Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työterveyslääkäri, terveyskeskuslääkäri, gynekologi, sukupuolitautien klinikka...??

Vierailija
01.12.2009 |

Jopahan on ongelma... Mutta tässä se tulee.

Haluaisin käydä tarkistuttamassa alapääni, mutta en tiedä mihin menisin! :D Terveydenhuollossa olen käyttänyt viime vuosina työterveyslääkäriä, joskus olen yrittänyt varata ei-päivystyksellistä aikaa omalääkäriltä, mutta eivät ole suoraan sanottuna ottaneet vastaan, "mene työterveyteen". No tämä ei liity mitenkään työkykyyn, joten tta lienee poissuljettu? Entä ottaako terkkari vastaan, kun haluaisin oikeastaan vain laajemmat kokeet kuin spt-klinikka ottaa (kaiketi vaan klamdyia ja HIV), mutta oireettomana? En siis olisi menossa hoidattamaan mitään. Kuitenkin mitä luin taudeista, niin kovin monihan niistä voi olla oireettomana. No en ihan levottomasti ole seksiä ympäriinsä harrastanut, mutta kun sen ajatuksen on kerran saanut päähänsä niin mielellään kerrallaan tarkistuttaisi "kaikki".

Haluaisin siis sukupuolitautitestit uutta suhdetta alkaessa sekä muunkin "yleistsekkauksen". Papa on otettu reilu vuosi sitten, vuositarkastuksessa jossa sen otti joku hoitaja. Gynen tarkastuksessa en siis ole ollut vuosiin, ollut vaan asia jota on ollut helppo siirtää loputtomiin... Mutta mitä gynellä tehdään?? Voinko käydä siellä vaan näyttämässä värkkini? :D Outo ajatus... Voidaanko siellä ottaa spt-testit, papa nyt ainakin? On tämä vähän noloa, etten tähän ikään ole ikinä varsinaisesti gynellä käynyt...

Ne muutamat testit voisi tietysti käydä otattamassa kaupungin ilmaisella sukupuolitautiklinikalla, mutta mielelläni nyt kerrankin hoitaisin kunnon tarkistuksen, tyyliin hammaslääkärin tarkistus... Huolimatta siitä, kuinka helppoa sitä olisi siirtää.

Kokemuksia, pliis, kiitos! :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma ultrataan ja tsekataan, että kaikki on ok. En tiedä sitten noista sp testeistä... Mä meen sinne miettimään sopivaa ehkäisyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla