Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup perheille jossa on 1-3 vuotiaita lapsia

Vierailija
27.05.2008 |

Miten miehenne pärjäisi lasten kanssa, jos joutuisitte esim. yllättäen sairaalaan? Kuinka hyvin selviäisi päivittäisistä toimista ilman neuvoja ja apuja?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri olin 4pvää sairaalassa vauvan kanssa, ja hengissä ovat kaikki kolme: isi, 5v ja 2v:)

Kun tulin kotiin kämppä oli ihan siisti, kaapissakin oli ruokaa. Pyykkivuori oli mahtava, ja vikana päivänä pojilla oli jo aika erikoinen vaatetus, mutta kun ottaa huomioon, että herra kävi "normaali"päivät töissä tuolloin, minusta erinomainen suoritus!

Vierailija
22/33 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tuon esikoisen kanssa ollut kahdestaan kuin max 3h ja silloinkin oli ihan paineessa.

Ja miksi suostun tilanteeseen? No mitä ihmettä teen, otan eron kun mies ei osaa hoitaa lasta? Mies käy kuitenkin töissä ja elättää meidät, rakastaa lastaan ja leikkii lapsen kanssa, pussailee ja hellii, mutta hoitaa ei vaan osaa/uskalla/halua. Hän on perheestä jossa isä ei ole lapsia hoitanut, eli malli on sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi suostun tilanteeseen? No mitä ihmettä teen, otan eron kun mies ei osaa hoitaa lasta? Mies käy kuitenkin töissä ja elättää meidät, rakastaa lastaan ja leikkii lapsen kanssa, pussailee ja hellii, mutta hoitaa ei vaan osaa/uskalla/halua. Hän on perheestä jossa isä ei ole lapsia hoitanut, eli malli on sieltä.

Kyllä tänä päivänä joka miehen "pitää" osata ja halutakin osata hoitaa omia lapsiaan, jos ei osaa, opettelee.

Entisajan miehillä olisi ollut varmasti liikaa paineita naisten töiden tekemisistä, mutta nykyään tuo ei vetele.

Haluatko ja hyväksytkö siis oikeasti miehen, joka EI osaa eikä halua huolehtia lapsestaan?? Oho.

Vierailija
24/33 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina palannut töihin vanhempainloman jälkeen ja mies jäänyt koti-isäksi hoitovapaalle.

Joten ei mitään ogelmaa jos olisin poissa vaikka pitempäänkin.'

Teemme molemmat työreissuja joten väsyttävää on iltamenot, isommat kun jo harrastaa paljon. ja Jos on yksin tarvii ottaa pienemmät mukaan autoon. Asumme maalla joten kuskina oloa paljon.

Vierailija
25/33 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuudenkodista, eikä silti paeta moiseen.

Minä en tekisi lapsia tuollaiselle luuserille, sori vaan.

Aiotkos muuten antaa mallin mennä katkeamatta eteenkinpäin??

Vierailija
26/33 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kanssa voisi alkuun olla hieman hukassa, mutta pärjäisi silti.

Isompien (2 ja 4) kanssa on tottunut olemaan kun olen ollut töissä ja olenhan tosiaan ollut myös sairaalassa kun kuopus syntyi.

Miehellä ja lapsilla oli kotona varsin mukavaa omien sanojensa mukaan, asuntokin oli siistissä kunnossa :)

Vierailija
27/33 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäpä te ymmärtäisitte.

Mieheni ei siis ole oikea isä. No hän on isä joka tekee pitkiä työpäiviä, jotta voin olla lapsen kanssa kotona, sillä se on meistä molemmista tärkeää, Hän myös käyttää kaiken vapaa-aikansa kotona meidän kanssamme. Hän ei vaan kerta kaikkiaan osaa/uskalla hoitaa lasta.

Ja kyllä aion tehdä lisää lapsia tollaiselle luuserille, toinen syntyy syksyllä.

Vierailija
28/33 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, joista nuorimmat ovat juuri täyttäneet 2v ja 3v. Hyvinpä tuo mies näytti heidän kanssaan pärjäävän nyt viimeiset kaksi viikkoa, kun itse olen ollut niin kiireinen, että hyvä kun edes illaksi kotiin olen ehtinyt. Ja olen useampana iltana tullut vasta klo.22-23 aikoihin, joten myös nukutukset onnistuvat.

Mutta mieheni on tosin saanut "harjoitella", kun on ollut jo hieman pidempään työkyvyttömänä odottaessaan leikkausta. Nykyään hän suoriutuu heidän kanssaan kaikesta vallan mainiosti, mitä nyt tiskikoneen täyttö ym. pienet asiat saattavat unohtua. Ja nekin kuuluvat oikeastaan kodinhoitoon, eivätkä lastenhoitoon. =)

Vierailija
29/33 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikoo olla vielä pitkään, eli hyvin pärjää.

koti ei oo yhtä siisti kun mun jäljiltä, mut sit toisaalta tekeevät erilaisia asioita ja lapset oppii miesten hommia, mikä on ihan jees.

eikä hänenkään isänsä ole häneltä kertaakaan vaihtanut vaippaa, mut ei se häntä estänyt vaihtamasta jo heti ekat vaipat synnäriltä ja noin puolet vaipoista sen jälkeen :)

Vierailija
30/33 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka- ja unipuoli tosin olisi kyseenalaista. Söisivät varmaan roskaruokaa ja lapset nukkuisivat kun sattuisivat nukahtamaan. Muuten varmaan ok. Kyläilisivät, ulkoilisivat jne. Katsoisivat tosin liikaa videoitakin.

Vierailija
31/33 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman mieheni isä ei ole koskaan millään tavalla osallisutnut lasten hoitoon, ei omiensa, ei lastenlasten. Silti mieheltäni onnistuu niin vaipanvaihdot, syöttämiset, lasten vaattettaminen, kottyöt jne eli MIESKIN OPPII JOS HALUAA osallistua lastenhoitoon. Eri asia jos ei halua, mutta silloin kysyisin kyllä miksi?

Kyllä meilläkin mies elättää meidät, mutta vapaa-ajallaan haluaa olla lasten kanssa. Olen pian palaamassa töihin, jolloin molemmat olemme kodin ulkopuolella töissä päivät, joten on selvää ettei lastenhoito ja kotityöt iltaisin voisi mitenkään olla vain minun vastuullani!

Ei eroa ensimmäiseksi tarvitse miettiä vaan keskustelua miehen kanssa, pikku hiljaa mies voi opetella hoitamaan lasta. Jos se ei kiinnosta, niin miettisin kyllä kahteen kertaan että millaisen kanssa olen mennyt lapseni tekemään... ei kai tämä voinnut tulla yllätyksenä, eikö näistä asioista olisi pitänyt keskustella jo ennen lasten syntymää?

Vierailija
32/33 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä aion tehdä lisää lapsia tollaiselle luuserille, toinen syntyy syksyllä.

Vierailija
33/33 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsista superallergikko ja itse olen ainoa, joka tuntee kaikki ruokarajoitukset, lääkitykset, lääkäriajat yms. Ihan hyvä, että tulin ajatelleeksi, pitäisi varmaan kouluttaa mies varmuuden vuoksi.

Hyvä ja osallistuva isä on, mutta meillä taitaa olla tämä elämä nykyisin niin monimutkaista, että hyvä kun itse selviydyn ja muistan kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän