Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempien vastuu?

Vierailija
03.12.2009 |

Esimerkki:

Jos on kolme veljestä, jotka ottavat rajusti yhteen lyömällä, potkimalla, tukistamalla ja puremalla. Pojat ovat 10, 8 ja 6 vuotiaita. Rikkooko tappelu lapsen ruumiillista koskemattomuutta ja voivatko vanhemmat olla vastuussa (juridisesti tms) jos eivät saa matsaamista loppumaan. Eikö vanhempien tehtävänä ole opettaa käytöstä ja kunnioituista, eikä antaa tuollaisen ruumiillisen väkivallan jatkua?

Silloin tällöin itse kukin lapsena kimpaantuu sisarruksilleen, mutta nyt siis kyseessä päivittäinen (jopa useasti päivässä) tapahtuva hanskaaminen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki: Jos on kolme veljestä, jotka ottavat rajusti yhteen lyömällä, potkimalla, tukistamalla ja puremalla. Pojat ovat 10, 8 ja 6 vuotiaita. Rikkooko tappelu lapsen ruumiillista koskemattomuutta ja voivatko vanhemmat olla vastuussa (juridisesti tms) jos eivät saa matsaamista loppumaan. Eikö vanhempien tehtävänä ole opettaa käytöstä ja kunnioituista, eikä antaa tuollaisen ruumiillisen väkivallan jatkua? Silloin tällöin itse kukin lapsena kimpaantuu sisarruksilleen, mutta nyt siis kyseessä päivittäinen (jopa useasti päivässä) tapahtuva hanskaaminen.

Mä muistan kun me otettiin yhteen mun sisaruksien kanssa. Monesti äiti tai isä tuli väliin. Kerran isä sitten suuttui tai tuskastui, huusi ihan täysillä että "mun puolesta nyt hakatkaan toisianne niin että veri lentää, mutta älkää tulko pyytämään sitten apua tai kyytiä lääkäriin".

Ei se sitten ollutkaan enää kivaa kun sai sitä "luvan" kanssa tehdä. Itseasissa me pohdittiin vakavana että, "mikä isää vaivaa, sille pitää olla kiltti".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla