Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista aluetta on tampereen härmälä?

Vierailija
02.12.2009 |

Ollaan nyt ilmeisesti muuttamassa tampereelle miehen töitten perässä ja katselin asuntoja. Millaista aluetta härmälä on? Onko siellä hyvä kauppa, koulu, päiväkoti, terveysasema/neuvola?

Lapsia meillä on 4 (8v, 5v, 3v ja 4kk). Asuuko alueella paljon lapsiperheitä? Onko muuten miten vilkasta aluetta vai lapsiperheelle sopivaa?

Hyviä/huonoja puolia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härmälästä löytyy muutama normalin kokoinen ruokakauppa.

Kallis ja huono valikoima.

Vierailija
2/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä hyvä kauppa, koulu, päiväkoti, terveysasema/neuvola?

Kaikki nuo on.

Härmälä on ihan kohtuullinen alue, mutta todellisuus riippuu aika paljon siitä, missä siellä asuu. Lapsiperheitä on paljon. Asunnot on aika edullisia. Härmälän maineessa tuntuvat paljon kaupungin vuokratalot (ne puiset siinä pääkadun varrella) joissa asuu aika epämääräistä veäkeä. Uudemmissa kerrostaloissa asuu keskivertolapsiperheitä ja muuta keskivertoväkeä. Siellä on ihan uusiakin asuntoja, joista osa on hitaviakin. Omakotitalokanta on rintamamietyylistä, vuokratonttista ja aika keskimääräistä. Ei siis niin elitististä kuin esim Pispala tai Järvensivu tai Koivistonkylä, mutta samaa kamaa kuin esim Rautaharkko tai Nekala. Asukkaat keski-ikäisiä, vanhuksia ja vanhoihin talohin vähän aikaa sitten muuttaneita lapsiperheitä. Maahanmuuttajia on aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse Härmälässä on aika huonot kauppapalvelut. Muistaakseni vain joku lähikauppa yms. Mutta heti rajan toisella puolella Pirkkalassa on Citymarket, S-Market, Bauhaus, vaatekauppoja yms. Eli ns. automarketteja, joissa muitakin kauppoja. Härmälän Pirkkalan puoleisesta päästä noihin on lyhyt kävelymatka.

Vierailija
4/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaikäisten turvapaikanhakijoiden ryhmäkoti.

- Paljon juoppoja

- posti Rantaperkiössä

- pankkia ei mailla halmeilla

- isot kaupat joko ihan vieressä, jos asuu lähellä Pirkkalan rajaa, tai muutaman kilsan päässä, jos asuu Härmälän toisella laidalla

- bussit aina täynnä ja varsinkin silloin kun Pirkkahallissa tapahtuu jotain isompaa (melkein joka viikonloppu)

- terveyspalvelut kaukana

- Nuolialantiellä paljon ohikulkuliikennettä ja vauhti sen mukaista

- kerrostaloasukkailla parkkiongelmat

Ai jotain positiivistäkö? Ei nyt tule het mieleen ;)

terkuin vanha asukki

Vierailija
5/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellähän on neuvola ja aikuisneuvola (eli terkkarin ja lääkärin vastaanotto) ja hammashoito siinä koululla (Hatanpäänkouluko se on, joka oikeasti sijaitsee härmälässä?) Mä olen joskus käyttänyt lastani siellä hammashoidossa, kun omalla lääkärillä Koikkarissa on ollut täyttä.

Juoppoja on joka paikassa ja bussit on täynnä kaikkialla missä niissä kulkee koululaisiakin. Nuolialan tiellä on paljon ohikulkuliikennettä, mutta onhan siinä nykyään aika monta hidastettakin. Kerrostaloissa voi tosiaan olla aika hirveät parkkiongelmat, mutta en tiedä koskeeko ne asukkaita, joilla omat paikat, vai vaan vierailijoita?

Vierailija
6/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellähän on neuvola ja aikuisneuvola (eli terkkarin ja lääkärin vastaanotto) ja hammashoito siinä koululla (Hatanpäänkouluko se on, joka oikeasti sijaitsee härmälässä?) Mä olen joskus käyttänyt lastani siellä hammashoidossa, kun omalla lääkärillä Koikkarissa on ollut täyttä.

Juoppoja on joka paikassa ja bussit on täynnä kaikkialla missä niissä kulkee koululaisiakin. Nuolialan tiellä on paljon ohikulkuliikennettä, mutta onhan siinä nykyään aika monta hidastettakin. Kerrostaloissa voi tosiaan olla aika hirveät parkkiongelmat, mutta en tiedä koskeeko ne asukkaita, joilla omat paikat, vai vaan vierailijoita?

Härmälässä on oma koulunsa ja Hatanpäällä omansa.

Härmälän bussit ovat täynnä ilman niitä koululaisia. Ja Härmälässä asutetaan joukolla päihdeongelmaisia.

Ja kyllä, parkkiongelma koskee pahimmillaan asukkaitakin.

t. taas se entinen asukki

Vierailija
7/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, siis Hatanpään koulu ja Härmälän koulu ovat molemmat olemassa, mutta ne molemmat sijaistsevat Härmälässä (Härmälän koulu osoitteissa Nuolialantie 47 ja Haapakuja 5 ja Hatanpään koulu osoitteessa Haapakuja 2)

Neuvolassa on myös lääkärin vastaanotto, tai ainakin oli silloin kun minä siellä kävin koska se lääkäri (jolla siis lääkärin kyltti rinnassa) huuteli aikuista mies-potilasta käytävältä silloin kun minä odottelin siellä sitä hammaslääkäriä poikani kanssa.

Joo siellä on päihdeongelmaisia just niissä kaupungin vuokrataloissa. Kaveri, joka asuu siellä niissä uusissa kerrostaloissa samoo kuitenkin, ettei niitä juuri näy kuin siinä nuolialantien baarin kupeessa. Parkkiongelma on olemassa ja mun mies, joka käy hoitamassa niiden kerrostalojen vuosikorjauksia, on kyllä kironnut sitä huomattavasti. Tosin samalla lailla hän kiroaa kaikkien muidenkin kerrostalolähiöiden parkkiongelmaa.

Vierailija
8/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, siis Hatanpään koulu ja Härmälän koulu ovat molemmat olemassa, mutta ne molemmat sijaistsevat Härmälässä (Härmälän koulu osoitteissa Nuolialantie 47 ja Haapakuja 5 ja Hatanpään koulu osoitteessa Haapakuja 2)

Neuvolassa on myös lääkärin vastaanotto, tai ainakin oli silloin kun minä siellä kävin koska se lääkäri (jolla siis lääkärin kyltti rinnassa) huuteli aikuista mies-potilasta käytävältä silloin kun minä odottelin siellä sitä hammaslääkäriä poikani kanssa.

Joo siellä on päihdeongelmaisia just niissä kaupungin vuokrataloissa. Kaveri, joka asuu siellä niissä uusissa kerrostaloissa samoo kuitenkin, ettei niitä juuri näy kuin siinä nuolialantien baarin kupeessa. Parkkiongelma on olemassa ja mun mies, joka käy hoitamassa niiden kerrostalojen vuosikorjauksia, on kyllä kironnut sitä huomattavasti. Tosin samalla lailla hän kiroaa kaikkien muidenkin kerrostalolähiöiden parkkiongelmaa.

jos nyt oikein pilkkua viilataan.

Aikuisneuvoloissa on viikoittain/kerran kahdessa viikossa myös lääkärin palveluita ja aikoja. Kyse ei kuitenkaan ole akuuttiajoista tai välitöntä sairaanhoitoa vaativista tapauksista.

Lastenneuvolakaan ei hoida akuuttitapauksia. Vai väitätkö tosissasi käyttäväsi esim. sairastavat lapsesi neuvolassa? Uskoisin, että te koikkarilaisetkin kuskaatte kersanne sairastapauksissa joko oman alueenne lääkäriasemalle tai yksityiselle.

Kaverillasi ei taida olla lapset vielä kouluikäisiä? Nimittäin sitten hänkin olisi tietoinen niistä ongelmista, mitä päihdeongelmaiset aiheuttavat Härmälän koululle :)

t. edelleen se entinen asukki

Vierailija
9/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kyselee millaisia ovat. Kaikista paikoista tulee pääasiassa negatiivisia kommentteja. Joskus ihmettelen mikä sitten ON hyvä paikka Tampereella. Vai onko niitä hyviä vaan Helsingissä/Espoossa?

Vierailija
10/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kyselee millaisia ovat. Kaikista paikoista tulee pääasiassa negatiivisia kommentteja. Joskus ihmettelen mikä sitten ON hyvä paikka Tampereella. Vai onko niitä hyviä vaan Helsingissä/Espoossa?

ap nyt vaan sattui kysymään Härmälästä ;)

t. entinen härmäläläinen

Vierailija
11/27 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Härmälässä (Rantaperkiön suunnalla tosin) ja itse kyllä pidän alueesta kovasti. Asuvat omakotitaloissa ja minusta omakotitalot omenapuineen ovat varsin idyllisiä. Osassa asuu vanhempaa väkeä, mutta paljon myös lapsiperheitä. Kovasti näyttää kaikenlaista remonttiakin vanhoissa puutaloissa olevan meneillään, monet todella kauniisti laitettuja. Tietty ei kannata ostaa vanhaa remontoimatonta puutaloa, jos ei tykkää remontoinnista... Itse en ole mihinkään laitapuolen kulkijoihin tuttujeni nurkilla törmännyt ja muuttaisin sinne mielelläni, en kuitenkaan minkään juoppovuokratalon viereen. Tuttavieni lapset eivät ole Härmälässä koulussa vaan keskustassa, joten kouluoloista ei käsitystä.

Vierailija
12/27 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisneuvoloissa on viikoittain/kerran kahdessa viikossa myös lääkärin palveluita ja aikoja. Kyse ei kuitenkaan ole akuuttiajoista tai välitöntä sairaanhoitoa vaativista tapauksista.

Lastenneuvolakaan ei hoida akuuttitapauksia. Vai väitätkö tosissasi käyttäväsi esim. sairastavat lapsesi neuvolassa? Uskoisin, että te koikkarilaisetkin kuskaatte kersanne sairastapauksissa joko oman alueenne lääkäriasemalle tai yksityiselle.

Acutaan täällä Koikkarista akuuteissa tapauksissa mennään niin kuin Härmälästäkin ja kaikkialta muualtakin Tampereelta. Millään alueellisella terveysasemalla ei ole akuuttisairaanhoitoa. Omalääkärit on sekä koikkarista että Härmälästä Hatanpäällä, tai aikuisneuvolassa, jos ei ole kiire. Yksityislääkärit on keskustasa. Ero Acutaan, Hatanpäälle tai keskustan (tai Hervannan) yksityisille ei ole merkittävästi pitempi Härmälästä kuin Koikkaristakaan.

Vierailija
13/27 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härmälän juopot kulkevat lähinnä Härmälän koulun ja kioskin väliä, toisinaan saattavat Vieterin kulmilla pyöriä. Olen asunut koko 20-vuotisen elämäni Härmälässä, enkä ole vielä menossa minnekään.

Jokseenkin surullista, että pienenä poikana vastaan kävelleet juopot saivat lähes paskantamaan housuihin. Nykyään kun näen samat naamat kävelemässä samaa reittiä päivittäin, tunnen lähinnä sääliä. Härmälän hanut ovat täysin huolettomia, mitä nyt ala-asteella meinasin jäädä yhden kaverin pyörän alle. Sitäkään ihmistä ei ole hetkeen täällä näkynyt, ehkä se on paremmassa paikassa jo.

Mitä tuohon pakolaiskeskukseen tulee, on sekin aika turha huolenaihe. Tummat tytöt ja pojat pysyttelee lähinnä sisätiloissa/keskuksen pihassa, mukavilta vaikuttavat pinttyneen rasistinkin silmissä. Tietääpähän mistä etsiä, jos pyörä katoaa :) No vitsi vitsi..

Jos jotain Härmälässä tulee pelätä, niin "pahamaineisia" Härmälän Hurjia. Hurjat sotkevat pyörillään energiajuomia lipittäen ympäri Härmälän katuja mahdollisesti Petri Nygårdia laulaen. Eli pyydä lapsiasi välttämään mopo/polkupyöräpoikien seuraa ellet halua kasvattaa heistä täysiä kusipäitä.

Härmälä on oikeasti mukava paikka elää, kirjoitin tätä lähinnä huumorilla ja siksi että pidän kirjoittamisesta. Että tervetuloa vaan, on niitä pahempiakin paikkoja joissa asua! :)

Vierailija
14/27 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Härmälän maineessa tuntuvat paljon kaupungin vuokratalot (ne puiset siinä pääkadun varrella) joissa asuu aika epämääräistä veäkeä." Näytät kirjoittavan asiasta, josta et tiedä mitään! Kaupungin vuokratalot ovat Tuomaan- ja Toivonkadulla. Yksikään pääkadun varrella olevista puutaloista ei ole kaupungin vuokratalo! Niin kuin edellä joku kirjoitti, niin juopot kulkevat em. asuntojen ja kioskin väliä. Ei sillä porukalla ole varaa istua baarissa. Koskaan näistä "epämääräisistä juopoista" ei ole ollut häiriöö tai haittaa. Nimim. 45 vuotta Härmälässä asunut. 

Vierailija
15/27 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin Härmälään, kun odotettiin meidän esikoista. Asutaan täällä edelleen, kun lapsia on kaksi. Ja kyllä, asumme Härmälän Pirkkalan päässä, jossa juoppojakin asustelee...so what!? Joka paikassahan niitä juoppoja on, ihan harmittomia ovat olleet.
Asutaan vuokralla (kallis vuokra mielestäni), vanhemmassa talossa, jossa asukkaat vaihtuu, mutta ihan ok naapureita on.. Meitäkin niin varoteltiin muuttamasta tänne, mutta p*skan v*tut, täällä ollaan ja pysytään, toivon mukaan ostetaan asuntokin lähiaikoina täältä...miinusta tosin on nuo vuokratontit, joiden vuokrat lähivuosina nousemassa moninkertaisiksi.

Mut oikeesti, idyllinen ja upea puutalokaupunginosa, johon kannattaa muuttaa! Muutama vuosi sitten täällä oli räkänokka, rääväsuu mopopoikia riesaksi asti, kun oli yöt pakko päristellä noita poikkikatuja pitkin, mutta nekin on jo aikuisia ja häippäisseet muualle... Nykykakarat tuntuu olevan aika rääväsuita, kiittäkäämme vapaata kasvatusta ja vanhempien kurittomuutta (enkä tarkoita tällä mitään väkivaltaa lapsien kasvatukseen), mutta ei tunnuta osaavan opettaa lapsille käytöstapoja ja kuria enää ja tämä nyt vallitsee joka paikassa (ei kuitenkaan meillä ;)).

Missä täällä on joku maahanmuuttajien ryhmäkoti, ikinä nähnytkään, vaikka kuljen pitkin poikin Härmälää. Mutta ei maahanmuuttajistakaan harmia ole ollut. Ja busseihin mahtuu, rattaiden kanssa ei joka kerta, mutta niin tiuhaan busseja menee, että hyvin pääsee autotonkin varmasti kulkemaan!

Vierailija
16/27 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä Härmälä on ihan hyvää aluetta, varsinkin härmälänsaarenkadulla asuu ihan normaalia porukkaa, lapsiperheitäkin. Parkki ongelmaa ei ole, kun on oma varattu paikka. Itse olen asunut täällä nyt puoli vuotta, ja olen tykännyt. Lapsiperheitä on ainakin meidän pihapiirissä paljon, ja kyllä niitä muuallakin näkee. Paljon puhutut juopot oleilevat lähinnä r-kioskin ja paikallisen juottolan lähellä, mutta eivät ainakaan minua ole pahemmin häirinneet. Päiväkoti on ihan vieressä, samoin koulu on lähellä, citymarket ja muitakin kauppoja muutaman kilometrin päässä. Terveyskeskukseenkin on vain noin 3-4 kilometriä. Tähän asti olen aina mahtunut busseihin, ja niitä menee sopivan usein. kaikkiallahan on joskus busseissa ruuhkaa..

Vierailija
17/27 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns alaHärmälä on laitapuolen kulkijoiden paikkaa. Ylä-Härmälä taas ihan mukava omakotialue mutta siellä ei juurikaan enää pieniä lapsia. Löytyy kyllä koulu, 2 pkta, kaupat ja muut...keskustaan 4km.

Vierailija
18/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut aikaisemmin Härmälässä 7 vuotta. Tosin silloin en ollut vielä perheellinen. Oletteko muuttamassa omakotitaloon vai kerrostaloon vai paritaloon?

Mielestäni kannattaa katsella asuntoa mieluummin Rantaperkiön päästä, itse en mitenkään ihastunut ns. ydin Härmälään, jossa mm. on nämä juopot.

Jos ostatte asunnon niin pyrkikää ostamaan se alueelta, joka sijaitsee ennen Härmälän leirintäkeskusta. Mielestäni se oli alueena rauhallista ja siellä ei juopot pyörineet. Lisäksi Hatanpään koulu on lähellä. Bussit 1 ja 7 sekä Pirkkalan käytettävissä, joilla pääsee keskustaan.

Isoja marketteja on Pirkkalan puolella. Samoin Koivistonkylässä. Härmälässä on ruokakauppa. Itse en tiedä ns. terveyspalveluista mitään.

Vierailija
19/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseen, että Härmälä ei ole ehkä parasta aluetta ja itse en sinne perheellisenä muuttaisi. Asuntojen hintataso on alhainen, mutta löytyy siellä tietenkin myös kalliita asuntoja Härmälänsaaren puolella.

Olen osaksi ihan samaa mieltä kuin härmälän entinen asukki.

Vierailija
20/27 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullinen alue, kalliitakin uusia asuntoja on. Härmälässä on kaupungin vuokrataloja, jossa asuu juoppoja. Mutta ei Härmälässä kaikki Tampereen juopot ole. Niitä löytyy kaikkialta.

Aika huvittavaa tämä arvostelu, että marketit kaukana ja terveyspalvelut myös. Harva sitä asuu (JA HALUAA ASUA) hypermarketin vieressä ja hyvin harvoin hypermarket ja terveyskeskus ovat vierekkäin. Tampereen keskustassa asuessakin on mentävä vähän kauemmas keskustasta jos haluaa vaikka Prismaan ruokaostoksille. Keskustassaki on jonkun verran käveltävä päästäkseen terveyskeskukseen tai neuvolaan. Hoitopaikkakaan ei keskustasta lapsille järjesty välttämättä juuri naapurista.

Tampereen ja Pirkkalan rajalla on markettja. Lisäksi kauppakeskus Veska, jossa on mm. H&M. Härmälästä löytyy muutama normalin kokoinen ruokakauppa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi