Loukkaannutko lapsesi puolesta jos äitipuoli ei anna omaa joululahjaa
tai synttärilahjaa vaan isä hankkii heiltä ainoastaan yhteisen/ yhteisiä lahjoja?
Entä miten teillä oli exän kanssa tapana hankkia lapselle lahjat, kumpikin omat vai yhteisiä?
Kommentit (9)
Minusta riittää, että isä ja äitipuoli antavat yhteisen lahjan. Exän kanssa sitten hankitaan erilliset.
Lahjoista ennen osa yhteisiä ja osa omia.
On sullakin "ongelma".....
Ostatko itse äitipuolen lapsille lahjat?
...lahjat tulevat vielä joulupukilta ja ne hankimme minä (eli äitipuoli) ja lapsen isä yhdessä sopien. Äiti saa loukkaantua ihan keskenään jos haluaa, me ei siitä välitetä.
Antaako jokainen äiti ja isä ydinperheessä oman lahjan lapselle vai hankkivatko vanhemmat lahjat lapsille yhteisesti?
t. äitipuoli, joka hankkii KAIKKI lahjat tytärpuolelleen, mutta korttiin tulee myös tytön isän nimi :)
Antaako jokainen äiti ja isä ydinperheessä oman lahjan lapselle vai hankkivatko vanhemmat lahjat lapsille yhteisesti?
t. äitipuoli, joka hankkii KAIKKI lahjat tytärpuolelleen, mutta korttiin tulee myös tytön isän nimi :)
sitten itse pääkysymykseen en loukkaantuisi, minusta ei kuulu edes antaa eri lahjaa, kumminkin olin yllättynyt kun sain isäni asuinkumppanilta vielä aikuisenakin lahjoja.
exän kuin nyxänkin kanssa ostettiin/ostetaan yhteiset lahjat lapsille.
Samoin exä oman nyxänsä kanssa ostaa yhteiset lahjat. Luulen kyllä, että enemmän äitipuolen harteilla koko lahjojen hankkiminen. :)
Vastaus kysymykseen: en todellakaan loukkaannu.
Exä saa laittaa mitä laittaa, jos muistaa/osaa.
Alkuaan eron jälkeen minä ostin joululahjat ja hän antoi kuitteja vastaan osan kuluista, mutta kun hän avioitui, niin saa ihan ite suoriutua, toissa vuonna unohti, viime vuonna muistutin, tänä vuonna en aio edes muistuttaa.
Minä saatan ostaa vaatelahjan ja mies huolehtii legolahjat pojalle. Kummankin nimissä annetaan tai ei niitä nimiäkään tarvi eritellä, kun avaa ne joulun jälkeen meidän läsnäollessa.
jos äitipuoli ei edes jouluna muistaisi lasta lahjalla