Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAkuisten tiistai

25.04.2006 |

Huomenta!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli toinen neuvolakäynti, painoni on noussut 150 gramman viikkovauhtia, eli ei paha. Verenpaineet ihanteelliset, virtsa puhdas. Hemoglobiini oli aika alhainen, taitaa olla rautakuuri tiedossa.

Dopplerilla löytyi heti sydänäänet. Neuvolantäti totesi, että mulla on kohtu " tarjoutunut hyvin eteen" tms. (täh?) ja siksi liikkeet tuntuvat selvästi. Rakenneultraan on aikaa 2 viikkoa ja 3 päivää.

Oireina mulla on aristavat rinnat, edelleen. Kohdunkasvukipuja, liitoskipuja ym. tuntuu melkein päivittäin. Mahallani olen voinut vielä hyvin nukkua, joskaan neuvolantäti ei suositellut sitä.

Patovahti 16+2

Vierailija
2/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla sai herätä kera uusien ryppyjen ;)

Aamupalan sai sänkyyn ja ihanan halauksen pikkumieheltä, Mahtavaa!!!=))

Todellakin tämä tauti ei meinaa hellittää. Eilen käytiin lääkärissä ja jouduttiin kuumeisena(kaikki 3!) odotella 2½h =/ Otti koville ja mitään selkoa ei asiaan saatu. Ärr! Lääkäri vaan sanoi että;" oho, oletpa kipeä!" Kuuria ei antanut, liekö johtunut raskaudesta ettei turhaan(?) viitsinyt määrätä, mutta mielelläni olisin sen kuurin popsinut jos sillä olisin saanut itseni kuntoon. Verikokeisiin ja influenssatesti(pumpulipuikolla kaivoi nenää, yäks!), joihin saan vastaukset tänään.

Mieskin on nyt saikulla keskiviikkoon asti. Jospa se tästä alkais helpottamaan...=o)

Anteeksi kun teille puran...

Vatsa on kasvanut selvästi, nyt mieskin huomasi. =) Aika ihanaa! Vielä vaan pitäis ne äippähousut jostain löytää, mutta omat ousut mahtuu vielä jalkaan ettei hätiä ole ;o)

Tämmöisen kymylyksen haluaisin vielä heittää ilmoille:

Aiotteko ottaa äitiyspakkauksen?

Itse en, sillä esikoisen aikaankaan ei tullut niitä vaatteita edes käytettyä. Makuupussi, lakanat ja kynsisakset oli meillä käytetyimmät. Otetaan siis rahana, jotka sijoitetaan vaunuihin =o)

Mukavan aurinkoista päivän jatkoa!

Camelot 14+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä päivää on odotettu kuin kuuta nousevaa....sillä tänään on [b][size=2]NEUVOLA[/b][/size] !!! Tunnin päästä lähden matkaan. Ihan kuin olisi perhosia masussa;)

Jaahas ja siellä oltiin saatu vuosia lisää: ONNITTELUT sankarille :)

Isäntä naureskeli jo heti sängyssä, että olin kuorsannut ihan järkyttävästi viime yönä :D No eipä ihme sillä mulla on kyllä röörit öisin/aamuisin tuhannen tukossa eikä henki kulje nenän kautta ollenkaan. Sanoi, että se olisi tarvinnut saada nauhalle,vedin kuulemma paremmin kuin moni isompi mies ;) Heh!

Hieno päivä näyttäisi tästäkin tulevan, vaikkei aurinko vielä paistakaan niin kovin lämmin siellä tuntui olevan, kun äsken koiruuksien kanssa tuossa pihalla käväsin pikaseen.

Sain eilen siivottua kunnolla ennen töihin menoa, joten tänään saan sen puoleen ottaa vähän rennommin(vapaapäivä) paitsi että ne ikkunat oli tarkoitus pestä...mahtaisinkohan saada aikaiseksi?! Eihän se oikeesti hommana ole lainkaan paha, kun vaan sais alotettuu. Mä vaan en tykkää, kun meillä on ikkunat sellaset, että on 2 ruutua vierekkäin(3 kerrosta)ja sitten on vielä siellä päällä pienet ruudut ja niissäkin 3 kerrosta lasia ja niistä on osa jäänyt sillain jumiin, ettei saa auki:( No,se nyt ei kuiteskaan riitä selitykseksi :D

Hei muuten, nyt mennään JO kolmatta päivää ilman iskiaskipuja, ihanaa! Eilen työpäiväkin meni ilman kipuja, vaikken tukiliiviäkään laittanut. On kyllä mahtavaaa!!!! Meinaan kyllä neuvolassa kysästä vähän neuvoja vastaisuuden varalle, sillä uskon, että tuo kipu sieltä vielä palailee ennemmin tai myöhemmin.

Äitiyspakkauksesta oli puhetta niin ilman muuta meinataan se ottaa sillä meillä ei ole kyllä mitään ja siellä on kaikenlaista tavaraa :) Ihan käyttökelpoiselta tavaraltahan nuo mielestäni näyttävät. Tiedä sitten miten paljon niitä vaatteita tulee käytettyä, riippuu varmasti siitä miten paljon tulee hankittua tässä muita vaatteita. Tällä hetkellä ei paljoa ole:)

Ei tässä muuta kuin pidelkää peukkuja, että neuvolareissu menee hyvin enkä ole kymmentä kiloa lihonut :D

Palailen sitten viimeistään puoliltapäivin linjoille...

TSAU !!

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 16+2

Vierailija
4/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Camelotille (mikäli ymmärsin oikein...?)! Mä odotan ihan kuumeisesti äitienpäivää, ihanaa kun mies ja typy varmaankin leipovat mulle kakun ja tehdään jotain kivaa yhdessä. Synttärit mulla on vasta elokuulla, joten niitä ei vielä viitsi odotella.

Eilen oli puhetta HANKINNOISTA. Me ei olla ostettu vielä mitään tulokkaalle ja tuskin paljon mitään ostetaankaan. Tuplat pitäisi hommata, mutta saattaa olla, että saadaan lainaksi käytetyt (toivottavasti!!!). Ehkä uusi turvakaukalo pitäisi hommata, vai mitä mieltä olette kun meillä on noin viisi vuotta vanha, että onkohan vielä turvallinen? Musta ainakin näyttää, että uudet turvakaukalot on paljon kookkaampia ja jotenkin turvallisemman oloisia. Mä en nyt muista sitä turvakaukalon merkkiä, mutta ihan hyvä merkki se kyllä on. Uusi patja pitää hommata sänkyyn, se on nyt ihan pakollinen kun esikoinen meni vielä serkun käytetyllä patjalla ja tiedän, että olisi sekin jo pitänyt vaihtaa.

ÄITIYSPAKKAUKSESTA kyseltiin. Me ei aiota ottaa, koska esikoiselta on kaikki tavara tallessa ja ihan hyvässä kunnossa. Ostan sillä rahalla sitten noita edellä mainittuja, ehkä sen patjan ja jotain pientä. Mikäli meille tulee poika, niin sitten kyllä pitää hommata uutta vaatetta kun esikoiselta lähes kaikki on vaaleanpunaista. Mun mielestä toi uusi pakkaus ei ollut edes kovin nätti, mikä vaikutti kanssa päätökseen.

Vielä viimeiseksi tervetuloa mukaan uudet! Ja aurinkoista tiistaita muillekin lokamammoille,

S-I ja Lumikukka tasan 17!

Vierailija
5/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täällä yksi tunteikas masunkasvattaja, sisko sai aamulla pojan ja nyt sitä olen täällä tunnelmoinut ja muistellut omaa synnytystä, sen ihanuutta ja kamaluutta ja sitä ihanaa pientä tuhinaa ja tuoksua, ja tutustumista ja rakkauden puuskaa ja imetyksen opettelua väsymystä ja loputonta nyytin ihastelua!! niisk! se on kyllä NIIIN ihanaa, ei voi sanoin kuvata, eikä sitä etukäteen voi tietää, vaikka kuinka yrittäisi, miltä se oman lapsen ensimmäistä kertaa syliin saaminen tuntuu! uskomatonta! ..syksyllä sitten itse pääsee siitä taas nauttimaan.

tänään on se odotettu neuvola, viimeyön vaan pyrin sängyssä ja oli pakko mieskin herättää kun olin niin peloissani ja itkeskelin kun jännittää onko kaikki kunnossa.

saa nähdä miten sujuu käynti neuvolassa tuon kymmenkuukautisen ikiliikkujan kanssa,hih, mielelläni jos vain hoitopaikka järjestyy, käyn kyllä jatkossa ihan itsekseni, saa rauhassa käydä asioita läpi eikä tarvitse pikkuisen kököttää terkkarilla..

tervetuloa vaan kaikille uusille lokakuisen vauvan odottajille minunkin puolesta!

eilisessä pinossa oli puhetta myös vauvatavara-hankinnoista...

me ei olla vielä oikeastaan mitään hankittu, yhden bodyn olen ostanut, paljonhan meillä on tuolta pojalta vaatteita ja vaunutkin (tai oikeastaan kolmet) jos pärjätään ilman tuplia, sänkyä täytyy vielä miettiä, onko tarpeellinen kun eipä varmaan vielä poikaa pinniksestä siirretä, tosin vauva varmaan nukkuu perhepedissä ensimmäiset kuukaudet..

meillä myös koira, ja tosi hyvin on mennyt, itse en kyllä niinkään enää haukkua ulkoiluta, vaunujen kanssa tosi hankala, koira kun painelee miten sattuu, enkä uskalla yksin päästää vapaaksi jos saakin jonkun hullunpäähänpiston ja häippäsee niin mitäs sitten pojan kanssa teen ,ei oikein pysty lähtemään juoksentelemaan pitkin metsiä koiraa ettimään.

muuten kyllä mennyt ihanasti, koira otti hyvin lapsen vastaan, vaikka meilläkin ollut vauva, tuo haukku..antaa ihan nätisti lapsen tutustua itseensä, ei koskaan ärähtele, vaikka poikaa joutuu välillä komentelemaan pois ruokakipoilta;)

nykyään jopa leikkivät yhdessä, poika heittelee palloa ja leluja ja koira hakee, söpöä!!

ja äippäpakkauksesta .. me aiotaan ottaa, vaikka onkin vielä hyvässä tallessa pojan pakkauksen vaatteet ja muut, mutta ompa sitten uudelle vauvallekin jotain ihan omaa ja uutta!

camelotille paranemisia!

niisk.meien vauva on jo niin iso poika, eilen käytiin ostamassa ensiaskelkengät!! vastahan minä sen synnytin...

mutta nyt lähen laittautumaan sinne neuvolaan!

hyviä masunkasvatuspäiviä:)

tuun sitten kertomaan kuulumiset!

fiikuna ja mytty 15+6

Vierailija
6/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hih..hitaana en meinannut tajuta;)

fii ja mytty 15+6 edelleen

Vierailija
7/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kirjoitellut hetkeen. Pinoa olen lueskellut, mutta raportointi jäänyt.

Täällä kasvatellaan masua ja eilen sanoivat töissä että on tainnut viikonlopun aikana masu pullahtaa esiin:) Oman vaa' an mukaan noin yksi kilo plussan puolella, mutta kattellaan huomenna kun menen neuvolaan mitä siellä sanotaan. Musta on oikeesti niin siistiä kun voi pian ruveta kulkemaan kevätvaatteissa ja hankkia ihania mammavaatteita ja kulkea maha pystyssä!!! Farkut painaa jo vähän ja laitoin eilen H&M:n mammikset jalkaan ja ihan hyvin ne täyttyivät jo:) Mullakin on kaiketi niitä liitoskipuja tai ainakin olen tulkinnut vihlaisuni liitoskivuiksi. Eli semmoisia viilloksia oikealla/vasemmalla nivusten yläpuolella esim. sängyssä käntyessä tai aivastaessa. Liikkeitä ei tunnu vielä vaikka kuinka yritän... Taitavat olla suolistokuplia! Yhdellä mun kaverilla tuntui liikkeet jo 14+0 ekan lapsen kohdalla, mutta en usko itse tuntevani liikkeitä vielä viikkoihin...

Hankinnoista. Se äitiyspakkaus me otetaan. Siinä näytti olevan aika vaaleansinipainotteisia värejä, mikä sopii... Musta nimittäin tuntuu tosi vahvasti, että sieltä olis poika tulossa! Eihän sitä voi oikeasti millään tietää, mutta anyway - musta tuntuu siltä. Vaaleansininen on muutenkin yksi mun lempiväreistä ja mielelläni voisin pukea sitä myös tytön päälle. Vaikka toisaalta pidän myös vaaleanpunaisesta...

Uutena ajattelimme hankkia vaunut ja turvakaukalon, mutta vasta kesällä. Löysimme pääsiäisenä mieheni kotipaikasta maalta kaksi pinnasänkyä, joista ainakin toisesta voisi kunnostaa ihan kelposängyn vauvalle. Siinä ei ole mahdollisuutta siirtää pohjan korkeutta, mutta toisen laidan korkeutta voi säätää ja mielestäni se riittää. Hoitopöytä haetaan varmaan jostain Ikeasta tai sitten seuraillaan noita huuto.net ym. palstoja. Vauvan vaatteita en ole ostanut, paitsi yhden marimekon paidan, joka sopii ehkä vasta puolivuotiaan päälle... Oli alessa:) Äiti ja isä toivat reissusta tuliaisiksi pienenpienet lenkkarit. Muita tarvikkeita ei ole...

Nyt pukemaan ja lenkille - sauvakävelemään:) Menen vasta yhteen töihin, joten ehdin ulkoilla ihan kunnolla ennen sitä. Viikonloppuna kaivoin muuten polkupyörän kellarista ja pesin. Oli siistiä poljeskella pitkästä aikaa!!! Suosittelen!

Bluewish

14+6

Vierailija
8/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... onnittelut Cameleotille synttäripäivänä ja Fiikunalle tätionnittelut!!!

Bluewish

Vierailija
9/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Edelleen on niin kova pahoinvointi ettei koneella voi paljon istuskella. Sentäs oksentelu on vähentynyt, joten jospas vihdoin alkais helpottaa. Edelleisessä raskaudessa oksentelin kyllä rv 20 asti. En oo tosiaan ees lueskellu muittenkaan kuulumisia, joten kyselisin, et löytyykö mulle vielä kohtalontovereita, jotka edelleen kituu pahoinvoinnin kourissa?

Äitiyspakkausta me ei aiota ottaa, kun esikoiselta on jäänyt niin paljon ihania vaatteita :) Ovat kylläkin aika tyttömäisiä, eli jos nyt tulee poika niin aion kyllä hankkia ees muutamia " poikien vaatteita" .

upuna rv 15 ja jotain...

Vierailija
10/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet]Huomenta vaan! (vai jokohan tuo ois päivä...)

Ihan ensin [b]Camelotille ONNEA ja pikaista paranemista koko perheelle![/b]

[b]Fiikunalle tätionnittelut![/b]

[b]Äitiyspakkausgalluppiin[/b] vastailen että kyllä aion sen ottaa tälläkin kertaa. Molemmille olen ottanut ja ne vaatteet säästänyt, kyllä niitä kovasti pidettiin ja hyödyllistä tavaraa. En nyt keksisi sillä rahalla kuitenkaan mitään hyödyllistä ostettavaa, eikä sillä niin paljoa saisikaan kuin mitä siinä pakkauksessa on. Vaunut ja muut tarvikkeet on entuudestaan, joten juuri mitään ei tarvitse hankkia. Kantoliinaa ajattelin kyllä tällä kertaa kokeilla, kun käsiä ei koskaan ole vapaana liikaa... ;) Mutta ei siis mitään isompaa. Toki JOS kävisi flaksi ja tulisikin tyttö (mitä epäilen.. ;D), niin sitten menisi kyllä garderobi uusiksi, koska kahden pojan jäljiltä vaatteet ovat sen verran poikamaisia... No, mutta sitä nyt on turhan aikaista miettiä. :)

[b]oma napa[/b]: ei mitään uutta. Pahoinvointi jäi jonnekin viime tai edellisviikolle ja nyt on oikeestaan aika " normaali" olo. Jos tätä alkais liikaa miettiä,niin varmasti huolestuisi, kun ei ole oikein mitään " oireita" , mutta tämähän kuuluu asiaan. Niitä liikkeitä sitten seuraavaksi odottelen. Minä en myöskään laskisi vielä pieniä kuplahduksia tms liikkeiksi. Kakkosesta tunsin varmat liikkeet rv 16 maissa ja ne olivat niin selviä; istuin tuolissa kippurassa, joten tuolla alavatsalla oli varmasti hieman tukala olo/ahdasta ja silloin selvästi tönittiin. Sama toistui aina samassa asennossa ja liikkeet lisääntyivät muutamassa päivässä selkeämmiksi. Pari viikkoa myöhemmin ne tunsi myös päällepäin, jos vaan sattui oikeaan aikaan laittamaan käden mahalle. :) Aika aikaisin siltikin ne tunsin, myös esikoisesta vastaavat muksaisut n. rv18, ja silloin hämmästyin, miten ajoissa tunsin ne, kun olin ajatellut, että vasta sitten rv 20 jälkeen, mitä kaikissa opuksissa ym kerrotaan. :) Tärkeintä on, että ne liikkeet jossain vaiheessa alkaa tuntua! Olettaisin nyt kuitenkin, että itselläni ne parin viikon sisään alkaisi tuntua, kun on ennenkin niilä main tuntuneet. Katsotaan.

Maha on pullahtanut pikkuisen, selkeästi tuntuu tuolla alavatsalla aina vain kasvava möykky ja näkyykin pienenä kumpuna. Äitiyshousut on käytössä, vaikka muuten paino on vielä alle lähtöpainon (kilon pari`?), ja tuntuu että ne housut roikkuu.. mutta tavan housuja en ole enää pystynyt pitämään, kun painavat ikävästi juuri alamahasta. Rinnat ovat ihan viime päivinä turvonneet ja voi olla että joutuu isompaan kokoon siirtymään piankin. :) Tavan alkkareitakin olen vielä pystynyt pitämään.

[b]Vapuksi[/b] ei ole kummempia suunnitelmia, munkkeja ajattelin leipoa, mutta sima ostetaan kyllä kaupasta, kun en ole sitä ikinä onnistunut itse tekemään.. eikä sitä lapset meillä edes juo, joten sama se. Vaikkei se kaupan sima kyllä maistu ollenkaan " oikealta" , mutta menköön.. ;) Tivolissa varmaan mekin perinteisesti käydään... :)

Eipä tänne kummempia.. Päivitin tuossa taas lokakuisten listan, lisäilkäähän sinne uudet (TERVETULOA kaikille yhteisesti muuten!) tietojanne, jos vielä puuttuu joltain.. :)

Mukavaa tiistainjatkoa kaikille!

-Jedelede 14+1

Vierailija
11/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, en taaskaan muista niminerkkejä, mutta synttärisankarille ONNITTELUT! Tätiksi tulleelle myös!

Ja kipeänä oleville tsemppiä ja pikaista toipumista!

ON: Mahaan ei mitään uutta. Ainaostaan kiristävät housut paljastaa, että raskaana ollaan :) Seuraavaan neuvolaan vielä jotain 3 vkoa...

Ä-PAKKAUKSESTA: Minä otan sen! Ekalle ja tokalle otettiin ja vaatteet oli kyllä kovassa käytössä! Minusta ne on juts hyviä perusvaatteita, mukavia vauvan pitää ja helpot äidin pukea :) Kuopukselle en ottanut, koska kakkosen pakkaus oli tallessa, mutta sitten kyllä jälkeenpäin harmitti. Se kun on jotenkin olennainen osa raskautta, siis minulle. Se paketin hakeminen postista jne. Tämän vuoden pakkaus oli minusta ihana! tai no, se toppapuku oli aika karsee, mutta varmaan tulee pidettyä Voihan VAUVA tykätä siitä, vaikka omaa silmää se kauhistuttaski ;)

HANKINNAT: meillä ei oikeestaan tarvi ostaa mitään. Tai no, nukkumavaunut ajattelin jostain kirpparilta ostaa, jotkut halvat makuuvaunut siis, joissa vauva voi nukkua päiväuniaan. Kulkeminen tapahtunee noilla tuplarattailla. Äitini lupasi antaa meillä Britaxin uusimman kaukalon sitten syksyllä (entinenki on tosi hyvä, mutta se on lainassa yhdellä mun äitin kaverilla. Heh, onkohan mulla vähän nuori äiti, kun sen kaveritki tekee vielä vauvoja ;) Niin siis tosiaan, mun äitillä on liike, joka myy Britaxin turvaistuimia. Hoitopöytää meillä ei oo ikinä ollut eikä oo kaivattukaan. Vaatteita on tyrkyllä PALJON, jos tulee tyttö. Jos tuleekin poika, niin varmaan saadaan lahjaksi vaatetta, sitten on ä-pakkauksen vaatteet ja jotain tytöillä olleita unisex-kamaa eli valkosta, keltaista jne. Ja mulle ei nyt ois isokaan kynnys pukea poikaa punaiseen, tai jopa vaaleanpunaiseen. Tuskin siitä pallit surkastuu :)

Muuta: Käytin tänään tuon isomman tytön kasvukontrollissa ja aikun mulla nyt raivostuttaa! Siis meidän uus th on semmonen, että se haluaa kaikki lapset just samalle käyrälle jne. _mitään_ muuta ei taaskaan siellä tehty kun niitä perkeleen käyriä syynäsi ja tietty mittas ja punnisti tytön. Tyttö oli kasvanut mun mielestä hienosti ja pituuskäyrä menikin ylöspäin. Painoa oli tullu ihan normaalisti, siis se käyrä on mennyt tasaisena jo siitä asti, kun tyttö oli 8kk ikäinen (nyt siis 2v 9kk). Silti se th oli ihan vauhkona, että on liian laiha jne ja laittoi labraan lähetteet kilpirauhas yms kokeisiin. Ja kun tuo tyttö on niin terve, pirteä ja vilkas kun vaan olla voi. Jopa lastenlääkäri on kertaalleen sen tutkinut ja sanoi, että oikeen sopsuhtainen pikkutirriäinen. Aagh! Pakkokai se on mennä huomenna sinne labraan, että se th saa mielenrauhan. Ärsyttää vaan tosi paljon! Tämä nyt ei kuulu yhtään tänne odotuspalstalle, mutta pakko purkaa tämä raivo jonnekin ;) Muutenki se th on niin p****ä. Entinen aina kyseli meidän koko perheen kuulumisia, mun jaksamista, jutteli lapsille jne jne. Tämä ei tee yhtään mitään muuta kuin mittaa, punnitsee ja sitten tuhrustaa niitä käyriä ja valittaa & voivottelee. Kohta kyllä pyydän eri terkkaria, jos jatkuu tämmöisenä.

Juu, mutta jos nyt joku jaksoi tänne asti lukea. niin hauskaa päivänjatkoa kaikille! :)

Mianni 14+3

Vierailija
12/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että täälä ollaan onnesta soikeena, kun pikkuisen sydänäänet on nyt kuultu ensimmäisen kerran<3 Aivan ihana tunne!!! Oli aika rajun kuuloinen se ääni ihan kuin olisi hevonen laukannut lujaa :) Syke oli noin 140 ja neuvolantäti sanoi, että hyvin " naismainen" ääni ;) Kovasti siellä potkittiin, välillä tuntui että hajoo laitteetkin, kun paukahti niin kovasti. Todella hienot olivat äänet ja kuuluivat erittäin hyvin (vaikkakin istukka on/ainakin oli vielä np ultrassa etuseinässä).

Hb oli tosi hyvä 134, verenpaine 120/67. Pissa puhdas. Paino oli noussut 3kg kuten uumoilinkin sen nousseen(ei onneks kymmentä kiloa!) Ennen punnitusta terkkari sanoi, että periaatteessa mua ei tarvis pistää vaaálle ollenkaan kun hän silmämääräisestikin näkee, että kaikki on tullut masuun-on niin kiva pallo tuossa edessä ja muutoin ei mitään ylimääräistä missään, heh, kiitoksia vaan :) Sanoin, että olen antanut ensimmäistä kertaa itselleni luvan nauttia ruuasta enkä ole ottanut siitä mitään stressiä ja hän oli sitä mieltä, että se on erittäin hyvä juttu!!

Sain ajan rakenneultraan ja se on 22.5. ja silloin on viikkoja 20+1. Terkkarille seuraava aika on 20.6. ja ens viikolla saan postissa valmennusryhmän ajat. Kaikki on siis hoidossa ;)

Mieli on ERITTÄIN hyvä, palkitsin itseni jo jäätelöllä*nam*

Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin!

Iloista päivää kaikille

toivottelee; erittäin onnellinen Je_Ni :)

Vierailija
13/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin yksi joka kärsii pahoinvoinnista edelleen! Tänä(kin) aamuna tuli ökä ja olo on huono muutenkin. Joudun myös kärsimään tästä vielä muutaman viikon, jos edellisen mukaan mennään. Sanoisin, että " hiukan" alkaa jo rasittaa!!

Otin tuossa tunnin unet ja nyt täytyisi ruveta katsomaan jotain sapuskaa...

himppu rv 15+3

ps. minä tunnen liikkeet jo, tunsin ekan kerran parisen viikkoa sitten.

Vierailija
14/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeet joita tunnen, ei ole yksittäisi kuplia joita voisi sotkea muihin asioihin, vaan tulee semmoista 30-50 minuutin mittaista settiä hetkittäisillä tauoilla. Tunsin ekan kerran rv 15+0, ja nyt kun sunnuntaina tuli 16+0 täyteen, olen tuntenut siitä asti aamuin illoin. Neuvolantäti vahvisti, että tuo ei ole mitään muuta kuin sitä itseään. Näytin vielä kohdan, jossa liikkeet tuntuu.

Vierailija
15/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en vielä kunnon potkuja.

Vierailija
16/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut; Camelot; synttärionnittelut ja Fiikuna; tätionnittelut!

Täytyy taas tota keliäkin hehkuttaa, se on niin keväinen ja ihana! Ei ois malttanut tulla sisälle, mutta alkoi olla niin nälkä ja muksut kärttyisiä (taisivat nekin olla nälkäisiä), että oli pakko tulla. Täytyy painella takaisin, kun ovat saaneet unensa nukuttua ja välipalat syötyä. Toivottavasti ois vappunakin näin ihanat kelit! Ehkä se kesä tulee kuitenkin, alkoi jo välillä tuntua siltä, että jää tänä vuonna väliin. Meillä poika tiristeli itkua yhtenä aamuna, kun satoi lunta, että kesä ei tule ollenkaan, kuvitteli, että jos ei tule kesää, ei tule hänen synttäreitäkään, kun on puhuttu, että synttärit on sitten, kun on kesä.

On sitten tylsiä nuo neuvolan käyrät ja erityisesti neuvolantädit, jotka syynää niitä tarkkaan. Mäkin olen tullut muutaman kerran kiukkuisena takaisin neuvolasta. Eihän nyt kaikki lapset voi olla mitään standardikokoisia. Mun mielestä ne vois vähän kattoo sitä kokonaisuutta, että jos lapsi on pysynyt samalla käyrällä kokoajan, ei pitäis mitään hämminkiä olla. Toiset vaan on isompia tai pienempiä kun toiset ihan luonnostaan.

Mä ajattelin, että ei otettaisi pakkausta. Esikoiselle otin aikanaan, mutta vaatteet jäi niin vähälle käytölle, että oikeen harmitti. Oon vähän liian tarkka lasten vaatteista ja ne vaatteet ei täyttänyt mun vaatimuksia....Nolona myönnän:):) Muut tarpeelliset tarvikkeet on vielä tallella siitä pakkauksesta, joten olen päättänyt, että otetaan se raha, vaikka se vähän onkin. Kakkosellekaan en pakkausta ottanut sijoitin sen rahan tuplarattaisiin, joskin sain vielä kaivaa ison kasan euroja vielä omasta taskustanikin.... Nyt ei tarvi hankkia juurikaan mitään (jos ei lasketa uutta autoa....), ajattelin, että ostaisin sillä rahalla jotain uusia vaatteita vauvalle, että ei olisi kaikki sisarusten vanhoja. Ja ne uudet vaunut haluaisin, mutta en taida kehdata ostaa, kun nuo vanhat on vielä ihan hyväkuntoiset.

Eipä kai tässä muuta....

Nöpö & paavokerttuli 16+2

Vierailija
17/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitelut täältäkin kaikille sankareille, tätiytyneille ja sydänäänet kuulleille ym. onnellisille!

Meillä kaikki oikein hyvin. Alkaa jo tuntumaan ihan oikeesti raskautetulta. Aamuisinkin on jo kiva pieni pömppis ja iltaisin varsinainen pallo. On kyllä tää toka raskaus ottanut ehdottomasti kovemmille kuin eka. Niin fyysisesti kuin henkisestikin. Ekasta muistelen että noi 20-30 viikot oli kaikista kivemmat kun oli jo selkeästi raskaana, muttei ns. liikaa. Pystyi vielä hyvin toimimaan fyysisesti ja pahoinvoinnit poissa ja epävarmuus ja muut henkiset ihmettelyt helpottaneet.

Me kans otetaan tuo ä-pakkaus vaikka tosiaan aikaisemmat tarvikkeet hyvin voimissaan. Me kyllä käytettiin tosi paljon kaikkea pakkauksesta ja vieläkin on makuupussi, peitto ja lakanat käytössä. Tuon toppahaalarinkin pistin vasta talteen. Ja ajattelin sitten nuo perus kamat säästää ja täyttää pakkauksen lasten ihanimmista vaatteista ja tavaroista heille sitten joskus annettavaksi kun pesästä lähtevät.

Meillä kaiken kaikkiaan aika vähän hankittavaa kun vaatteet esikoiselta aika unisex kamaa. Ehkä helpompi näin kun esikko on poika. Tytölle kun helposti kertyy sitä vaaleanpunaista tyttökamaa joka ei oikein pojalle istu, mutta nää ns. poikienkamat käy usein hyvinkin tytölle. Esikoinen nukkuu vielä pinniksessä, mutta kesällä ostetaan " isojen poikien sänky" ja totutellaan ajoissa ennen vauvaa ja pinnis jää sitten pikkuiselle. Tuplarattaat on ehkä hankinnassa. Tuo osta ja myy palsta on ihan loistava!! Oon löytänyt sieltä edullisesti todella hyvää tavaraa! Tuntuu hyvältä pistää tavarat kiertoon, ettei aina tarvitse uutta ostaa. Moneltakin kannalta.

Kantoliinat on tosi jees juttu. Esikoisen kanssa harjoiteltiin, ja nyt sitten osaakin heti kättelyssä vauvan kanssa. Mulla on sellanen pitkä trikooliina sekä sellanen helpompikäyttöinen, mutta ei yhtä mukava, rengasliina. Yritän nyt tuolta kyseiseltä palstalta löytää toisenkin rengasliinan, joka olisi vähän mukavampi. Kantoliinaa kannattaa ehdottomasti kokeilla ja jaksaa hetki harjoitella. Heti se ei yleensä onnistu, mutta sitten on aivan älyttömän hyvä. Meillä esim käytiin kävelyllä ilman vaunuja jo kun vauva oli tosi pieni ja hän nautti pystyasennossa katselusta ihan hulluna. Nauraa kikatti hauvoille, ihmisille ja lentäville lehdille, vaikkei vielä edes tiennyt mitä ne ovat.

Nyt lähden lounaalle ja lopetan jaarittelun,

Namaste

Vierailija
18/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkauksesta:

Aion ottaa sen kun se on nyt niin kauniskin! Pieniä vaatteita ei ole koskaan tarpeeksi, siis niitä 60-70cm kun silloin vauva pulauttelee tosi paljon. Parhaimmillaan meni lähemmäs 20 paitaa per päivä!

Olen myös kerännyt esikoiselle siihen laatikkoon muistoja, annan sitten tuon laatikon lahjaksi hänelle kun/jos pääsen mummoksi.

Siellä on esim. Vauva-lehden vuosikerta siltä vuodelta jona hän syntyi, sitten sinne tulee vauvakirja täytettynä, ensikengät, lempileluja ja vaatteita jne... Itse olisin ollut innoissani kun olisin saanut tuollaisen paketin lahjaksi nyt aikuisena, mutta enpä tietenkään saanut :(

Turhaa pälätystä: Olen pessyt hirveän kasan duplo-legoja! Ajatelkaas, 20 vuotta vanhoja ja silti kuin uusia! Nyt sitten omat lapset pääsee leikkimään niillä samoilla legoilla joilla minä olen leikkinyt. Muistin vielä jokaisen ukkelin nimenkin :)

Lisää turhaa pälätystä: Meillä on jo parin viikon päästä se rakenneultra, voi kun ei yhtään jaksaisi odottaa! Haluaisin tietää kumpi sieltä tulee!

Sitä kun vaan ei välttämättä näe jos vauva ei halua näyttää haaroväliään... Toivon että kuopus näyttää sen eikä matki isoaveljeään. Ja tietysti että voi kun olisi terve....

Vinkkiä: Kannattaa hankkia kaikkea hyvissä ajoin vauvalle, aina tulee kauhea kiire. Ja edelleen suosittelen ilmatiivistä vaipparoskista, se on tärkein hankinta!

Nimikin kannattaa miettiä hyvissä ajoin kun sitten viime tingassa tulee annettua nimi jota myöhemmin saattaa katua. Minua kaduttaa kun suostuin viime tingassa antamaan miehen mieleisen 2. nimen ja nyt se kaduttaa kun en pidä siitä yhtään!

Onko täällä enää yhtään kaksos-odottajaa, ihan kuin ei olisi yhtään enää? Tai sitten en ole vaan huomannut, täysin mahdollista.

Meillä ostettiin myös viikko sitten ensikengät esikolle, hän yrittää nousta jo pystyyn vaikka eipä kyllä tarvitsisi vielä! Ikää 7kk.

Kuten myös olen joutunut ottamaan pikku termiitin mukaan neuvolaan...

Aijuu ja vielä, anteeksi kun pälätän niin paljon, vauva potkii jo aika mäjäyksiä! Päivä päivältä kovemmin!

Ja onnea Camelotille!

-lupicaia 17+3

Vierailija
19/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen kevätflunssassa, inhottava olo!

Meillä ei esikoinen suostunut kantoliinaan eikä rintareppuun joten ne olivat turhimmat hankinnat! Kummallakin oli epämukava olo, vauva huusi kuin syötävä ja halusi lattialle mönkimään (tällainen menevä pakkaus, ei yhtään sylivauva). Aionkin myydä ne pois, kunhan saan aikaiseksi!

Vierailija
20/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keli on mitä komein ja me vaan kökitään sisällä. Aion kyllä uhmata luontoa ja keittää kupillisen teetä ja mennä tuonne partsille sen juomaan kera villasukkien =)

Tosissaankin mainio pakkaus on se äitiyspakkaus, mutta myös minä olen aikas kranttu noissa lasten vaatteissa, joten jäi käyttämättä ne vaatteet kokonaan.Vaikkakin vaatteiden ihanuutta ihmettelin silloin kun pakkauksen esikoisen kohdalla sain, mutta niinpä niitä ihanuuksia löytyi aina vaan ihanempia kaupan hyllyiltä =D

Meillä kun kävi vielä semmoinen problematic, että meillä olisi helmikuussa alkanut lapsettomuushoidot+ meidän parisuhteessa oli kaikenlaista möykkyä niin päätettiin jättää ne vauvahaaveet kokonaan nyt ja tyytyä tuohon yhteen pieneen aarteeseen. Niinpä niin...

Siinä sitten ahkerana tyttönä pistin tuulemaan, tsekkasin armottoman vaateröykkiön pojan pieneksi jääneitä vaatteita. Rakkaimmat/ihanimmat säästin, mutta kaikki loput laitoin kylmästi kirppikselle, annoin kaverille, lahjoitin spr:lle ja möin huutiksessakin pienen kasan..

Lisäksi peruin vauva-lehden tilauksen kun se ei (muka) ollut ajankohtainen meille...Hommasin piltsut jnejne...

No, kohtalohan päätti toisin ja tässä ollaan =D

Yksi huvittava juttu täytyy kertoa kun paikalliselle kirpparille otin viikoksi pöydän ja olin sitten viikkaamassa niitä pikkuvaatteita siihen pöydälle. Tuli siihen sitten nuori äiti vaunujen kanssa katselemaan vaatteita ja rupateltiinkin siinä sitten pari sanasta..Hetken vaatteita etsittyään kysäisi minulta;" Hei, kuinka monta poikaa sulla on?" APUA! Arvatkaa, hävettikö sanoa, että yksi ainokainen vaan...=)

Noh...nyt tuo vaattieden osteluvimma on hivenen hellittänyt kun tässä iässä ne vaatteet ei niin nopsaan käy pieniksi =o)

Jeps, mutta jos nyt sitten sinne teelle...

Onnittelut tätiytyneelle, vauvat on mahtavia!!!!

Itsekin olen saanut hyvää harjoitusta juurikin tädinroolista =o) Olen 7:n ihanaisen ipanaisen täti =o)

Päivän jatkoja!

C