Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljaiset ihmiset, miten jaksatte lasten kanssa?

Vierailija
02.12.2009 |

Meillä on päälle vuoden ikäinen, ja yllätyksekseni kaikkein raskaimmaksi hänen hoidossaan koen leikittämisen ja juttelun! Kun muutenkin yöt ovat rikkonaisia ja väsyttää kotosalla, sitten pitäisi vielä jaksaa laulaa, seurustella, jutella ja touhuta..huomaan aina vaipuvani omiin aatoksiini, ja lapsi kitisee ja hakee huomiota. Kirjat on meillä ollut pelastus, katsellaan niitä ja kyselen ja näytä mitä missäkin on. Mutta siltikin jää paljon aikaa, tuntuu vaativalta pitkä päivä seurustella pikkuihmisen kanssa. Olenko ainoa ajatuksineni..? Ei kai tällaisesta saisi valitella.. Tästä myös tulee suurimmat ristiriidat miehen kanssa. Hän tulee väsyneenä töistä ja tahtoisi vaan olla hiljaa ja katsella telkkaria, minä siinä vaadin että nyt seurustelet lapsesi kanssa, minä olen tehnyt sitä jo päivän!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin yllättynyt kuinka hyvin olen jaksanut arkea lapsen kanssa, olen aina viihtynyt hyvin yksin ja tehnyt enimmäkseen töitä kotona. Lapsi on nuorempi kuin ap:n mutta vaatii paljon huomiota eikä viihdy yksikseen lattialla tai leikkimässä pitkiä aikoja, lapsi kyllä oppii helposti siihen että jatkuvasti seurustellaan ja vaatii huomiota koko ajan. Lapsen kanssa voi kyllä tehdä ihan tavallisia asioita eikä jatkuvaa leikkimistä yms. tarvita.

Vierailija
2/3 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat kunnolla nukuttua, virtaakin löytyy enemmän. Tuo lapsen tarvitsevuus ja kokopäiväinen huomiontarve voi olla puheliaallekin rasittavaa.

Opeta lasta leikkimään välillä itsekseenkin samalla kun teet vieressä muita töitä. Muista kuitenkin, että pieni tarvitsee paljon aikuisen läsnäoloa ja seurustelua.

Vaihteeksi voisitte käydä vaikka muskarissa tuulettumassa. Ulkoilutkin rauhoittavat duracel-taaperoita.

Ja ennenkaikkea:eikös olekin ihanaa että lapsesi on utelias ja opinhaluinen! Maailma on ihmeitä täynnä, ja sinulla on etuoikeus olla opettamassa uusia asioita pinelle.Jatkakaa ihmeessä kirjojen lukemista, annat lukemisesta mielenkiintoisen ja hyödyllisen harrastuksen lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraamaan, kun touhuilet omia juttuja:laitat ruokaa, siivoilet jne...Minä olin myös aikanaan väsynyt lapsen kanssa seurusteluun mutta sitten huomasin, että lapsi tykkäsi seurata tekemisiäni, ei tarvinnut koko ajan viihdyttää.

Käykää myös muualla, lapsi saattaa viihtyä myös kahvilassa katsomassa muita ihmisiä ja lisäksi tietysti on perhekerhot ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi