Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KOLMOSTEN JOULUKUU**

01.12.2009 |

Avaan meille uuden ketjun uuden kuukauden kunniaksi :).

Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille. Toivottavasti saamme paljon plussia tässä kuussa!!

Misu78, kp 7/26-28

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magdaliina: Mun haave on kans, että voisin olla kotona syksyllä, kun esikoinen lähtee kouluun. Muutenkin olisi mukava hengähtää työkiireistä ja käpertyä sohvan nurkkaan nuuhkimaan pientä kääröä :) Tsemppiä tärkeään päätökseen!

Kiitos kysymästä Minni! Mä jännään edelleen. Ei vieläkään tiputtelua. Tänään oli pahaa oloa ja rinnat on arat, mut yritän olla maalailematta pilvilinnoja, sillä sieltä alas tuleminen on niin hirveätä. Pienessä mielessä kuitenkin toivon, että jospa kuitenkin. Tää on piinavaa. Ehkä pääsen perjantaiaamuun ja testaamaan.

Tädit pois ja plussat tilalle!

kinuski 34/34

Vierailija
22/90 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut pystyyn Kinuski! Toivottavasti tulis plussa!!

Mä tässä pohdin ovista. Varoitus herkille; seuraa limakeskustelu!! Mistä tietää milloin on se paras ajankohta (tikuttamatta)? Ovislimoja (sori) tulee useampana päivänä peräkkäin enkä oikein tiedä milloin olis se paras hetki. Juuri silloin kun luulee että ovis on ohi niin tulee lisää limaa. Irtooko muna juuri silloin kun on oviskipuja, vai onko se jo ohi silloin? Mulla oli oviskipuja eilen myöhään iltapäivällä, mut ei enää illalla. Myöhään tiistai iltana puuhailtiin. Oliskohan se ollut juuri oikea ajankohta? Äsken tuli taas vähän limaa. On tää niin monimutkaista...

Tänään 16/28-29 ja ovis taitaa oll ohi. Alkaa armoton jännittäminen. Ajattele jos saisi testata juuri joulun aikoihin ja tulis plussa. Mikä joululahja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos magdaliina! :)

Ja tsemppiä sinulle Kinuski!! bdbdbd :))

Hoksasin tässä kun vieralin ovislaskurissa, että koska viinme kiérto oli niin lyhyt, tai siis 27 päivää, niin hedelmöitys on ilmeisesti tapahtunut jo tiistaina eli kp 14, vaikka silloin tuli ovisplussa (oli tosi vahva viiva). Mutta edellisenä päivnä alkoi jo lh huipun nuosu, joten olisko ollut sitten maantai yönä parhaimmillan, koska tiistaina kohdunnipukka oli mennyt jo ositttain kiinni. Puuh... Mutta puuhailtu on kuitenkin kp 12 ja 14, joten varmaan jotain mahiksia on. ?? Alkaa vaan ärsyttää tämä oviksen jatkuva kyttäily ja kierron vaihtelut. :/

Mutta vähän mukavampaan aiheeseen... Näin viime yönä unta, että synnytin kolmannen pojan 30.8.2010 klo 17.55 (tai jotain sinnepäin). Ja syntyi vielä siinä unessa vauhdilla etten ehtinyt sairaalassa edes synnytyssaliin. Ja istukka ei meinannut syntyä. Oliskohan sitten vaan alitajunta tullut uniin ja jokin enne kenties.. ? :) Mutta oli kyllä toden tuntuinen uni.

Tällaista täällä tänään. :)

Kp 16/n. 28

Vierailija
24/90 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas melkoinen uni 2poj@näiti. Uskomatonta, että ihan päivä ja kellonaika tulee unessa selville. Pakko olla enneuni :)

Misu78: Mä en osaa vastata tohon ovislimajuttuun. Itekin mietin sitä just tässä kierrossa. Oletetun oviksen jälkeen mulla alkoikin yhtäkkiä tulee vielä enemmän limoja ja musta tuntuu että ne ei oo loppunu kokonaan vieläkään...

Ja sit tämän päivän tilanteesta. Tänään on tullu pari kertaa pyyhkiessä ihan vähän tuhrua. Mä en ala, jos täti pyyhältää paikalle. Kyllä ketuttaa!!! Aikaisemmissa raskauksissa mulla on ollu yhden päivän ajan pientä tuhrua alussa, mut ei paljon lohduta. Nyt jos täti saapuu, niin taas tulee tosi pitkä kierto ja ties kuinka kauan jatkuu taas tiputtelu ennen kunnon vuotoa.

En vielä heitä kirvestä kaivoon vaan testaan huomenaamulla, sittenpähän selviää. Mä niin luulin , että nyt olis tärppi käyny, mut ei pitäis luulla :(

kinuski 35/34

Vierailija
25/90 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava uni 2poj@näiti :). Ja noin tarkka ajankohta unessa vielä kaiken lisäksi. Harvinaista!

Kinuski, mikä on tilanne, joko testasit? Toivottavasti tulis plussa!

Täällä on kyllä ovis jo ohi kun ei näy limoja enää. Toivotaan parasta...

Vierailija
26/90 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega tuli että pärähti ja tuhrua tulee myös, joten se siitä. Tekisi mieli päästää pari rumaa sanaa!

Tsemppiä muille!

kinuski

Vierailija
27/90 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on ollut tosi vaikea olla puhumatta VAUVAsta mieheni kanssa kun lupasin olla puhumatta (sitä ahdistaa kun koko ajan höpötän siitä ja muutan mielipiteitäni sen suhteen) ja antaa hänen miettiä itse lopullinen ratkaisu asian suhteen. No eilen se sitten "päästeli menemään" ilman kumia muina miehinä. Mulle meinas taas paniikki iskeä, mut onnistuin pysymään hiljaa ja arvatkaapa mietinkö unia odotellessa, että elämämme saattaa ihan oikeasti kokea ison muutoksen ensi syksynä... ;) Olishan se tosi ihanaa!

Ja noista vauvaunista: itsekkin niitä sillontällön näen, mutta mulla ne on huomattavasti synkempiä ja siinä on myös yksi syy epäröintiini. Keskimmäinen raskautemme päättyi ikävästi raskauden puolivälissä ja varjosti kuopuksen odotusta niin paljon, että hänen synnyttyään vannoin, etten enää ikinä halua pelätä 40 viikkoa. Nyt aikaa tuosta on kulunut jo kohta 8v, mutta edelleen se on elävästi mielessä...

Vierailija
28/90 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toiveet raskautumisen suhteen tässä kierrossa on todella matalalla. Muutaman ovistestin tein (oli jäänyt 3 kpl kaappiin) ja niin haaleanvaalea viiva tuli tänään, että tuleekohan ovista ollenkaan. Mutta pitkään yritysaikaan olen varautunutkin.

Kinuski: Voi kurjuus!

Saara kp 14/28 (toivottavasti), yk 1

Vierailija
29/90 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Kinuski, pahoittelut!

Meidän pinossa ei ole kyllä pitkään aikaan tullut plussia, kukahan korjaisi tilanteen?

Yritän keksiä positiivisia puolia, miksi ei haittaa, vaikka ei tästä kierrosta tärppää, ja löysin jouluun liittyviä ruoka-asioita: voi syödä joulupöydästä kaikkea, voi juoda punaviiniä, ja terästettyä glögiä :-) Itse olen raskaana ollessa nollalinjalla alkoholin kanssa, ja aika hysteerinen ruokien suhteen. mm. juustot ja graavikalat, joten jos ei tällä kertaa tärppää, niin voi hyvällä ruokahalulla herkutella. Rakastan etenkin homejuustoja, ja niitä en raskaana ollessa uskalla syödä. Tietysti mieluummin ottaisin sen plussan, mutta yritän asennoitua siihen, ettei tästä kierrosta tärpännyt. Mehän päästiin petipuuhiin vasta kp 17, joten ovis oli todennäköisesti jo ohi, ja munasolusta jäljellä vaan rippeet.

Vauvaunista. Olen myös nähnyt vauvaunia, mutta koskaan ei käy vauvan sukupuoli ilmi. Synnytysunia olen myös nähnyt monta, niissä kaikki käy aina hurjan nopeasti ja kivutta :-)

Mikäs Minnin tilanne on?

Rusettiina Kp 20/29, yk 3

Vierailija
30/90 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on sitten kierukka poistettu ja vauvalle annettu lupa tulla :)

kierrosta, kiertopäivistä, ovulaatiosta tms ei hajuakaan. sen verran th aamulla sanoi, että jollei 3 viikkoon tuu kuukautisia, niin sitten kannattaa tehdä raskaustesti. joten tjot- fiiliksillä tässä nyt ainakin jonkin aikaa mennään...

mä nään pelottavan todentuntusia vauvaunia. pari viikkoo sitten näin unta, että meillä oli ihan pieni vauva jota imetin. unessa oikein tunsin, miten maito heruu:) sukupuolta en kyllä muista...

plussatuulia puhaltelen kaikille!!

-polluxia

Vierailija
31/90 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polluxia: Siitä se jännääminen alkaa! Toivottavasti pääset pian selville kierrostasi (tai saat tehdä positiivisen testin :)

Kinuski: Voi harmi! Tsemppiä kuitenkin uuteen kiertoon.

Täällä menossa kp19 ja pikkuhiljaa alkaa mietityttää, että miten itselle käy: saako sitä ennen joulua ihanan yllätyksen vai joutuuko aloittamaan yrityksen alusta. Ensimmäistä vaihtoehtoa toivotaan kovasti, mutta mitään oireita tai aavistuksia siihen suuntaan ei kyllä oo havaittavissa. Oviksen ajoittumisestakaan ei oo tarkkaa tietoa (mitään ilmiselviä ovislimoja tms. en bongannut), mutta puolen kierron paikkeilla kyllä oli yritystä pedin puolella... Jos nyt kierto vaan sitten sattuu olemaan kutakuinkin normaali. Ei siis muuta kun odotellaan. Onneksi aika menee näin joulun alla kuin siivillä – töissä piisaa kiireitä ja kotonakin on vielä tehtävänä vaikka mitä!

-Pikku3nen

Vierailija
32/90 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä alkoi sit virallisesti yritys! Olen ihan innoissani vaikka yritän olla olematta, sillä yritystä on nyt ainakin aluksi vain tämä kuukausi ja jos ei tärppää niin sit katsotaan taas tilannetta uudelleen...

Aiemmat raskauteni ovat kyllä alkaneet superhelposti (vaikkakin nyt vuosia minulla tietysti on jo enemmän) ja seksielämämme on edelleen hyvin aktiivista eli toiveita elättelen ;)

Ääh, nyt ihan rennosti vaan :/

Magdaliina kp 13/3?

Vierailija
33/90 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI ITKU Kinuski! Mä niin toivoin, että saisit plussan. *halaus iso*

Näin siinä sitten taas kävi, että kp2 ja yk9 alkoi...tai no, kohdunulkoisen jälkeen 2kk paussia ja nyt yk4 siitä laskien. Kierto oli tällä kertaa 27. Mä olen ollut aivan mahdottoman äkäinen koko viikon. Ja loppua ei näy. Vähän väliä itkettää ja sitten raivostuttaa ja sitten kyllästyttää ja sitten taas itkettää. Yritän järkeillä, että ei mulla oikeastaan ole oikeutta vielä marista mistään vaikeuksista. Mutta sitten toisaalta, en mä voi kieltää itseäni tuntemasta näin. Ihan olen TODELLA yllättänyt itseni tämän asian tiimoilta. En olisi ollenkaan arvannut, että tämä on NÄIN kova paikka. Vaikka vauvakuume on ollut jo toista vuotta kova, olin silti muka ajatellut, että kaksikin on hyvä ja kolmas tulee sitten jos on tullakseen. Ja pah, pakkomielle tästä alkaa tulla. Jospas tämä olotila olisi nyt piste I:n päälle ja pystyisin tästä yli päästyäni rentoutumaan tämänkin asian kanssa. jospa joululoma toisi sitä kaivattua TJOT meininkiä mukaan. Toivon näin.

No niin, kiitos ja anteeksi taas avautumiseni.Hirmuisesti jemppistä toivotellen ja nyt naiset pullia uuniin jouluksi!!! Plussatuulia puhallellen

minnis kp2/27-28 kai

Vierailija
34/90 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä kaikille! Ne tuli tarpeeseen. Mä en enää usko mihinkään oireeseen, kun nyt jo toisen kerran aivan selvien oireiden jälkeen käy näin. Kummassakin raskausoirekierrossa kierto on venyny superpitkäksi eli mietin myös sitä, että tapahtuukohan hedelmöittyminen, mut ei sitten kiinnitykään kunnolla. En tiedä. Mut nyt kerään itseni taas kasaan, tilasin ovistikkuja eka kertaa elämässäni ja varasin yksityiselle lääkäriajan tammikuun alkuun. Kyllä se tästä.

Minni: Tuo sun kirjoitus riipaisi niin läheltä. Tiedän juuri mitä tarkoitat. Vaikka kuinka yrittää järkeillä itselle, että tulee jos on tullakseen, niin kuitenkaan asiaa ei voi olla ajattelematta. Ja tuntuu niin kiittämätömältä, että omistaa jo kaksi ihanaa lasta ja joku toinen ei saa koskaan edes yhtä. Mutta kuitenkin tekee niin pahaa se ajatus, että mitäs jos kolmatta ei koskaan tulekaan....

Mutta kun täällä pohjamudissa rypee, niin oppii sen, ettei mikään ole varmaa eikä itsestäänselvyyttä.

Rentoudutaan naiset nyt joulunaikaan ja unohdetaan kiireet ja stressit, jospa sitten meidät palkitaan.

Tsemiä!

kinuski kp1/34-38, yk4

Vierailija
35/90 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toissapäivänä parikin kertaa kirjottelin tänne pitkää viestiä mut molemmat mystisesti katosivat jonnekkin! Meillä on ollut hirveesti hommia, muuttopuuhia yms. niin en ole kerennyt koneelle kirjottamaan. Olen siis ihan pihalla teidän asioista mutta ilmeisetsi yhtäkään plussaa ei ole tullut, tosi harmi! Saisi niitä kyllä alkaa satelemaan niin varmasti piristyisi tämä pino ja itselle ainakin antaisi toivoa plussaamisesta. Tämä kierto on ollut henkisesti yllättävän helppo. Yhtään en ole ehtinyt tai jaksanut miettiä vauvajuttuja, stressaamaan tai ajattelemaan raskautumista. Peitto on heilunut jonkun verran mutta olen niin varma että tärppiä ei tälläkään kertaa ole tullut. On vaan sellainen olo. Ja pakkohan sen on joltain tuntua kun se tapahtuu :) tai sitten ei. Ja nyt tulee sitten LIMAISTA juttua. Nyt on siis yk 2 ja molempina kiertoina ei ole juuri minkäänlaista limaa tullut. Todella outoa koska aikasemmin sitä on tullut ja reippaasti. Aloin vaan huolestumaan että ovuloinko ollenkaan. Tietääkö kukaan mistä voisi johtua limojen vähentyminen? Mikä siihen voisi vaikuttaa? En ole edes miettinyt enkä stressannutkaan koko asiaa, ettei siitäkään voi olla kyse, luulisin. Ehkä pitää ens kiertoon hankkia ovistikkuja. Vaikka en kyllä haluaisi. Eipä tänne sitten oikein muuta, tätiä odotellessa. Joulu on jo ens viikolla ja hirveesti tekemättä kaikkea ja kauhea väsy koko ajan. Nyt vähän piristi kun tuli lunta.

äitykkäinen kp23/27-29 yk2

Vierailija
36/90 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkutukset äitykälle ja samalla peukutukset! Toivottavasti joku nyt piiitkästä aikaa avaisi plussatilin!!

Lima-asioihin: mulla toi liman määrä ovulaation yhteydessä vaihtelee. Yleensä on runsasta, melkein viikon verran. Jonkun verran olen ehtinyt ovista tikuttamaan ja plussa on tullut, vaikka liman määrä ollutkin vähäistä. Nyt mulla on viimeisen puolen vuoden aikan vaihtelevasti alkanut kuukautisia ennakoiva keltainen lima jo jopa 2-5 päivää ovulaatiosta. Ja vaaleanpunainen alkaa n. 3 päiväää ennen tätiä. Mitähän se sitten merkitsee? Olen myös huomannut, että täti vuoto on aikaisempaa vähäisempää?!? Aikaisemmin olin kellon tarkka 28, nyt kierto tahtoo jäädä 27. Itse olen mietiskellyt, että johtuneeko tämä keltarauhashormoonista, ja erittyykö sitä liian vähän. NOH,tässä kierrossa päätin sitten kokeilla tuota kuuluisaa greippimehua. Ja on muuten mun makuun sopimatonta...eihän siitä mitään tutkittua tietoa ole, mutta kokeiltavahan se on.

Ketkä muut piinailee? Misu, mikä sun tilanne? Joko Kinuski olet keräillyt itsesi uuteen kiertoon? 2pojanäiti, joko sulla on piinailu lähellä? Hurjat peukutukset kaikille!!!

Lykkyä pyttyyn ja pullia uuniin!!!

minnis kp 6/27-28

Vierailija
37/90 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi piinailija ilmoittautuu, tosin matalalla profiililla. Sairastelun vuoksi ovis meni ohi, ja peiton alle päästiin vasta kp 17, joten ei mitenkään suuria kuvitelmia ole tähän kiertoon. Silti vähän jännittää. Testailun olen kyllä päättänyt jättää pitkälle ensi viikkoon, jos tarve edes tulee. Yleensä kiertoni on kellon tarkka, joten veikkaanpa, että täti kurvaa paikalle sunnuntaina aamupäivällä.

Limoista ja ovistikuista. Mulla ei ole ovistikuista kokemusta ollenkaan, limoja tullut aika säännöllisesti kierron puolivälissä, niin kuin nytkin.

Tänään oli esikoisen joulujuhla eskarissa. On se vaan liikkistä. Tippa linssissä siellä taas istuin...

Rusettiina, kp 25/29, yk 3

Vierailija
38/90 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken pitkin viestin, mutta se katosi. No, uusi yritys..

Täällä odotellaan jo joulua, silloin nimittäin pitäisi menkkojen alkaa. Tosin en edelleenkään usko, että tulen ihan heti raskaaksi. Ovulaatiotestikin näytti niin haaleanvaaleaa viivaa, että onkohan ovulaatiota ollut ollenkaan.. Tai sitten se on ollut vaan myöhemmin ja koko joulu menee jännittäessä.

On mulla kyllä kaapissa jonkun verran raskaustestejä valmiina, tuli tilattua joskus vähän isompi erä. Toivottavasti niille tulisi pian käyttöä.

Peukutuksia kaikille, toivottavasti tulisi plussia!

Saara kp 20/28, yk 1

Vierailija
39/90 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 24 menossa ja sen verran on vaaleanpunaiseen viittaavaa vuotoa, että täti on varmasti kurvaamassa paikalle. Samalla tavalla alkoi menkat kuukausi sitten. Kyllä harmittaa! Jospa tän kierron tarkoitus ois osoittaa kierron pituus, kun sekin on ollut vähän epäselvää kierukan poiston jälkeen. Ehkä sitten seuraavassa kierrossa osaisin bongata ovulaation paremmin ja tärppi kävis.

Parempaa onnea muille piinailijoille. Kyllä olis plussan paikka tässä pinossa!

-Pikku3nen

Vierailija
40/90 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olen koonnut taas itseni ja kun täti alkaa pikkuhiljaa poistua, niin mielikin on jälleen pirteämpi. Ovistestit tuli toissa päivänä postislaatikkoon ja niitä oon kovasti tutkiskellu ja hypistelly. Jännittää, kun pääsee eka kertaa elämässään kokeilemaan niitä sitten parin viikon päästä. En vaan oikein tiedä, milloin aloittaisin testauksen, kun tuo kierto tuntuu heittelevän 34-37 välillä. Tilasin 10 testiä, joten en raaskis käyttää kaikkia yhdessä kierrossa. Täytyy tutkailla siis limatilannetta uuden vuoden tienoilla.

Minni: Mulla alkaa tiputtelu kans monta päivää ennen kunnon vuotoa. Nytkin oli just kolme päivää tiputtelua ja sitten hanat aukesi. Aikaisemmin mulla ei ollu tämmöistä. Kuopuksen synnyttyä muuttui tällaiseksi. Kaipa se elimistö toimii erilailla elämän aikana... Oon miettinyt myös tuota keltarauhashormonia. Täytyy kysyä sitä lääkäriltä, kun tammikuun alussa meen vastaanotolle.

Äitykkäinen2: Limamääristä... Mullakin vaihtelee limamäärät. Joskus tulee tulvimalla ja välillä tuntuu ettei tule kun ihan vähän. Tiedä näistä sitten.

Täällähän on pian piinailevia useampikin, ainakin äitykkäinen2, rusettiina ja saaralah. Pitäkäähän meidät ajantasalla!

Plussia odotellessa :)

kinuski kp 5/34-37, yk4