Onko kaikilla ratsastustalleilla käytäntö, että tunnille tulija pistää
hevosen itse kuntoon, joskus harjaamista myöten? Olen aloittamassa ratsastusta uudelleen sitten lapsuusaikojen, mutta ajanpuutteen ja käytännön ongelmien vuoksi tuntuu oudolta maksaa tunnista paljon ja hoitaa hevonen itse ratsastuskuntoon. Mitä jos ei halua/osaa?! Muutamia talleja lähiseudulla tsekanneena toi käytäntö tuntuu vallitsevan, mutta ei kai kaikkialla?
Kommentit (44)
Mutta se nyt ei ollut tän jutun pointti. Eli mä sanoisin et kysyt voiko sulle laittaa hepan valmiiks. Eiköhän sieltä joku innokas tyttö laita, mä en usko et on pakko, jos ei halua/kerkeä.
nimin. tallilla ollut töissä ja kyllä siellä päivittäin laitetaan hevosia ihmisille valmiiks.
laittamaan näitä hevosia valmiiksi patalaiskoille ihmisille???
Ne, jotka ovat tallilla ovat ihan täystyöllistettyjä muutenkin.
Kun menet pumppitunnille, sinun ei tarvitse hakea saliin ensimäisena tankoja ja painoja ja mattoja ja välineitä. Kyllä kaikki on siellä valmiina.
eivät itse laittele hevosiaan, eivät ole mitään hoivaamista harrastaneet välttämättä koskaan.
Hevosten hoitaminen on lähinnä esipuberteetti-ikäisten tyttöjen lempihommaa.
Ei kaikki aikuiset naisetkaan moisesta ole kiinnostuneita. Monet haluaa vain ratsastaa.
ole aikaa itse hoitaa ja laittaa hevosta kuntoon, niin ei sulla ole aikaa ratsastukseenkaan. On naurettavaa tulla tuollaisella asenteella tallille että "minulla ei ole aikaa ja minulle hevonen on vain väline" Mene kuntosalille polkemaan pyörää. Sitä ei tarvitse laittaa kuntoon, koska se jököttää aina siellä samassa paikassa.
mutta on minustakin aika erikoista, että rahastetaan iso summa ratsastustunnista ja silti oletetaan sen tunnin maksajan tekevän hevosen huoltotyöt.
Melkoista rahastusta kyllä. Eipä tarvitse omistajan tehdä muuta kuin kääriä rahat taskuunsa.
talleilla teetetään ilmaiseksi työt vapaaehtoisilla tallitytöillä tai jo valmiiksi itsensä kipeiksi maksavilla asiakkailla.
Mitä varten ihminen, joka ei ole paskankaan vertaa kiinnostunut hevosista, ylipäätään käy ratsastamassa? Eikö olisi helpompaa valita joku muu (vieläpä tehokkaampi) liikuntamuoto?
Eiköhän olisi osuvampaa verrata auton huoltoa ja pesua hevosen laittamisen kanssa. Joutuuko autokoululainen noihin hommiin?
hei, minä haluisin auokouluun, mutta voisko joku muu suorittaa ajotunnit ja inssin?
mutta on minustakin aika erikoista, että rahastetaan iso summa ratsastustunnista ja silti oletetaan sen tunnin maksajan tekevän hevosen huoltotyöt.
Melkoista rahastusta kyllä. Eipä tarvitse omistajan tehdä muuta kuin kääriä rahat taskuunsa.
Minun läheiseni harrastaa ratsastusta ja näin on että siellä laitetaan itse kunhan on opittu nämä taidot! Suinkaan ei taitamaton voi sitä hevosta mennä tuntikuntoon laittamaan, sehän olisi jo ratsastajalle ja hevoselle riskikin kun varusteet olisi väärin.
Tallitytöt laittavat hevoset innolla tuntikuntoon siellä on näitä joilla on oma hoitohevonen ja homma kuuluu heille. Samoin kuin he taluttavat tunnilla mutta jokainen ratsastaja itse hakee hevosensa tunnille sieltä tallista mikäli ei ole jo edelliseltä tunnilta siellä kentällä valmiina odottelemassa luonnollisesti silloin jo valmiina kaikissa varusteissakin :)
Mutta siis.. tämä tyttönen joka tuttuni on, on myös pikkuhiljaa oppinut laittamaan avustuksella hevosta tuntikuntoon, eikä se aivan kädenkäänteessä todellakaan käy :)
Ei tarvi osata!
Aina oli tallitytöt laittaneet hevoset valmiiksi. En muuta edes osannut odottaa.
Mitä varten ihminen, joka ei ole paskankaan vertaa kiinnostunut hevosista, ylipäätään käy ratsastamassa? Eikö olisi helpompaa valita joku muu (vieläpä tehokkaampi) liikuntamuoto?
Aina ei ole kyse siitä onko kiinnostunut hevosista vai ei... mä saan harjata ja puunata tätä kotia ihan tarpeeksi, jos kävisin ratsastamassa niin en kyllä maksaisi ns. paskaisista töistä. Niitä voin tehdä ihan ilmaiseksikin.
hevosen itse kuntoon, joskus harjaamista myöten?
Jos menisit jonnekin Saksaan, et välttämättä edes saisi laittaa kuntoon. Kaikilla talleilla tuota harjaamista ei niinkään ole.
Musta on ihan hyvä, että lapset laittavat, oppivat siinä samalla hevosmiestaitoja. Toisaalta siinä kun heppaa laittaa kuntoon, näkee jo vähän luonnettakin.
Sinä sitten kieltäisit liikuntarajoitteisilta ratsastuksen?
Hohhoijaa...
Kannattaa valita talli niin, että saa haluamaansa palvelua. Ei kaikki pistä asiakasta ns. likaisiin töihin.
Hoitavat niitä hevosia kuulkaa aivan omaksi iloksi ja saavat palkaksi ilmaisia ratsastustunteja, jotka ei suinkaan ole ilmaisia vaan ainakin meillä päin n.20e/h
..oma sukulaiseni on "tallityttö"..iloinen sellainen.
talleilla teetetään ilmaiseksi työt vapaaehtoisilla tallitytöillä tai jo valmiiksi itsensä kipeiksi maksavilla asiakkailla.
että tallitytöt kokevat paljon seksuaalista ahdistelua talleilla.
Kaikenlaiseen joutuvat alistumaan, että saavat hoitaa niita hevosia.
Hah. Ainakin minun tuntemat tallitytöt eivät saa ainakaan mitään tunteja. Sitävastoin tallinomistaja saa ilmaisia, eläinrakkaita hoitajia, jotka tuhlaavat viikkorahojaan harjoihin ym. Vastuutonta.
ole aikaa itse hoitaa ja laittaa hevosta kuntoon, niin ei sulla ole aikaa ratsastukseenkaan. On naurettavaa tulla tuollaisella asenteella tallille että "minulla ei ole aikaa ja minulle hevonen on vain väline"
Mene kuntosalille polkemaan pyörää. Sitä ei tarvitse laittaa kuntoon, koska se jököttää aina siellä samassa paikassa.