IKAALINEN plussat ja miinukset
perheemme suunnittelee muuttoa Ikaalisiin.
Te jotka siellä asutte, kertokaa
kaupungista ja erityisesti kaikki hyvät asiat
kiinnostavat ( palvelut )
Kommentit (18)
on siellä peruspalvelut, samanlaiset mitä nyt muissakin pienissä kunnissa. Ihmiset on hieman ns. sisäänpäin lämpiäviä eli paikallisten kanssa ei välttämättä tule toimeen. Mutta niinhän se usein on kaikilla pikku paikkakunnilla.. Kesällä kaunis ja viihtyisä paikka, talvella hieman kuollutta.
paha huumeongelma, tosin ehkä hiukan jo rauhoittunut poliisin toimesta.
harkitsemaan mieluummin jotain naapurikunnista. Olen itse siellä asunut ja ikinä en tuntenut siellä olevani kotona, johtuneeko paikallisväestön luonteesta vai siitä että on todella kuollut paikka jossa ei ole yhtään mitään ainakaan iltaisin.
Kesäisin kuvan kaunis ja muutenkin rauhallinen. Olen itse muualta, mutta sukua asuu siellä ja nuoresta asti olen siellä viettänyt kesiä ja talvisinkin useita viikkoja. Ihmiset ovat vaikuttaneet ihan samanlaisilta kuin missä tahansa muussa pienessä paikassa. Kesäisin eloa tulee Satahäme soi-juhlista jotka ovatkin oikea kesän kohokohta.
on harrastemahdollisuuksia mm. yleisurheilulle, jääkiekolle, pesäpallolle, jalkapallolle, koripallolle ja hiihdolle. Ikaalisissa on myös kylpylä, jossa voi käydä uimassa ja jossa järjestetään tapahtumia ja keikkoja. Kesäisin voi tietysti uida kauniilla hiekkarannoilla. Tampere reilun 50km päässä.
Kouluja löytyy aina lukioon asti. Palveluja on ainakin:
- kirjasto
- terveyskeskus
- sosiaalipalvelukeskus
- päivähoito pph, pk
- vanhainkoti
- kulttuuria: kulttuuritoimisto, kesäteatteri, Sata-Häme soi festarit kesällä
- kauppoja
- pankki
- hotelli-ravintola
- kioskeja
- divari
- kirjakauppa
Tapahtumia voit katsella täältä http://www.ikaalinen.fi/tapahtumat/
ollut mitään mitä ei löytyisi joka kunnasta. Jääkiekosta sen verran että ikaalissa ei ole jäähallia, toisin kuin kaikissa naapurikunnissa.
- optikko
- kukkakauppoja
- erittäin kaunis kirkko
- tori, jossa kesäisin toripäivä joka keskiviikko
- leipomo
- kenkäkauppa
- jotain vaateliikkeitä
- kahvila
- kirppis
tällaisia tuli mieleen
autan siis häntä. Jos sinulla ei ole mitään kerrottavaa tai lisättävää, lienee kommentointisi turhaa.
ollut mitään mitä ei löytyisi joka kunnasta. Jääkiekosta sen verran että ikaalissa ei ole jäähallia, toisin kuin kaikissa naapurikunnissa.
autan siis häntä. Jos sinulla ei ole mitään kerrottavaa tai lisättävää, lienee kommentointisi turhaa.
Tässä on se Ikaalilaisten ja muiden ero, suuttuu heti jos jotain kyseenalaistaa. Se on sitä mitä joku jo kertoikin, porukka on hiukan ylimielistä ja outoa.
Ikaalilaisilla on tosiaan tapana "töksäytellä" asioita, "ole sinä hiljaa kun et mitään asiasta tiedä!". :) En ole tähän törmännyt missään muuallapäin Suomessa liikkuessani.
niin en ole Ikaalisissa koskaan asunutkaan. Selkeästi tässäkin keskustelussa kaikki ympäryspaikkakuntalaiset tulivat viivana kertomaan negatiivisia asioita ko. asuinpaikasta, vaikka ap ei niitä kysellyt. Miksi on niin vaikeaa pitää keskustelu positiivisena?
Tässä on se Ikaalilaisten ja muiden ero, suuttuu heti jos jotain kyseenalaistaa. Se on sitä mitä joku jo kertoikin, porukka on hiukan ylimielistä ja outoa.
Tais kysellä kiinnostavia palveluita
pääkaupunkilaisena todeta, että itse olen kohdannut kaikista mukavimpia ja ystävällisiä ihmisiä nimenomaan Ikaalisissa, jos verrataan Ikaalista, Parkanoa, Kyröskoskea, Hämeenkyröä ja Kankaanpäätä. :)
asunnonkin saa halvalla ihan vesistön läheltä. (Itse asun naapurikunnassa, hiukan Tretta lähempänä). Ehkä matka Treelle hiukan liian pitkä (55km), joten itse en sinne muuttaisi.
jotka kirjoititte,
sain niitä "tietoja" joita hainkin.
Mietimme siis edelleen, onko Ikaalinen meille sopiva
ap
pääkaupunkilaisena todeta, että itse olen kohdannut kaikista mukavimpia ja ystävällisiä ihmisiä nimenomaan Ikaalisissa, jos verrataan Ikaalista, Parkanoa, Kyröskoskea, Hämeenkyröä ja Kankaanpäätä. :)
on kieltämättä aika kamalia. :/ Mut Viljakkala (osa Ylöjärveä nykyään) on kiva paikka!
t. entinen K-koskelainen
ei palveluita
pitkä matka isompaan kaupunkiin (ehkä 60 km)
Plussana et on kaunista kesällä ja rauhallista
t. Naapurikuntalainen