Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olisiko tökeröä tulostaa valokuvaamon ottama 1v-kuva valokuvapaperille, ja antaa se kummeille?

Vierailija
01.12.2009 |

Kuvat ovat hirveän kalliita. Ónko moukkamaista jos tekee tällaisen tulosteen ja antaa sen. Onhan se valokuvapaperi sellaista ohutta, mutta en viitsisi maksaa kallista hintaa kuvasta. moukkaa vai ei?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaisuuden lisäksi se on vielä törkeää valokuvaamoa ajatellen.

Vierailija
2/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös rikkoo tekijänoikeuslakia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikkamaista sekä luvatonta.

anna kummille itse ottamasi kuva.

Vierailija
4/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meille kuvaaja antoi luvan teettää muulla tonttukuvia, kun hän ei sellaisia itse teettänyt.

Vierailija
5/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoa väärennöstä varastetusta työstä puhumattakaan ei anneta lahjaksi.

Vierailija
6/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräältä läheiseltä. Tuli sellainen olo, että edes kuvan vertaa ei vaivauduta arvostamaan minua, annetaan halpa tuloste..

Vierailija
7/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vähiten niiden tekijänoikeuksien takia. Kummina en oikein tietäisi mitä tuollaiselle kuvalle pitäisi tehdä, missään nimessä en kehtaisi pitää sitä missään esillä.

Ota itse joku kiva kuva lapsesta ja teetä se, ei kuvan tarvitse olla mikään studiokuva. Itse otetun kuvan voit vaikka laittaa lapsen askartelemaan paperikehykseen tulosteena, jos on rahasta tiukkaa.

Vierailija
8/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin haluaisin sellaisen alkuperäisen kuvan, en mitään kopiota takan reunalle. Lisäksi tuollainen kopioiminen ei ole reilua valokuvaamoa kohtaan.

Oman kummilapseni perhe on vähävarainen. Lapsi oli saanut nimiäislahjaksi valokuvaamolahjakortin, joka käytettiin nyt lapsen ollessa vajaan vuoden. He aikovat myös kopioida noita kuvia, mutta kummeille annetaan alkuperäiset.

Sanoin jo ennen kuin minulle kerrottiin saavani "oikean" kuvan, että kummikin mielellään haluaa lapsesta kuvan ja että maksan sen kyllä mielelläni itse, kun ovat niin kalliita ja perheellä monta tahoa, keille kuvia jaetaan. Näin olisin siis tehnyt ihan mielelläni ja mukisematta, jos olisivat minulle kopiota tarjonneet. Mutta ei kopioille mun mielestä.

Yhdessä vähävaraisessa sukulaisperheessä on tehty niin, että sukulaiset ovat saaneet valita suosikkinsa lasten rippi- ja yo-studiokuvista ja ovat maksaneet kuvansa itse. Mun mielestä se on ihan ok, jos rahaa ei tosiaan ole. Mutta tuskin monikaan sellaista kopiota haluaa.

Vierailija
9/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi oikeesti junttiuden huippu!

Meidän tuttavaperheessä ei raaskita teettää edes tavisvalokuvia, nekin tulee kopioina!

Vierailija
10/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummina tulisi kyllä sellainen olo, että enkö todellakaan ole edes sen vajaan 10€ arvoinen...

Suoraan sanottuna loukkaantuisin.

Vierailija
11/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole varaa niihin valokuvaamon kuviin niin sitten otat vaan ise kuvan ja annat sen. Paljon mielummin.

Mitä varten niitä valokuvaamon kuvia sitten otetaan jos ei just läheisiä varten?

Vierailija
12/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se ajatus ole tärkein eikä se kuinka paljon jokin maksaa. pistä vaikka nättiin kehykseen jos pystyt.

Vierailija
13/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se moukkamaista tai ei.

Vierailija
14/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaankin moukkia sitten teidän kaikkien mielestä, onneksi ette ole meidän lapsien kummeja! Ajattelette vain materialistin kaikkea, yöks!

Me ollaan niin moukkia, että tulostetaan ihan tavalliselle paperille muksujen kuvia ja annetaan niitä, eli ei edes valokuvapaperia, ja kummit tykkää :)

muksuilla yhteensä 5 kummia. Kahden eri kummin kanssa lapet ovat noista kummeille laitetuista kuvista askarrelleet aivan ihanat taulut kummien itse ideoimana ja lapset ovat tykänneet tehdä kummien kanssa. Ovat tehneet kuvista tarinan tauluun niin sanotusti ja kummeilla nämä kotona esillä.

Toki annetaan myös kerran vuoteen lasten koulukuvat kummeille, mutta muuten näitä tulostettuja tai sähköpostiin kasapäin kuvia :) Ja meillä kaikki kummit myös kuvaa lapsia, ja paljon.

Vierailija
15/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapsesta kuvan oli se sitten ihan mille tahansa tulostettu/painettu.

Vierailija
16/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen oli tulostamassa valokuvaajan ottamia kuvia. Siitähän ei teillä vissiin ollut kyse.

Vierailija
17/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan on vaan periaatteellista marinaa turhasta

Vierailija
18/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin alusta asti, että jokainen joka tahtoo kuvia niin saa itse valita kuvansa ja myös maksaa sen. Monet ottaa useampiakin kuvia ja meillä on tuota lähisukua (jotka niitä kuvia tahtoo siis) niin monta, että konkurssihan siitä tulisi kun niitä kympin kuvia ostelisin kaikille.

Ainoastaan niille kummeille olen ostanut kuvan itse joilta olen tiennyt olevan meillekin kuvan tulossa (kummilapset ristiin meillä siis) ja minusta on ollut kivampi antaa heille sitten se ilmaiseksi ja mekin olemme heiltä saaneet kuvan.

Mutta kuvaamoiden ottamia kuvia EI SAA kopioida. Turha siis miettiä, että onko se moukkamaista, koska niin ei saa tehdä.

Vierailija
19/19 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä varasta. 7. käsky: www.evl.fi/katekismus/10kaskya/7.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi