Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiustenpesu pelkällä vedellä?

Vierailija
30.11.2009 |

Hesarissa tänään juttua no poo -liikkeestä, jonka mukaan hiukset voivat paremmin kun luopuu sampoopesuista. Tekisi mieli melkein kokeilla, oma tukka on juuri tuollainen ongelmatapaus: kuivat latvat, nopeasti rasvoittuva päänahka. Mutta miten sitä sen totuttamisvaiheen viikot oikein elää ihmisten ilmoilla tukka rasvaisena.. :/

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vedellä hiki ja pöly lähtee, muttei rasva ja tali. Tietty jos tulikuumalla vedellä "pesee", niin rasvakin saattaa liueta, mutta tämä ei kai ole hyväksi iholle, hiuksille ja ympäristölle, mikä tässä "no poossa" oli kai ideana? Joka tapauksessa rasvaa kyllä jää hiuksiin, ja ajanmittaan se kertyy hiuspituuteen ja haisee todella kuvottavalle föönatessa ja varmaan muutenkin. Talirauhasten tuottamaa rasvaa ei ole tarkoitus jättää hiukseen, vaan se on aina ihon tuottamaa "jätettä". Ainoa, mikä on tärkeä on ns happovaippa, joka on hyvin ohut, ihon pinnalla ihoa suojaava kalvo. Se säilyy kyllä pesussa oikeilla puhdistustuotteilla. Jos kiiltoa ja tukea haluaa hiukseen, kannattaa se hankkia muilla keinoin kuin ihon kuona-aineilla.

Jos oikeasti vesi puhdistaisi riittävästi, ei kai mitään pesuaineita käytettäisi, ei hammastahnaa, ei pyykkiainetta, ei vartalosaippuoita.

Vierailija
62/92 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokasooda-vesi-seoksella ja käyttävät vielä etikkaa hoitoaineena. Siinä ehkä rasvaisuus katoaisi?

Minuakin tuo kiinnostaisi kovin, mutta en todellakaan voisi elää normaalia elämää tuon totutteluvaiheen ajan. Hiukseni näyttävät rasvaisilta todella helposti, enkä taatusti pitäisi esim. työpaikkaani, jos siellä alettaisiin ihmetellä, että miksen huolehdi hygieniastani. Uskon, että joillakin ihmisillä hiusten rasvaisuus ei näy, mutta itsellä näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut pelkistä vesipesijöistä, ja nämä "hajupäät" kuuluivat juuri niihin. En osaa sanoa soodasta tai etikasta mitä tekevät hiuksille ja iholle, sooda kyllä pesee varmaan rasvaa koska on hyvin emäksistä, ja pesee hyvin pinttyneet liat kylppäristäkin ja keittiöstä yms.

Sitäkään en käsitä mikä pointti siinä on, että käytetään soodaa ja etikkaa päänahkaan shampoon sijaan, nehän eivät ole iholle tarkoitettuja ja ph voi olla mikä vaan. Happovaipan saa parhaiten säilytettäy happamilla pesutuotteilla, ei siis todellakaan soodapesuilla. Miksei vain etsisi itselleen sopivia, laadukkaita pesu- ja hoitotuotteita, niitä kun saa ihan luomunakin, jos ympäristöasiat kiinnostaa.

Vierailija
64/92 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei kai kukaan hampaitaankaan pelkällä vedellä pese (toivottavasti)?? Tai muuten kroppaansa??? Vaatteetkin huljutetaan varmaan vaan vedessä??? yök.

Itse olen kampaaja ja muutaman tälläisen "no poo" asiakkaan föönanneena voin sanoa, että kyllä haisi pahalle tukka kun sitä lämpimällä föönillä muotoili. Olivat kai itse tottuneet hajuun, mutta ulkopuolisena meinasi tulla oksennus. Nykyään en suostu ilman pesua koskemaan "no poo"-hiuksiin, ainakaan kuivaamaan föönillä niitä.

Vierailija
65/92 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vesi itsessään on liuotin. Joten jotakin todellakin tapahtuu joka kerta kun olette veden kanssa kosketuksissa.

Vierailija
66/92 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
67/92 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänu kokeili ja on tyytyväinen. Musta näyttää vähän rasvasilta, ja jotenkin ällöö että ne hiukset on muka kuohkear kun ne vaan rasvasuuttaan jää koholle. En aio kokeilla

Vierailija
68/92 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut vai onko tämä mennyt jo pois muodista?

Vierailija
69/92 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa tänään juttua no poo -liikkeestä, jonka mukaan hiukset voivat paremmin kun luopuu sampoopesuista. Tekisi mieli melkein kokeilla, oma tukka on juuri tuollainen ongelmatapaus: kuivat latvat, nopeasti rasvoittuva päänahka. Mutta miten sitä sen totuttamisvaiheen viikot oikein elää ihmisten ilmoilla tukka rasvaisena.. :/

totta on ettei hiuksia ole tarkoitettu pestäväksi saippualla.Itse pesen nykyisin 1-2krt viikossa,töissä ollessa joka toinen päivä.

Hiukset eivät rasvotu niin helposti enään eikä shampoota kulu niin paljon pitkiin ja paksuihin hiuksiin.

Vierailija
70/92 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7- ja 9-vuotiaat

molemmilla on erinomainen tukka

ehkä 3 kertaa elämässsään käyttäneet shampoota

viimeksi 7 v oli syönyt muurinpohjassa paistettua kalaa nuotiolla ja pyyhkiyt kädet tukkaansa..haisi siis kalalta joten shampoolla pestiin

Vierailija
71/92 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei ole kuulemma mitään hyötyä mulle

Vierailija
72/92 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tämän ketjun nro 33 (?). Olen ollut nyt 2,5 vuotta ilman shampoota. Tukkani on lyhyt polkka. Pesen hiukseni noin joka toinen päivä vedellä ja noin kaksi kertaa kuussa Aqualan -rasvalla. Hiukset eivät haise kenenkään mielestä: ystävieni, poikaystäväni, äitini, kampaajaystävieni tai itseni mielestä. Sen sijaan ne ovat hyväkuntoiset, kiiltävät ja kauniit. Lisäksi ne asettuvat kauniisti pelkästään harjaamalla.

Jos kerran lasten hiuksia ei tarvitse pestä kuin vedellä, niin miksi aikuisilla asia olisi toisin? En usko että hormonitoiminta voi aikuisella vaikuttaa niin paljon. Ehkä murrosiässä tai raskaana ollessa, mutta ei muuten. Tai sitten minulla vain ei ole hormonitoimintaa :)

Vierailija
73/92 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea näitä vastauksia - voin vain kuvitella, mitä hygieniahulluimmat av-mammat ovat kirjoittaneet - mutta itselläni on kokemusta hiusten pesemisestä samppootta.

Olen useamman kerran elämässäni leikannut tukkani kokonaan pois. Kerran näin tehtyäni ajattelin kokeilla elämää kokonaan ilman samppoota. Onnistui niin kauan, kun tukka oli aika lyhyt. Pesin siis tukan aina suihkussa hieromalla pelkällä vedellä. Onnistui niin kauan, kun tukkani oli alle 10 cm pitkä, sen jälkeen alkoi olla edestä tosi rasvainen - mulla rasvoittuu tukka eniten juuri edestä, lisäksi hiukseni ovat tosi paksut, joka myös voi vaikuttaa asiaan.

Hiuspohjani oli siis ehtinyt tottua samppoottomuuteen jo useamman kuukauden ajan, mutta silti tietyn vaiheen jälkeen pelkkä vesipesu ei enää mulle riittänyt.

En sano, etteikö voisi toimia jollekin toiselle hius- tai päänahkatyypille.

Vierailija
74/92 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yök yök Minä olen kuullut pelkistä vesipesijöistä, ja nämä "hajupäät" kuuluivat juuri niihin. En osaa sanoa soodasta tai etikasta mitä tekevät hiuksille ja iholle, sooda kyllä pesee varmaan rasvaa koska on hyvin emäksistä, ja pesee hyvin pinttyneet liat kylppäristäkin ja keittiöstä yms.

Sitäkään en käsitä mikä pointti siinä on, että käytetään soodaa ja etikkaa päänahkaan shampoon sijaan, nehän eivät ole iholle tarkoitettuja ja ph voi olla mikä vaan. Happovaipan saa parhaiten säilytettäy happamilla pesutuotteilla, ei siis todellakaan soodapesuilla. Miksei vain etsisi itselleen sopivia, laadukkaita pesu- ja hoitotuotteita, niitä kun saa ihan luomunakin, jos ympäristöasiat kiinnostaa.

Etikan ph on just passeli hiuksille ja päänahalle, olen hoitanut laimennetulla omenaviinietikalla monta kertaa päänahan ongelmia. Se sopii myös hoitoaineeksi. Etikka on siis hapanta, kuten hiukset ja päänahla. Soodasta ei hajuakaan, en ole kokeillut.

Kun itse en pessyt samppoolla, mun päänahka ei haissut - pyysin useampaa luottohenkilöä tarkistamaan asian.

Itse tosiaan jouduin hiusten kasvettua siirtymään samppoopesuun, mutta uskon, että monella saattaa onnistua pitemmälläkin tukalla.

Vierailija
75/92 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluainsin että joku pesisi minun hiukset joskus

Vierailija
76/92 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että minun huikset pestään kunnolla minula on korvissa vikaa ei saa mennnä vettä kiitos

Vierailija
77/92 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljellä on paksut kullanvaaleat, tuuhea ja terve tukka.  Oli ihan järkyttynyt kun paljasti ettei ole pessyt  vuosiin tukkaansa muulla kuin vedellä  päivittäin iltaisin kun käy suihkussa. Mulla ei olis pokkaa alkaa tuohon. Luonnonkiharat paksut ok kuntoiset, mutta vähintään kolme kertaa  viikossa pesen ne. Rakastn shampoon tuoksuista tukkaa!

Vierailija
78/92 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että joku pesee minun huikset korvassa on vikaa ei saa mennä vettä kiitos

Vierailija
79/92 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kampaajaa jjoka pesisi minun huikset kiitos

Vierailija
80/92 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi tulla ne pesemään ja kunnolla kiitos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä