkea ostaa.
Joulu on lähimmäisistään välittämistä. Miksi ei siis vauvasta/taaperostakin...
Oletko kuullut, että se on aika. Siis aika. Ei krääsä.
Ihan kuin se menisi niin, että jos ostaa jotian tavaraa, niin sitten ei anna aikaa...
Me vietämme kaiken liikenevän aja lapsen aknssa minkä ikinä vaan voimme, kun pitää kuitkein joitain muitkain velvollisuuksia elämässä hoitaa, mutta mitään turhaa emme tee. Olemmem yhdesäs ja se on kaikille kivaa.
Kyllä se taaperokin tekemistä kaipaa ja viakka sille ehkä riittäisi toinen tai vielä mieluummin malemmat vanhemmat leikittämään, niin ei ei niistä leluistakaan hattaa ole. Itsellekin kivampa kun on vähänvaihtelua leluissa. Lisäksi ole tarkka siitä,e ttä laitan kaikki "ohi menneet" lelut kiertoon, ettei niitä meillä turhaan jää nurkkiin pyörimään.
mina en osta meidan 7kk vauvalle mitaan. Muutaman lahjan saa kylla muilta ihmisilta, joten en ymmarra miksi minun pitaisi laittaa vauvan lahjaan rahaa.
on ollut kovassa käytössä Fisher Prizen laulava/puhuva koira. Sen avulla on saatu huonosyömäinen vauva syömään hampaidenvihoittelun aikaan.
kasassa 11kk lapselle, kummit ja mummot,papat päälle niin hukkuu varmaan.. "kärsii" suunnattomasta lahjomisesta rankan alkutaipaleen jälkeen..:)
meillä taitaa olla itsellä jo 15 lahjaa kasassa 11kk lapselle, kummit ja mummot,papat päälle niin hukkuu varmaan.. "kärsii" suunnattomasta lahjomisesta rankan alkutaipaleen jälkeen..:)
Muuten hyvä, mutta lapsi ei kyllä jaksa keskittyä kuin ehkä kolmeen ensimmäiseen pakettiin.. Minä en ostanut omalle lapselle itse mitään, suku hoitaa sen puolen, me maksetaan joulun kokemuksesta jo aivan tarpeeksi pitkä penni. Sukulaislapsille ja -vauvoille lähti kyllä pari pakettia per nassu.
nyt ekaa perhejoulua viettämässä, poika nyt 1,5 kk ja itse emme osta mitään, kummi toi jo 3 pakettia missä ainakin kahdessa vaatteita ja sitten varmaan joku lelu myöhemmälle iälle. Lisäksi muutamalta ystävältä tullut semmosia pieniä paketteja ja sitten tulee mummeilta ja vaareilta omat ja isomummeilta paketit. Eli varmaan ihan reilusti vaikka mitään emme toivoneet :)vaikka eihän tuo pieni vielä niistä kyllä mitään tajua :)
ja kyllä minä ainakin voisin käytettynä ostaa just ainakin vaatteita ja leegoja kuten joku mainitsikin tai melkeinpä mitä vaan, riippuu ihan laadusta..
kummit tuo varmaankin vaatteita :)
Ja mielestäni ainakin lelujen tulee olla uusia kun niitähän pitää tietty maistellakkin :)Ja onhan se lahja aina kivempi jos se on uusi.
Vaavi nyt 6kk ja 1 pvä :)