Mitä muuta lihamyllyllä voi jauhaa kuin lihaa?
Kaapissa on vanha metallinen lihamylly - mitähän sillä voisi tehdä...?
Kommentit (13)
Korppujauhoja sillä on tehty vanhoista korpuista. Muusta en ole kuullut. Mutta jos miettii, niin mikesi voisi jauhaa muitakin kuivia leivonnaisia ja leivänkannikoita, ja kenties kuivattuja vihanneksia mausteeksi? Kuivattuja hedelmiä ja marjoja jauhoksi ja sitten jälkiruokiin tai vaikka viilin kanssa? Puolukoita ainakin kuivataan ja jauhetaan puolukkajauheeksi.
Voihan sillä nyt jauhaa mitä tahnsa, keit. porkkanoita laatikkoon, maksaa, kalaa ym. jotkut juhavat marjatkin soseeksi. miksi se olis vain lihaa varten?
Joo, ainakin tupperin lihamyllyllä sanotaan että voi jauhaa myös kasviksia ja tietysti kalaa, siinä on myös suulake jonka avulla voi tehdä pikkuleipiä, sitä en ole nähnyt itse miten toimii.
Mä teen sillä makkaraa, siis täytän ne. Olen miettinyt myös kotitekoisen pastan tekoa sillä, siis saksalaisen spätzlen.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 16:00"]Älä jauha paskaa!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Itsellä Wanha lihamylly,
Paras tuote keittiössä ikinä, kaikki kalat laitan suomuineen päivineen ( ne pienet ) ja 3x myllystä läpi, lihat 1x läpi, sienet 1x läpi , kaikki vihannekset 1 x läpi, Kiva säväys tulee kirpeistä omenoista, oikeasti käytö on vain omasta mielikuvituksesta kiinni.
vaikka ehkä juurekset keitettynä vois mennä.