Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~SYYSKUUN SYDÄMET joulutonttuina~~

01.12.2009 |

Aloittelen uuden pinon,kun olen niiiiin ahkera kirjoittelija ??? ;-)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rilla79, mennäänkö teillä pelkällä rintamaidolla vai korvikkeella? Mun tuttavapiirissä rintamaitolapset nukkuvat lyhyempiä pätkiä, sitten taas nää ns. korvikelapset nukkuvat melkeinpä koko yön. Puolensa kaikessa, mä kyllä olisin mielelläni imettänyt lasta sinne puolen vuoden ikään asti..

Ei mua yöheräily haittaa, lapselle vaan haluaisin saada taattua hyvät ja rentouttavat yöunet. Neuvolassa sanottiin, että jos nyt lapsi nukkuu tuon seitsemänkin tuntia pelkällä maidolla, niin ei tarvii vielä aloitella mitään vellejä tai soseita. 4kk iässä sitten aloitetaan suoraan perunalla.

Meillä mitat oli nyt 22. päivä 6145g ja 62cm, painoa oli viime kerrasta tullut puolisen kiloa lisää ja pituuttakin melkein kolmatta senttiä. Rokotuksista ei tullut mitään ihmeellisempiä reaktioita, vähän tyttö oli itkuinen alkuillasta mut muuten ok.

Vierailija
22/23 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä oli 3 kk neuvola kanssa 22. päivä. Paino oli 4900 g ja pituus 57 cm. Piikistä ei onneksi tullut sen ihmeellisempää reaktiota kuin että hän nukkui tavallista enemmän. Äiti kiitti, että sai tehtyä jouluvalmisteluja rauhassa. Muutenhan meidän tyttö ei paljon päivisin nuku.

Hän on lähes pelkän rintamaidon varassa (yhden rinnan). Korviketta tarjoan päivittäin, mutta yli puolet heitämme pois, kun hän ei suosty syömään sitä. Suunnilleen 0-100 ml menee päivässä. Onneksi tyttö kuitenkin kasvaa normaalisti, joten yhdestä rinnasta riittää tarpeeksi. Hän heräílee 3-6 tunnin välein/1-2 kertaa yössä.

Kokeilimme reilun kahden kk iässä maissivelliä, koska hän roikkuu tississä niin usein ja ennen nukkumaanmenoa koko ajan 2-4 h, mutta hän sai siitä vatsakipuja. Kokeilu jäi siihen. Kokeillaan sitten perunaa noin 4 kk iässä. Kaipa se tissi toimii huvituttinakin. Koska tuttiahan tämä meidän tyttö ei myöskään suostu syömään.

Oltii viikko sitte jouluostoksilla itiksessä ja tyttö ei suostunu olee vaunuissa paljon mitään. Sylissähän sitä sit piti kantaa. Onneksi olin ostanu suurimman osan lahjoista netin kautta. Toivottavasti tulee vielä se päivä, et hän viihtyy ja nukkuu vaunuissa.

Raskauskiloista en muistanu mainita eka kirjeessäni mitään. Mulle tuli painoa raskauden aikana 11 kg ja nyt on 1-2 kg jäljellä. Tosin en ole nyt yhtä kiinteä kuin ennen raskautta.

Tyttö kääntyy mahalta selälleen, mutta mielestäni vahingossa, kun pää on niin painava. Hän jokeltelee paljon ja ottaa leluista jo kiinni, kun niitä vie käden lähelle. Naurua odotellessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Ihana kuva teidän vauvasta Ruokakuppi2009 :)

Kyllä aika menee nopeasti..! vauvat kasvaa ja oppii kaikkia uusia kivoja juttuja! :)

mitäs teidän vaavit osaa 3kk:n ikäisenä? meillä on pari kertaa kuulunut naurua :) muutaman kerran kääntyny vatsalta selälleen, leluja katselee ja ehkä vähän käsillä huitoo.. odottelen, koska oikeesti tajuaa ja ottaa kiinni leluista :) käsi/nyrkki menee koko ajan suuhun, oon kyllä jonkin verran yritelly estää.

Miten päin nukutatte vauvaa? siis pidättekö vaunuissa selälleen? entäs öisin? meillä koko ajan jommalla kummalla kyljellä nukkuu..

mitäs, mitäs kaikkea muuta olikaan mielessä.. :)