Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****JOULULAHJAT***** oma kuu

01.12.2009 |

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme sitten käynnistykseen ma 14.12 ja sille reissulle jäimme. Käynnistys tapahtui tabletein mutta alku lähti ihan hyvin käyntiin, mutta puolen yön aikoihin supistukset hävisivät. Nukuimme sitten aamuun ja puoli yhdeksän lääkäri käynnisti uudelleen tableteilla. Supistuksia ei vain tullut, mutta olin sen verran jo auki että lääkäri pääti puhkaista kalvot klo 11.39. Supistukset alkoivat ja olivat melkein heti tosi rajuja. Pyysinkin melko pian ilokaasun ja spinnaalipuudutuksen sain 13.30. Oli ihana kun ei sattunut enää ollenkaan. Ponnistusvaihe alkoi 14.25 ja se oli kamalaa, niinkuin arvelinkin. Vauva oli tiukassa hartioistaan ja hänellä oli napanuora kaulan ympäri sen verran tiukassa että kätilö joutui leikkaamaan sen ennen aikoja. Kätilö joutui aika rajusti vetämään vauvan ulos. Poika syntyikin sitten 14.38. Pojan mitat 52 cm 4375g pipo 36,5 cm. Poika on aivan ihana, syö ja nukkuu vaan. Pääsimme sairaalasta kotiin torstaina ja arki on kolmen lapsen kanssa alkanut ihan kivasti...

t. pirpana1984 ja poika 4 vrk

Vierailija
42/57 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syntymättömyyspäivää vietettiin itse tehdyn herkullisen pizzan ja perheen, sekä ystävien kera. Eli kolmatta kertaa mennään sitten tällä kaavalla, kuten itse epäilinkin. Tiistaihin asti toivon että syntyis nyt, sitten siirryn toivomaan että tulee vasta perjantaista eteenpäin. Lasten joulua en haluaisi missata.

Onnea vauvaantuneille ja tsemppiä kärvistelijöille! Kaikkien vuoro tulee ajallaan. Yritän nauttia jokaisesta hetkestä tällä kokoonpanolla, vain pienen hetken on tuo yksivuotias typykään enää meidän vauva. Ja toisaalta sitten loppuraskauden ikävät vaivat rasittavat ja saavat toivomaan synnytyksen pikaista käynnistymistä, mies vielä malttamattomampana kuin minä...

Rouvaii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenuski, treffataan vaan Jorvissa ;) Ensi vuoden puolella toivottavasti. Sillon kun viimeksi olin Jorvin asiakkaana, oli synnyttäneiden osastoista vaan toinen käytössä (en nyt muista kumpi) ja toisessa oli remontti. Nyt tuntui ihanan väljältä siellä.

Onnittelut Pirpanalle pojasta! Olen varmaan jotain missannut, mutta miksi käynnistettiin jo tässä vaiheessa? Raskausmyrkytys, suuri koko vai? Loppu hyvin, kaikki hyvin kuitenkin :) Sun laskettu aika on päivä mun jälkeen, alkoi jo ihan hirvittämään ajan nopea kulkeminen.

Jouluruuista sain tänään bataattilaatikon pois päiväjärjestyksestä. Kinkun kun vielä paistan alkuviikosta, niin sitten onkin kaikki ennalta valmisteltavat ruuat tehtynä ja pakkasessa odottamassa. Jos lähtö tulee just jouluna, niin ei mene valmista ruokaa hukkaan, kun en sitten varmaan tee rosolleja sun muita kuin vasta kotiutumisen jälkeen. Joulusiivous taitaa olla seuraavana stressilistalla.

Mies alkaa olla jo malttamaton, ja haluaisi vauvan syntyvän jo. Mainitsin tästä 3S-menetelmistöstä, ja kommenttina oli "ok.. jossain on varmaan semmoinen seksi-sauna, vois kysyä, pääsetkö sitä siivoamaan" :D

Elisabet ja Beckham 39+0

Vierailija
44/57 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia onnittelusta!

Suuren koon takia käynnistivät. Maanantaina painoarvio oli 4350g ja se onneksi heitti vain 25g. Esikoisen hartiat olivat niin tiukassa että epäilivät että suurempaa vauvaa ei mahdu tulemaan ja epäilykset osuivat aika hyvin paikkaansa. Poika oli hieman isompi kuin esikoinen ja jäi hartioistaan kiinni, mutta onneksi kätilö sai vedettyä pojan ulos. Kaiken lisäksi kätilöllä oli 3 muuta auttaajaa siinä, jos vaikka vauvalle olisi käynnyt jotain. Onneksi sairaalaväki oli valmistautunut hyvin tähän synnytykseen. Loppujen lopuksi kaikki on hyvin, enkä saanut kuin pienen nirhauman jota ei ommeltu, toisin koko lantion seutua särkee välillä rajun synnytyksen takia.

pirpana1984 poika 4 vrk

Vierailija
45/57 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi nyt lukea viestejä, kun on aikas levoton tapaus meidän uusi tulokas. Keskiviikkona syntyi poika 4030g 55.5cm. Käynnistettiin kalvojen puhkaisulla yliaikatarkastuksen jälkeen lapsiveden vähäisyyyden takia. Olin kyllä jo 3cm aukikin. Ultralla arvioi painoksi silloin 3700g...

nau ja poika 4pv

Vierailija
46/57 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen ollaan yhdes kasassa. Eilen tosin oli tukalat oltavat ja olinin melko varma että lähtö tulee mutta niinpä tuo taas vaan rauhottui ja tänään ei taas minkäänlaisia merkkejä.... Neuvolassa jälleen tänään oli käynti. Kaikki oli ok, paitsi tu verenpaine mitä oon joutunu seurailemaan täs jo jonkin aikaan, alapaine huitelee 87-95 välillä mutta yläpaine on ihan ok. Protskuja ei näy eikä muitakaan oireita niin että mennään nyt taas vaan tarkkaillen eteenpäin. Paino oli taasen laskenut hiukan. Ukko meinas että lähtö tulee kyllä ihan varmasti aattona kun ei nyt tule. Tylsää jos näin käy, jää isompien tyttöjen jouluriemut näkemättä :(

Mutta siis odotellaan kun ei muutakaan voi :) Kuuluisaa 3s:n systeemiäkin on käytetty ja pöh, ei mitään vaikutusta... ;)

Jenuskí+Kuutti 39 tasan

Vierailija
47/57 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muut? Pääsikö joku kokemaan synnärin joulun? Mites joulu meni?

Tänään on laskettu aika ja yhtenä kappaleena ollaan vielä jonkin aikaa. Viime yönä taisi tulla pari napakampaa supistusta, mutta kun sain taas mukavan asennon niin uni jatkui ja supparit loppuivat. Esikoinen syntyi 42+2, joten olen henkisesti varautunut olemaan valaana vielä parikin viikkoa.

Elisabet ja Beckham 40+0

Vierailija
48/57 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että sain viettää joulun perheen kera eikä tarvinnut olla synnärillä, mutta nyt riittäisi jo. Tänään vika neuvola ja sitten siirryn nkl:n tarkistelun piiriin. Kohta ei enää löydy positiivista mieltä odotteluun.

Rouvaii 41+2

Vierailija
49/57 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina 14.12 sektiolla. Mullahan oli taustalla käynnistyksen yritystä jo marraskuussa ja sen jälkeen eri arvioita siitä mitä tulisi tehdä. Lantion koko suhteessa pieni. Painoarvio 11.12 oli sitten 4,4 kg joten tuomiona oli heti maanantaina sektioon. Olin melko järkyttynyt päätöksestä koska koko ajan oli puhuttu että alatiesynnytys onnistuu. Mutta parempi niin.

Leikkaus meni hyvin ja tyttö syntyi klo 13.47. Oli niellyt lapsivettä (joka oli vihreää) ja sitä imettiin keuhkoista pois ja annettiin happea. Muuten kaikki ok. Niin ja se paino oli sitten lopulta 3,8 kg! Että näin hyvin taas arvio osu kohdalleen.

Nyt ollaan viikko oltu kotona ja aikamoista härdelliä tämä on :) Jatketaan juttuja tuolla yahoon puolella. Onnea kaikille synnyttäneille ja tsemppiä vielä odottajille!

Violetta

synnytti viikolla 40+5

Vierailija
50/57 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan vielä jakaantumatta. La oli eilispäivänä. Perjantaista asti supistellu enempi ja vähempi. La/Su välinen yö vietettiinkin jo Jorvissa kun supparit oli kovia ja kivuliaita ja tulivat lopulta minuutin välein mutta mutta, en ollu auki kuin 2cm ja kanavaa viel jäljellä... Päätyivät antamaan neljän aikaan aamuyöllä kipulääkettä joka sitten vei kivun ja supparit myös. Aamulla ei enään mitään tuntemuksia ja kohdunduun tilanne sama. Eli kotiin siis odottelemaan. Jorvissa olikin ollu yöllä sulku päällä pari tuntia, aikas kova ruuhka siis. Su ilta meni sitten taas suppareista kärsiessä mutta ei niin kovina ku ed yönä joten ei lähdetty sitten minnekkään. Ma aamuna masu oli pinkeen kova ja liikkeitä ei tuntunu ja hiukan oli vuotoakin niin eikö taas Jorviin tsekkaukseen. no eipä siellä mitään ollu tapahtunu, käyrät oli hienot ja liikkeetkin alko tuntua taas iltapäivästä ihan normisti. Kohdunsuu oli auki kahdelle sormelle ja kanavaa edelleen jäljellä. Lääkäri teki ultran ja saatiin aivan ihana sivuprofiilikuva kuutista. Hillittömät pusuhuulet on tyypillä :)) No kun kaikki oli ok niin taas tultiin kotio. Viime yö oli todella rauhallinen ja sain nukuttua pitkästä aikaa todella hyvin ja nytkin olo on tosi hyvä. Mietin tässä että enteileekö tämä nyt sitten sitä loppurysäystä....

Mutta siis odotellaan odotellaan :)

Jenuski + Kuutti 40+1

Vierailija
51/57 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, yksi stressausaihe lisää. Tutustumiskierroksella pari viikkoa sitten juuri mainostivat, että eivät muista, milloin olisi ollut sulku viimeksi, ja "ei meille semmoisia tule". Toivottavasti ei nyt sulkutilanne uusiudu, en haluaisi muualle mennä synnyttämään :/ Enkä myöskään haluaisi pikaisesti kotiin ruuhkan tieltä pois, ennenkuin olen kotiutumiseen valmis.

Minulla ei mitään enteilevää ole ollut. Eilen neuvolassa oli alapaine koholla (normaalirajoissa, mutta minulle korkea arvo) ja nyt pitää torstaina mennä uudestaan kontrolloitavaksi. Turvotusta on sen verran, että sormukset laitoin telakalle odottelemaan hoikkasormisempia aikoja. Nyt olen tiukalla suolattomuuskuurilla ja koitan tsempata torstaille, jos saisi parempia mittaustuloksia.

Elisabet ja Beckham 40+3

Vierailija
52/57 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa mäkin mietin että inhaa jos sattuu olemaan sulku päällä kun pitäis lähtee synnyttämään ja sit jos siellä on kauhia ruuhka osastoilla... haluaisin kans rauhas toipua urakan jälkeen... Mulla on paineet ollu koholla jo pidemmän aikaa ja oon niitä mitaillu kotosallakin. Onneks eivät ole kuitenkaan ihan karanneet käsistä. Turvotusta ei juurikaan ole. Huomenna olis taas neuvola tsekkaus vuorossa.

Jenuski ja Kuutti 40+1

Vierailija
53/57 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi 17.12 poikavauva, 4400g, 53cm ja pipo 38cm. Rv 38+6 oli siis sillon,la ois ollu 25.12. Sillon torstai aamuna oli kokoarvio ultra ja arvioivat vauvan olevan jo 4600g,joten käynnistykseen siis. Kalvojen puhkasulla käynnistivät,kun paikat oli jo niin valmiit. Kalvojen puhkasusta meni 4tuntia,kun poika oli maailmassa.:) AIvan kopio oli edellisestä käynnistetystä synnytyksestä. :D Tiukassa oli meijänkin pojan mahtuminen,solisluu pieneltä napsahti synnytyksessä poikki. :( Mut onneks ei haittaa mitään. Joutuvat napanuoraa työntämään takasin,kun oli kaulan/hartioiden ympäri. OLi aika tuskaa olla ponnistamatta,kun napanuoraa takas työntelivät,lähellä oli,etteivät sitä jo siinä vaiheessa katkasseet. Ite selvisin ilman minkäänlaisia vaurioita. Poika on hurmannut kaikki ja tähän mennessä poika vaan nukkuu ja syö..masu vaivojakaan ei pahemmin ole. :) Ihanaa vauvantuoksuista arkea täällä siis. :)

Vierailija
54/57 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vissiin yks tosi tyhmä äippä,kun en vieläkään tajua,miten tuonne yahoo-ryhmään saa sen "hakemuksen" laitettua?? :( Vaikka kuinka yritän tuolta yahoo-sivulta ettiä jotain kohtaa mihi vois jotain kirjottaa,ni ei vaan onnistu.. Käskee vaan rekisteröitymään.. :O Tyhmä minä... :/

Vierailija
55/57 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi sitten viimein kovasti odotettu pikkuveli tiistai aamupäivällä. Synnytys oli helppo ja onnistunut kokemus (viimein) kaikin puolin. Eilen päästiin kotiin ja arjen harjoittelu viisihenkisenä perheenä alkoi ilotulitteiden merkeissä!

Yahoo-ryhmästä vielä. Eli tosiaan täytyy luoda itselleen tunnukset tuonne Yahoo-keskusteluihin aivan kuten palvelu kehoittaa ennenkuin pääsee rekisteröitymään ryhmään.

Tämän vauvautumisviestin myötä taidan siirtyä vallan sinne Yahoon puolelle kirjoittelemaan.

Rouvaii ja poju 3 vrk

Vierailija
56/57 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin meille pinon tuonne vauva-puolellekin jos joku haluaa jatkaa täällä kirjoittelua. Voi olla et yahooseenkin liityn. Aika vähän tässä kyllä näin alkuun on aikaa kirjoitella.

nau

Vierailija
57/57 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillekin vihdoin ke 30.12.09 syntyi poika 22.34 ja oli 3550g ja 50cm ja pipo 35.5cm..rankka oli joutuivat imukupil ja tuli kompilikaatioita..tänään kotiuiduimme kuiteskin jo..vauva syntyi 41+1..