G: paljonko perheesi bruttotulot/kk pitäisivät olla, että olisit tyytyväinen?
Siis realistisesti arvioituna!
Laita myös perheen koko ja lasten iät mukaan.
Kommentit (46)
Niin ne lapset unohtui ;-)
1 ja 8
toisesta kotihoidontuki ja ollaan TYYTYVÄISIÄ.
Yksi lapsi ja yksi aikuinen perheessä.
Asuntolainaa voisi lyhentää 1500/kk. Olisi aika jees.
Nyt ne ovat noin 6000 euroa, perheessä 2 aikuista ja kaksi päiväkoti- ikäistä lasta. Pärjätään, mutta asunto- ja autolainojen jälkeen ei kovin paljon jää säästöön.
Meillä (2 aikuista, 2 lasta) on bruttotulot 6500 euroa/kk ja tosi tavallista elämää kerrostalossa pääkaupunkiseudulla elellään, joten kiinnostaisi tietää millaiseksi kuvittelet elämän meidän tulotasollamme?
En ole tuo ihminen, keneltä vastausta halusiy, mutta vastaanpa omalta osaltani. Elätte ihan tosi tavallista elämää 6000 eurolla kuukaudessa? No eikö se ole hyvä? Se on ainakin minun tavoitteeni, tavallinen perusarkinen elämä jossa rahaa on riittävästi. En minä miljoonia kaipaa.
6000 euroa kuukaudessa riittää todellakin kaikkeen tarvittavaan!! Nyt elämme (2 aikuista ja kaksi lasta) alle 2000 euron bruttotuloilla ja on todella tiukkaa. Tähän jos lisää 4000 euroa kuukaudessa, eläisimme mukavasti!
kun verottaja vie osansa heti kun bruttotulot kasvaa. meillä oli miehen kanssa yhtenä vuotena 8000 e eroa bruttotuloissa, käteen saatiin suunnilleen yhtä paljon ja veronpalautusta sain peräti 500 e enemmän kuin mies. Nyt bruttotulot ovat jotain 6000-7000 e välillä, perhekoko 5 henkeä. Kyllä me sillä pärjäämme, mutta etelänmatkoista ja autonvaihdosta on kyllä turha haaveilla. Jos nettotulot kasvaisivat 1000 e kuussa olisin aika tyytyväinen.
Olen yhdenlapsen yh ja voin vannoa, että tällä euromäärällä verojen jälkeen ei jää muuta kuin paha mieli. Vuokrakin on jo 750 euroa, eli puolet palkasta. Tyytyväinen voisin olla noin 3500 euron bruttotuloon niin tietäisi käyvänsä töissä.
Taas av-mammat pääsee panemaan parastaan! Melkein kaikilla bruttotulot tuntuu olevan yli suomalaisten keskiarvon (eikös keskipalkka ole jotain 2700 euroa, eli 2 tienaajaan perhessä n. 6500), ja silti ollaan vaatimattomia ja enemmän pitäisi olla... Haloo, onko teillä kaikilla hirvee asuntolainat vai mihin sitä rahaa niin hirveesti tarvitaan? Naapureille elvistelyyn?
Meidän perheen bruttotulot suunnilleen tuon 6500, ja hyvin riittää. Säästöönkin jää, ja joskus on varaa matkustaakin, ei tietenkään mihinkään "ökylomille".
Löysätkää vähän noita haaveitanne ja eläkää pikkuisen rennommin!
Tulot on tällä hetkellä n 2300e/kk ja olen siihen täysin tyytyväinen.
Meitä on yksi alle kouluikäinen ja yksi aikuinen.
Nyt rutkasti alle tuon, kun en ole vielä palannut töihin. 2 aik, 2 lasta.
ja rahaa on, tottakai, yllin kyllin :-)
ja itse olenkin tyytyväinen. Täällä vaan vastauksissa on ko. tulojen kohdalla kommentteja tyyliin "eläisimme ruhtinaallista elämää", "olisi varaa kaikkeen ja säästöönkin jäisi" jne.
Meillä on tosiaankin rahaa riittävästi pääkaupunkiseudun asumiskuluihin (uudesta kerrostalo-osakkeesta), samoin päivähoitomaksuihin, vakuutuksiin, työpaikkaruokailuun, ýhteen autoon (joka ei ole uusi), ruoka- ja vaatekaupoista voin kohtuudella (!) ostaa tarvittavia keskihintaisia tuotteita. Ns. merkkivaatteita/-tuotteita meillä ei kuitenkaan juurikaan ole, emme myöskään matkustele.
Hauska lukea av:lta että tällainen peruselämä onkin yhtäkkiä tavoittelemisen arvoista...
Meillä (2 aikuista, 2 lasta) on bruttotulot 6500 euroa/kk ja tosi tavallista elämää kerrostalossa pääkaupunkiseudulla elellään, joten kiinnostaisi tietää millaiseksi kuvittelet elämän meidän tulotasollamme?
En ole tuo ihminen, keneltä vastausta halusiy, mutta vastaanpa omalta osaltani. Elätte ihan tosi tavallista elämää 6000 eurolla kuukaudessa? No eikö se ole hyvä? Se on ainakin minun tavoitteeni, tavallinen perusarkinen elämä jossa rahaa on riittävästi. En minä miljoonia kaipaa.
6000 euroa kuukaudessa riittää todellakin kaikkeen tarvittavaan!! Nyt elämme (2 aikuista ja kaksi lasta) alle 2000 euron bruttotuloilla ja on todella tiukkaa. Tähän jos lisää 4000 euroa kuukaudessa, eläisimme mukavasti!
eli jos jäisi nettona käteen meidän perheelle 2000 euroa, niin eleltäisiin kyllä leveästi!!! Tällä hetkellä nettotulot on pienemmät ja silti pärjätään kivasti.
meitä on neljä, lapset 1v. ja 3,5v.
Nyt bruttotulot on n. 6000-7000 €/kk. Rahat riittää hyvin kaikkeen mitä tarvitsemme ja jää myös säästöön. Lapsia kolme, 0-5 v.
bruttotulot tällä hetkellä n 9000e/kk ja kohtuullisen tyytyväinen olen siihen. Ei sillä vielä mitään luksusta kustanneta, mutta hyvää perusarkea eletään kuitenkin eikä esim ruoassa tarvitse nuukailla.
Meitä on tällä hetkellä 2 aikuista ja 6- ja 3-vuotiaat lapset.
Ensi kesänä sitten lisäksi vielä vauva (+tulojen tippuminen, mutta kyllä pärjätään silti)
No mä luulen, että ihminen ajattelee elämäänsä niin, että tuntuu siltä, että joku 15-25 % prosentin tulojen lisäys mahdollistaisi jo hyvän ja helpon elämän - siis riippumatta mikä se kulloinenkin taloustilanne on.
Mun äiti sanoi aina, että lapselle markka on raha, koululaiselle kymppi, opiskelijalle satanen ja työssäkäyvälle tonni. Tuo siis markka-aikaan.
Opiskelijana tosiaan oli niin, että joku sadan euron lisäys tuloissa mahdollisti merkittävän elintason parannuksen (saattoi ostaa esimerkiksi sekä juustoa että makkaraa). Ja ei sitä 22-vuotiaana osaa ajatella ollenkaan millaiset tulot on esimerkiksi 45-vuotiaana. Useimmilla kuitenkin ihan eri luokkaa.
Meillä on tällä hetkellä noin 5500 euron bruttotulot, minä olen hoitovapaalla. Kun palaan töihin, niin bruttotulot kasvavat liki sadalla prosentilla. Käteenjäävä ei kyllä niin paljoa. Ihan tyytyväinen olen nyt. Mun mielestä on ihan luksusta kun saa olla kotona.
+ kotihoidontuki vajaa 300€ + omat työtulot keikkalaisena vaihtelee 400-1000€/kk.
Eli yhteensä noin 4000€/kk keskimäärin. Pärjätään hyvin. Ja meillä asuu minä, mies, 4v ja 1v lapset. Tyytyväinen olisin jos lainoja saisi lyhennettyä vähän nopeammin. 5500€/kk niin olisin erittäin tyytyväinen! =)
Luulenpa että olisin ihan tyytyväinen, jos tienattaisiin 5000 euroa kuussa. Nyt tienataan enemmän, mutta saadaan ihan hyvin säästöönkin rahaa. Tuolla summalla eläisi ihan hyvää perusarkea.