Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokottamattomien lapsien äidit oikein toivomalla toivovat, että rokote vaarallinen.

Vierailija
01.12.2009 |

Järkyttävää seurata tätä keskustelua tällä palstalla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttynyt, kun otit rokotuksen lapsillesi...

Vierailija
2/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen silti tyytyväinen että meidän perheessä ei ketään rokotettu. Toivon että rokotteesta ei seuraa mitään outoja juttuja myöskään tulevaisuudessa, se olisi kamalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoja juttuja??

Influenssan jälkitaudit saattavat vahingoittaa pysyvästi esim. keuhkoja, aivoja tai sydäntä.

Vierailija
4/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnittää huomiota. Ne on vain niitä luomu-eko-mutu-vyöhyketerapia-homeopatia-feng shui-tyyppejä, joiden sanomisia en kuuntele muutenkaan. =)

NIM. kaksi lasta rokotettu, itsekin otan heti kun saan, kaikki olleet terveitä.

Vierailija
5/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon sydämestäni että rokote on vaaraton.

Todella läheiset lapset minulle ovat sen ottaneet ja yksi ystävä joka on raskaana.

Sydäntä oikein kylmää mitä enemmän luen rokotteesta tietoa, juuri näiden rakkaiden lasten puolesta, joille rokote ehdittiin ottaa.

Toivon että tauti on vaartan omien rokottamattomien lasten puolesta mutta myös että rokotteen vaarta osoittautuvat luultua pienemmiksi rakkaiden kummilasten vuoksi.

Vierailija
6/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olenkin tyytyväinen, että uskalsin jättää rokottamatta massahysteriasta huolimatta.

Vierailija
7/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olin vähän järkyttynyt, kun rokottamattoman lapsen äiti alkoi kerhossa maalailla uhkakuvia siitä, mitä rokotteesta seuraa. Kaikki muut lapset oli rokotettu (ja huom, kenelläkään ei mainittavia rokotereaktioita). Mun mielestä oli törkeää, että vaikka hänen lapsensa on paremmassa suojassa koska muut rokottavat lapsensa, niin silti pitää keksiä jostain noita maailmanlopun ennusteita. Toisaalta toi äiti on muutenkin vähän lapsellinen ja sillä tavalla herkkä, että näkee kaikkialla jotain epäilyttävää, ja uskoo mieluummin netin nimettömiä sivuja kuin asiantuntijoita, jotka sentään on vastuussa sanoistaan.

Vierailija
8/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olin vähän järkyttynyt, kun rokottamattoman lapsen äiti alkoi kerhossa maalailla uhkakuvia siitä, mitä rokotteesta seuraa. Kaikki muut lapset oli rokotettu (ja huom, kenelläkään ei mainittavia rokotereaktioita). Mun mielestä oli törkeää, että vaikka hänen lapsensa on paremmassa suojassa koska muut rokottavat lapsensa, niin silti pitää keksiä jostain noita maailmanlopun ennusteita. Toisaalta toi äiti on muutenkin vähän lapsellinen ja sillä tavalla herkkä, että näkee kaikkialla jotain epäilyttävää, ja uskoo mieluummin netin nimettömiä sivuja kuin asiantuntijoita, jotka sentään on vastuussa sanoistaan.

No tuo äiti on varmaan epävarma siitä että tekikö oikean ratkaisun, ja noilla puheilla todistelee itselleen, että teki.

Vierailija
9/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni lapset ottivat rokotteen, enkä todellakaan toivo että rokotteella olisi mitään kamalia sivuvaikutuksia myöhemmin.

Vierailija
10/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että tauti on vaartan omien rokottamattomien lasten puolesta mutta myös että rokotteen vaarta osoittautuvat luultua pienemmiksi rakkaiden kummilasten vuoksi.

Eihän rokotteen luulla olevan vaarallinen. Päin vastoin arvioidaan, että se on turvallinen.

Vierailija
11/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tiennyt mihin olisin katsonut, kun imetystukiryhmässä eräs hörhöäiti alkoi pauhata tutin käyttöä vastaan. Toki mielipiteitä saa olla, mutta tämä äiti oikein korotti ääntään ja haukkui tutit ja tuttien käyttäjät. Tuntui todella pahalta kaikkien niiden äitien puolesta, joiden vauvoilla oli sillä hetkellä tutti suussa.

Että tällainen mukava imetys"tuki"henkilö täällä päin.

Vierailija
12/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuulostaisi siltä, ettette ainakaan kovin luotettavista lähteistä.

Vierailija
13/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: minäkin tunnen imetystukihenkilön, joka on todella fanaattinen tuttien, kestojen, luomuruuan ja monen muun asian kanssa. Ton kun yhdistää esikoisensa saaneen, tukea kaipaavan äidin herkkään mielentilaan, niin johan soppa on valmis. Mä en yksinkertaisesti uskaltanut pyytää häneltä apua imetysongelmissa, kun tiesin saavani samoin tein läksytyksen kaikesta muustakin.

Mut myöhemmin olen tavannut muitakin imetystukihenkilöitä, ja ollut iloisesti yllättyneitä kuinka lämpimiä ja fiksuja ihmisiä he ovat. Valitettavasti toi yksi on niin näkyvä persoona kerhoissa (ja netissä) että muilla on kova paikkaaminen koko imetystuen maineessa.

Vierailija
14/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan sellaista toivoisi?

En ole sikaa vastaan rokotuttanut mutta minulle on ihan yksi lysti kuka rokottaa ja kuka ei.

Miten minun päätökselläni on muiden kanssa mitään tekemistä ja päinvastoin? Onko ap joku laumaeläin joka ei osaa tehdä itsenäisesti mitään päätöksiä?

Vierailija
15/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis selvää, kuinka monta kuoleman tapausta tämän perusteella on odotettavissa.

Vierailija
16/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sinänsä kun rokotettua porukkaa saa kiittää siitä että voi omansa pitää rokottamattomana... Mutta tälläistä se on kun on lauma ja yksilöitä :p

Vierailija
17/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät olleenkaan rokotuta lapsiaan?

Vierailija
18/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotettujen ja rokottamattomien kuolleisuus on 100%

Vierailija
19/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellasta meillä tällä, kun kaikki on niin kauhean hyvin. Köyhemmissa - ja kehitysmaissa- jokainen äiti antaisi rokottaa lapsensa.

Rokottamattoman lapsen kanssa ei ehka kannata paljon matkustella, kyllä ne virukset ovat ihan todellisia, vaikkei niitä luomusilmillä näekään:)

Tosin kaikki eivät matkustele, mutta meidän perheemme matkustaa usein mm. sukulaisten-ja työn vuoksi.

Meillä on täällä kaikki niin hyvin, terveydenhuolto on ok ect, ettei todellakaan ole hengenvaarallista olla ottamatta rokotteita. Minun lapseni on rokotettu ja itse otan rokotteen myös, jos saan.

Ymmärrän kyllä vanhempia, jotka eivät rokotetta lapselleen uskalla ottaa, eihän ne ihmisen elimistöön "kuulu" ja ovat aina elimistölle joninmoinen shokki. Ja mitä se sitten saattaa aiheuttaa? Aiheuttaako mitään? Rutto on saatu rokottamalla kuriin; uskaltaisiko joku jättää lapsensa rokottamatta, jos ko. tauti alkaisi levitä? Entä lintuinfluenssa, jossa kuolleisuus on yli 50% sairastuneista? SI-viruskin saattaa muuntua paljon vaarallisemmaksi, sittenkö nämä vanhemmat, jotka nyt ilkkuvat rokotteen ottajia, ovat jonon kärppänä etunenässä - vaiko uskovat edelleen olevansa kestovaippa suojamuurinaan?

Sellainen ihminen, joka toivoo ( kenenkään ) lapsille pahaa, on mieleltään todella sairas, eikä sairaan puheita saa, eikä voi ottaa tosissaan, eikä niistä kannata ainakaan loukkaantua. Rakentava keskustelu on aivan toinen asia, mutta fanaattinen tai ilkeämielinen lietsonta on aina vähän säälittävää.

En minäkään siitä nauti, että lapseeni työnnetään jotain vieraita aineita, mutta en usaltanut olla häntä rokottamattakaan.

Vierailija
20/20 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin harvoin, kun minä tälle palstalle eksyn, niin keskustelut on juuri näitä, että joku alkaa tikulla kaivaa vikaa niistä, jotka eivät rokottaneet lapsiaan. Harvoin on näkynyt toisin päin. Eri asia on ne täysin sairaat salaliittoteoriajutut, joita ajoittain näkee, mutta niitä nyt ei varmasti ota rokotetut eivätkä rokottamattomat sen kummemmin tosissaan