Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****JOULULAHJAT***** oma kuu

01.12.2009 |

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kuin suoraan mun painajaisista... Ootko ite saanut mitään mielipidettä sanoa/onko sitä otettu huomioon?

Eihän se kai periaatteessa paha homma ole, jos odottelet sitä synnytyksen käynnistymistä ja jos sitten kesken kaiken huomataan, ettei vauva mahdu ulos, niin sektioksihan se menee.. Siis siinä mielessä ei paha homma, että käyhän tuollaista ihan suunnittelemattakin synnytyksissä. Mut että jos taas itse haluaisit vaikka suoraan sektioon, niin aika ihme jos eivät tuossa tilanteessa huomioi sitä mitenkään..

Mulla on ensi viikolla käynnistysaika, ja mä en kyllä aio ilman vauvaa kotiin tulla. Sain sovituksi käynnistyksen tosiaan vauvan ison painoarvion vuoksi, ja siksikin että la on jouluna. Yksinhuoltajana en halua mistään hinnasta riskeerata että joutuisin olla joulun laitoksella, ja näillä perusteilla kyllä suostuivat käynnistykseen aika kepeästi. Mut mulla käynnistettiin edellinenkin, rv 42+0 ja käynnistelyä kesti kolme päivää ennen ku alkoi tapahtua. Ja silloinkin supistukset loppuivat kesken kaiken, jo ennen epiduraalia... Eli merkit viittaavat siihen, ettei tämäkään tästä välttämättä ihan suosiolla lähde käyntiin, etukäteen kun vielä yritetään. Mutta jos ei käynnisty niin pyydän/vaadin/pakotan sektioon... Voi luoja, mä olen niiiiin odottanut ja ollut innoissani että ens viikolla se sitten tulee.. =(

No mutta, toivottavasti lähtisi sulla vauva tulemaan ihan itsekseen, eikä ne painoarviotkaan aina ole edes sinne päin (mulla se edellinen arvioitiin vähintään 4,5kg ja oli 3,8 syntyessään..), eli toivotaan sellaista normikokoa ja että mahtuisi tulemaan ongelmitta. Muistahan kuitenkin, että näihin jo odotettuihin kuukausiin nähden se ei siellä kovin kauaa VOI olla...

Tsemppiä =)

Powiew

Vierailija
22/57 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kysyi sillon kun alettiin käynnistää että mitä mieltä olen tästä, no mitäs minä siihen sanomaan muuta kuin että kuulostaa järkevältä idealta. (Silloin en tiennyt että jos ei käynnisty niin ei tehdäkään enää mitään, tai oikeastaan ensisynnyttäjänä en edes välttämättä tajunnut että käynnistys saattaa epäonnistua!) Sitä en tiedä pääsisinkö nyt sektioon jos haluaisin, en ole kysynyt, se sektio nimittäin pelottaa mua enemmän kuin luonnollinen synnytys ja luotan nyt vaan niihin lääkäreihin että näin on tässä vaiheessa paras. Mutta ehkä kysyn sitä kohta jos mitään ei tapahdu...

Toivottavasti sulla lähtee synnytys sitten käyntiin ensi viikolla ja kaikki menee hyvin! Sehän riippuu kai siitäkin että mitä menetelmiä käytetään, mulla ei käytetty muuta kuin sitä prostaglandiini-hormonia. Sitäkään en tiedä miksei voitu antaa esim oksitosini-tippaa.

Mutta tosiaan joka tapauksessa ei tässä voi kauaa enää mennä, kyllä nämä muutamat päivät vielä menee kun tietää mitä on tulossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis tosiaan edellinenkin käynnistettiin, ja kerrottiin että oksitosiinia ei voida antaa ennen ku synnytys on muulla tapaa saatu alulle, jos paikat on epäkypsät niin oksitosiinin aiheuttamat supistukset saavat aikaan pelkkää tuhoa. Eli ensin pitää niillä pillereillä pehmennellä paikkoja ja saada aikaan ainakin jonkun näköisiä supistuksia, että saa paikat auki -> vasta sitten annetaan oksitosiini, jonka toimivuudesta ei sitten ole epäilystäkään. Kuulosti kyllä ihan järkevältä selitykseltä (siis siellä sairaalassa, tästä omasta versiosta en mene takuuseen...), ja kun sitten ne kunnon oksitosiinisupistukset tuli täydellä teholla niin oksat pois =)

Ja mullakin oli viimeksi kahden viikon yliajasta huolimatta kaikki paikat kiinni ja epäkypsät, joten pillereillä käynnisteltiin useampi vuorokausi.

Sulla on kuitenkin ihan hyvä asenne, kyllä se sieltä kohta tulee, ja sinun kannalta saattaisi olla mukavampi jos tulisi luonnollisesti käynnistyneen synnytyksen seurauksena omilla supistuksilla (mullahan ei ole mihin verrata, mut olen kuullut että käynnistetty olis rajumpi, tiedä sitten...). Itse toivon niiiiin hartaasti että poika päättäisi tulla maailmaan omin avuin pari viikkoa etukäteen, haluaisin synnyttää luonnollisesti sellaisena ei-käynnistettynä.. Mutta jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin omia suppareita jos jäädään odottelemaan niin ollaankin kohta jo tammikuussa ja joudutaan jokatapauksessa käynnistämään, ja poika lähentelisi tuolloin viittä kiloa =(

Mulla kanssa sama, että paras olisi jos tulisi ihan itekseen, toisena sit toi käynnistys, kunhan ei tarvisi leikkaukseen mennä. Mut ennemmin leikkaus ku tuo pahin vaihtoehto, käynnistetty synnytys kaksi viikkoa yliajalla, suuri vauva ja sitten ne viime synnytyksessä kovin tutuiksi tulleet pihdit ja imukupit...

Arvatkaa, kenen koti ei IKINÄ ole ollut näin siisti... Mä olen siivonnut kotona, haravoinut pihalla, ulkoiluttanut koiraa ja mukulaa ja tehnyt kaikkeni, mut ei, ei merkkiäkään...

Jaksamisia muille =)

Vierailija
24/57 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se mukamas THE DAY meni vaan hujahti ohi, ja ollaan vielä ilman vauvaa :D Toivoisin niin kovasti ettei tarttisi käynnistykseen mennä. Tänään oli myös neuvola ja siellä kaikki oli hyvin. Vauva on jo tooosi alhaalla kiinnittyneenä, että kyllä sen pitäisi sieltä tulla kuitenkin. Ensi perjantaina taas neuvola ellei ole vauva tullut jo sitä ennen ja sitte jos viikonloppuna ei ole tullut vielä niin maanantaina on TAAS neuvola ja sitten vasta varataan aika sinne yliaikaiskontrolliin ja katsotaan mitä tehdään. Voi harmi ku alkaa usko loppumaan. On jo niin tukala olokin ettei jaksaisi enään yhtään odottaa! :D voivoivoi... Toivotaan vaan parasta.

Ja odottelu jatkukoon....

Ninukki ja Noppa 40+0

Vierailija
25/57 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täält pikasen kuulumisia..itse nukuin viime yönä todella huonosti,kauhee kurkkukipu ja flunssa sit iski...mut toivottavasti parantuis pian pois..mulla tullu nyt painoo 5,2kg ..

lääkärikin aamulla soitti et ens ti meen sinne ja katotaan käynnistystä joko tableteil tai kalvojen puhkaisulla..riippuu kohdun suun tilanteesta...eilen oli yhelle sormelle auki..=(vasta...pitää toivoo et vois suoraan puhkaista kalvot,mulla ei esikoisen kans noi tabletit mitn auttanu kun 2 päivää niil yritettiin..toisen kans ei ees kokeiltu niitä suoraan tippaan vaan..nyt olis 3 käynnistys ens viikolla todensanoen jos tää ei itse tule sielt ennen pois,mitä en usko ikinä et niin kävis.. eilen oli vauvalla paino arvio 3.1-3.4kg..

mymmeli81+38+1

Vierailija
26/57 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi pikkuinen poika jo 23.11(rv 38+6) aamulla klo 7.56. Poika painoi vain 2220g/45cm, eli viikkoihin nähden pienikokoinen.

Poika oli ehtinyt hengittää lapsivettä ja oli (syntyessään vauhdilla lattialle) vähän veltto ja hiljainen ensimmäiset minuutit, joten joutui samantien lastenosastolle lämpö-/happikaappiin ja saamaan antibioottihoitoa :-( Apgarpisteet 7/5/7.

Itse synnytys oli tosi nopea ja helppo(niin kuin kolme edellistäkin) ehdimme sairaalaan 6 min ennen pojan syöksyä maailmaan!

Oli kamalaa lähteä seuraavana aamuna kotiin ilman vauvaa, joka joutui jäämään viikoksi sairaalaan.Ajoin sitten viikon ajan joka päivä edestakas kodin ja sairaalan väliä ja vielä typerän sikaflunssan takia sisaruksia ei päästetty osastolle, joten sisarukset olivat onnettomia, kun eivät saaneet nähdä pikkuveljeään(muuta kuin videolta) kuin vasta 8 päivän ikäisenä, kun sain hänet kotiin ja päästiin vihdoinkin aloittamaan normaalia vauva-arkea.

Onnea kaikille jo vauvansa syliin saaneille ja tsemppiä synnytystä odottaville.

T. Mamixi00 ja pikkumies 16 päivää.

Vierailija
27/57 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä odotellaan...

Mullakin eka käynnistettiin rv42 ja toivoisin niin et vois tällä kertaa synnyttää ihan omilla supistuksilla. Silloinkin kyllä alkoi supistella jo yöllä, mut ei tarpeeks tehokkaasti ja sain oksitosiinia. Se tehos ja synnytys kesti n.8h.

Pe on seuraava neuvola ja sit varataan aikaa yliaikatarkastukseen.

Mikähän se on et joillain vauvat viihtyy masussa vähän turhankin hyvin... Oiskohan ne nuo joulusuklaat ;)

Jatkampa taas siivoiluja, jos se vaikka auttais...

nau rv40+6

Vierailija
28/57 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mamixille pojasta...

Vitsi että nyt ketuttaa ja rankasti...

Tänään meillä oli se synnytystapa-arvion kontrolliaika ja mahdollinen käynistyspäivä, mutta ne pistikin meijät kotia. En tiedä varmaa syytä miksi näin tekivät, siellä oli ollut kiireinen yö (synnyttäjiä paljon) ja toinen selitys oli että lääkäri haluasi odottaa viikolle 38 että keuhkot olisivat "kypsät". Kumpi selitys lie se oikea...Meillä oli joku erikoistuva lääkäri ja se kysyi "viisaammalta" lääkäriltä neuvoa et mitä tehdään. Nyt sitten pelottaa että miten meijän käy, mahtuuko vauva tulemaan vai ei, vauvalla on kokoa nyt (37+4) 3920g ja edellisellä muksulla koko arvio heitti, olikin puoli kiloa isompi. Taustallahan minulla on se, että en pysty synnyttämään alateitse kovin paljoa yli neljän kilon vauvaa, esikoisella jäi hartiat jumiin ja kätilö sai tehdä kovasti töitä että sai vauvan ulos ja siitä sitten esikoinen viettikin happikaapissa vuorokauden ja melkein viikon oli keskolassa virkoamassa...en haluaisi kokea enää uudestaa sitä samaa. Muutamasta päivästähän tässä on kyse, mutta siltin pelotaa mitä maanantaina tuleva käynnistys tuo tullessaa, jos nyt käynnistävät ylipäätään...tuntuu vaan että lupailevat turhia ja juoksuttavat turhaan...Harmittaa kun joutuu taas uudelleen miettimään lasten hoidon ja muut järjestelyt ennen käynistykseen menoa... :( :(

Mukavampaa loppu odotusta teille muille.

T: masentunut pirpana1984 ja poika 37+4

Vierailija
29/57 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...alkaa kuulostaa sille, ettei mun kannata mitään kassia sinne sairaalaan edes ottaa sit ensi viikolla. Niillä on nyt ilmeisesti joku käännytysbuumi meneillään, tuskin sitten on mullakaan sen parempi tuuri. Tosin aivan suosiolla en suostu takaisin lähtemään, että toivottavasti on joku ronskimpi hoitsu töissä että saa kannettua mut ulos =D

Eiköhän ne tee sitten niin, että suosiolla leikkaavat, jos alkaa yhtään näyttää ettei vauva lähde tulemaan..? Aika kumma, kuulostivat silloin kun itse käynnistystä pyytelin, kovinkin ymmärtäväisiltä juuri tuon muiden lasten hoidon järjestämisen suhteen, ja sekin seikka oli otettu huomioon että aiemmassa synnytyksessä komplikaatioita joiden myötä todettu ettei kovin iso mahdu. Siis käytännössä sama tilanne kuin sulla. Mutta muistan miten rukoilin ekan kanssa käynnistystä, niin suunnilleen päin naamaa naurettiin vielä reilusti la:n jälkeenkin. Siksi nyt luulinkin, että kun olivat niin ymmärtäväisiä ja lääkärikin heti sanoi, että ota vaan kamat mukaan silloin niin käynnistetään ja saadaan asia alta pois, että myös tekevät sen.. Hmm, no mä vielä jaksan toivoa, usko alkaakin olla mennyttä =)

Pirpana koittaa nyt jaksaa vaan, ja sitten maanantaina viimeistään pistät kovan kovaa vastaan, sanot että lähetit juuri muut mukulat sukulaisille hoitoon toiselle puolelle suomea ja mies on ottanut töistä vapaata ja plaaplaaplaa... Ja sitten on tietysti kikkakakkonen; kahlitset itsesi lääkärin tuoliin käsiraudoilla ja nielaiset avaimen... enpä oikein osaa muuta sanoa, ku että ota nyt rennosti vkl ja sit kovasti tuuria maanantaille, kyllä ne sen silloin käynnistää =)

Onnea mamixille pojasta, ja muille taas terkkuja..

Powiew + poika 37+6

Vierailija
30/57 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen yhtenä kappaleena, eikä kovin läheiseltä ajatukselta lähtö tunnu... Tänään olin vielä töissä, ehkä en enää ensi viikolla menisi?

Täällä Husin alueella ainakin ollaan todella nihkeitä käynnistyksen suhteen, mulle todettiin että tammikuulle menee jos ei itsekseen tule, eli ei mitään kiirettä käynnistellä tai odottaa käynnistystä. Tosin sama meininki jatkuu kamat ei oo kasassa kotona, eikä kassissa:)

Ei mulla kyllä vielä pinnakaan tähän odottamiseen ole mennyt, tietysti harmittaa jos lasten joulu jää näkemättä, mutta meillä lapsille tulee varmasti silti ihana joulu mummolassa ja isin kanssa jos minä olen sitten naikkarin täyshuollossa.

Liittykäähän loputkin Yahoon puolelle myös rohkeasti, nämä odotuspinot kun tuppaavat näivettymään vauvan syntymien myötä.

Rouvaii ja poju 38+5

Vierailija
31/57 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää loppuaika tuntuu menevän hitaasti.. :( Sitä kun vaan toivoo,että sytyis jo. :D

Miulla viikkoja siis 37+6 ja maanantaina arvioivat tän ipanan olevan jo 4kilonen. :O Uuden ajan sain 17.päivä ja lääkäri oli sitä mieltä,että sitten käynnistys,jos ei oo jo syntyny. Mut se sit riippuu siitä lääkäristä,joka sillon töissä on.. :/ Oli vauva kasvanu 400g puolessatoista viikossa,joten jos sama vauhti jatkuu,ni lähemmäs 4,5 kiloo ois syntyessään,jos siis käynnistävät viikon päästä. Paikatkin oli kyllä aika hyvällä mallilla: täysin pehmeet,2cm auki ja kanavaa 2cm..sano lääkärikin,että voi syntyy millon vaan. Tosin samallalailla ovat sanoneet aikasempienkin lasten kohdalla ja eka syntykii sit 38+3,mut toka meni sit yli la:n ja synty 40+2.. Saa nähä miten tän kanssa käypi. Alapäätä on kyllä vihlonu aikaslailla,että ihme jos ei paikat kypsy lisää. Supistuksia ei oikeestaan oo ollu. Eipä tässä auta,kun odotella. Jaksamisia kaikille muillekin!

Ja asiasta toiseen..miten tuonne yahoo:hon liitytään? Pitääkö olla yahoon sähköpostiosote?

Vierailija
32/57 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loit minuun lisää positiivista tunnetta. Oikeastaan nyt alkaa jo helpottaa ja olen löytänyt positiivisia asioita, teen nyt niitä asioita mitä en kerennyt tekemään ja odotan jo innolla maanantaita, enkä aijo tosiaankaan lähteä maanantaina enää kotia... :)Pidän peukkuja että sinulla käynnistetään ja vauva suostuu tulemaan...niin ainahan on se leikkaus vaihtoehto, mutta itse en sitä halua...

iloisempi pirpana1984 ja poika 37+4

Vierailija
33/57 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii Yahoo, sähköpostia. Menee vain tuonne linkistä ja laittaa hakemuksen tulemaan (vaikka nimimerkki ja että on kirjoitellut täällä vauvapalstalla) niin pääsee mukaan!

http://groups.yahoo.com/group/joululahjat2009/

Vierailija
34/57 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitellulla sektiolla kaikki sujui hienosti. Tuloksena tyttö, 4030g ja 51 cm. Nyt ollaan jo kotona ja opetellaan eloa seitsenhenkisenä perheenä.

Onnea myös jo muille vauvansa saaneille.

Tanni

Vierailija
35/57 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotus viiiiieeelä jatkuu. Supistuksia on ollut, mut ärsyttävästi enimmäkseen yöllä. Ei ees kovin kipeitä, mut just sen verran häiritseviä, ettei saa kunnolla nukuttua. Toivottavasti nyt kuitenkin jotain vaikuttaisivat. Jännä kuulla mitä polilla huomenna sanotaan. Toivottavasti käynnistäisivät jo. Riippuu mitä tutkimuksissa näkyy ja onko kovin ruuhkaista. Ja ainahan sitä voi toivoa, et ennen sitä jo pääsis hommiin...

nau rv41+5

Vierailija
36/57 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 39.Synnytys alkoi useamman päivän(yleensä yltyivät yöksi) kestäneillä supistuksilla. Maanantaina 7.päivä olin jo ihan valmis ja otimme suunnaksi H-linnan ja synnärin.Olin 2cm auki ja supistuksia tuli n.10 min välein.Homma ei edelleenkään edennyt suuntaan eikä toiseen joten yöksi sain supistuksia estävän piikin jotta saisin edes vähän nukuttua.Sainkin mutta aamuyöstä supistukset alkoivat taas voimistua ja limatulppa irtosi.Puol seiskalta kätilö teki sisätutkimuksen ja olin 4cm auki ja samalla menivät lapsivedet.Sitten synnytys vasta kunnolla käynnistyi.Teki ihan hullun kipeää ja välillä unohdin supistuksen aikana jopa hengittää kun itku ja kivut veivät mennessään.Kokeilin ilokaasua joka auttoi lähinnä siten että muistin siinä suhinassa hengittää.Sain epiduraalin joka toimi vaan toispuoleisesti.Lopulta hiukan ennen kahta alkoi ponnistusvaihe joka oli työtä ja tuskaa.Vauva putkahti maailmaan(15min) väärässä tarjonnassa ja siksi teki niin tiukkaa ja kipeää.Tyttö siis syntyi rv 39+1 3805g ja 50cm.Tyttö on ihana.Nukkuu paljon ja elämä on yhtä juhlaa,raskausaikaan verrattuna kun öisinkin saa nukuttua jopa 4h yhtäsoittoa(mistä raskausaikana saatoin vain joka tuntisten vessareissujen välissä haaveilla).

Vierailija
37/57 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut tannille, äitimaaltalle (jos toi nyt on oikea taivutusmuoto...) ja muillekin vauvautumisesta! Harvoin kuulee nukkumisesta tommosta juttua, että vauvan syntymän jälkeen uni lisääntyisi :)

Itse kävin tänään Jorvissa tutustumiskierroksella. Olin ainoa ei-ensisynnyttäjä, huolivat kuitenkin mukaan. Tutustuttiin synnytyshuoneeseen ja lapsivuodeosastoihin. Osa paikoista oli tuttua edelliseltä kerralta (alkuvuosi 2003), mutta oli hyvä nähdä ne nyt uudelleen. Synnytyshuoneissa oli haluamani varustelu (jumppapallo, mattoja, keinutuoli jne) ja nyt menen sinne rauhallisin mielin. Sitten joskus :) Vielä ei mitään merkkejä ole, ja saisikin mennä mun puolesta tammikuulle.

Elisabet ja Beckham 38+3

Vierailija
38/57 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille jotka ovat jo nyyttinsä saaneet :)

Täällä odotellaan vielä, eikä mitään merkkiäkään että olisi lähiaikoina tulossa... Joten Elisabet_B nähdään varmaankin Jorvissa :)) Munkin puolesta tää sais nyt jo mennä ens vuoden puolelle :) Painoarvio neuvolassa käsillä kokeltuna oli maanantaina 3,5kg mutta noi on mun mielestä ihan pelkkää arvuuttelua. Joten ootellaan rauhassa kuin käypi.

Jenuski+Kuutti 38+3

Vierailija
39/57 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistun lisäämään nimimerkkini tuohon listaan?

Vierailija
40/57 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips..

ti menin käynnistykseen sairaalaan tabl ja tiputuksella eiliseen iltaan asti ja ei vaan käynnisty synnytys,nyt sain tänään tulla vihdoin kotiin lasten luo ja ma aamuna takas ja katotaan et yritetäänkö ma-ti viel käynnistellä vai vasta joulun jälk jollei vauva itse tuu ulos..et sellaista tääl..itkuinen,väsynyt olin sairaalas ja uskokin loppu..nyt olo kotona parempi ja saa olla omas kotona lasten kans kun ikävöinny niitä,ja oma sänky..

mymmeli 39+4rv