Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiustenpesu pelkällä vedellä?

Vierailija
30.11.2009 |

Hesarissa tänään juttua no poo -liikkeestä, jonka mukaan hiukset voivat paremmin kun luopuu sampoopesuista. Tekisi mieli melkein kokeilla, oma tukka on juuri tuollainen ongelmatapaus: kuivat latvat, nopeasti rasvoittuva päänahka. Mutta miten sitä sen totuttamisvaiheen viikot oikein elää ihmisten ilmoilla tukka rasvaisena.. :/

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hiukset ovat normaalit, miksi edes pitäisi luopua shampoosta ?

maksaakin vain muutaman euron pullo

Vierailija
22/92 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kiinnitin siellä huomiota monien naisten todella hyväkuntoisiin, pitkiin hiuksiin. Niin hyväkuntoisia näkee Suomessa harvoin, värjäykset ja liika käsittely ovat pilanneet ainakin latvat.

Onkohan New Yorkissa shampoo nyt "out"?

Itsekin päätin siellä käytyäni luopua kemiallisista käsittelyistä, eli värjään tukkaani vain luonnonvärillä (Lush). Pitää varmaan miettiä myös vaihtoehtoja shampoopesulle. Haluan terveen näköiset hiukset!

n40

n40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ilman shampoota.

Vesipesu 4-5 kertaa viikossa.

Suosittelen!

Alussa hiukset rasvoittuivat, mutta rauhoittuivat alle kuukaudessa.

Vierailija
24/92 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa vaan pesemättä hiuksianne. Kaikki muut paitsi kärpäset kiertävät todella kaukaa, heh. Kyllä se päännahka shampoopesun vaatii. Kokeilkaas pistää joksikin aikaa pesemättömään päähänne huivi tai myssy. Haistelkaa sitä sitten. Samalle lemuatte metrien päähän

Vierailija
25/92 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukuun puolesta välistä pesemättä shampoolla, ja hiuksiin on tullut paljon enemmän volyymiä eli ne nousevat luonnostaan irti päänahasta enemmän kuin yleensä, tuntuvat vahvemmilta ja kihara jaksaa pysyä kuosissa päänahasta saakka.

Hiukset eivät missään vaiheessa näyttäneet likaisilta (mikä saattaa johtua siitä, että tukkani on luonnonkihara, joten hius ei mene päätä myöten, jollei tiukalla pipolla pakota - lika ei siis näkynyt edes ennen shampootonta linjaa)tai haisseet, mutta vielä pari viikkoa sitten ne tuntuivat tooosi rasvaisilta. Aina oli pakko pestä kädet kun hiuksia laittoi.

Pari viikkoa sitten päänahka myös hilseili aika paljon, mutta nyt se on vähenemään päin.

Vierailija
26/92 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tuota miettiny myös, mut haluanko ensin muutaman kuukauden näyttää rasvaletiltä... en usko

Vierailija
27/92 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yksi ongelmakohta voi olla päänahka joka tarivtsee sen tottumisajan.

Jahas vauva huutaa, mutta tulen jatkanm aan kun haen sen sisään :)

Vierailija
28/92 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä usko että pelkällä vedellä saa pidettyä hiukset ja päänahan puhtaana ja tarvaanä.

Vierailija
29/92 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos kokeilisit seuraavalla kesälomalla? Tai kehittäisit jonkun huivisysteemin rasvaisimmille päiville?:) Itseäni kans kiinnostaa toi homma kovasti, mutta tuntuu aika työläältä projektilta ekoina viikkoina - mutta jos toimii, on varmasti sen väärti.

Vierailija
30/92 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut viikon verran koska ei ollut shampooseen rahaa. Kahdessa päivässä menee rasvaiseksi omat hiukseni juurista alaspäin ja ei muuten ole nätin näköistä. Kaverini kyselivätkin aina että olenko tullut juuri suihkusta kun hiukseni näyttivät märiltä. Olipa kiva selitellä että lähinnä vesipesulla ollut

Vierailija
31/92 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut shampooton helmikuusta lähtien :)

Mulla on lasimainen ohut rasvoittuva piikkisuora tukka. Kun se on lyhyt niin Koskaan milloinkaan en ole sitä saanut näyttämään millään valtakunnan aineilla siltä miltä se nyt näyttää ilman shampoota!!

Eli olen koko elämäni ensin pessyt lunnollisen"muotoiluaineenja kohotusaineen pois ja siten yrittänyt kaupan vastaavilla saada tukkaa näyttämään joltain muulta kuin päähän kiinni liimautuvalta ohuelta onnettomalta maantienharmaalta haivenilta.

Ilman shamppoota en tähän tukkaan kertakaikkiaan tarvitse muuta kuin hiustenkuivaajalla vähän kohottelen sieltä täältä.. JA tukka on just semmoinen jollaisen olen sen aina halunnut olevan. HElppohoitoinen, tuuhean näköinen ja luonnollinen. :)

Mikäli tämä kuulostaa todella "rajulta" jutulta jonkun mielestä niin suosittelen aloittamaan siten,e ttä vaihtaa kaupan shampoot ja hoitoaineet vain ja ainoastaan yhteen palashampooseen. joita saa esim. täältä:

http://www.vihreakosmetiikka.fi/index.php?cPath=26

Ero on muuten uskomaton jo pelkästään kun pääsee eroon markettikamasta ja pesee palashampoolla :)

JA siitä sitten voi laajentaa tajuntaa ja kokeilla sitä shampoottomuutta.

Muutama huomionarvoinen seikka:

Kestää aikansa (ehkä 2-3kk) ennen kuin itse henkisesti totut ajatukseen ja tajuat mitä merkitsee olla shampooton ja ennenkuin ehkä löydät sen oman leikkaus-ja kampaustyylin mikä sopii juuri sinun hiuslaadullesi sen jälkeen kun et enää käytä shampoota. Minulel käy vain lyhyt tukka. Mutta varmasti joku jolla on kaunis paksu pitkä tukka niin sekin sopii.

KAnnaattaa varautua aloitusvaiheessa siihen, että sitten on sitkeästi shampooton ja sillä siisiti. Minä olin aluksi 4vk pesemättä, mutta sitten ajattelin epävarmuuderssani, että on varmaan pakko pestä kun oli juhlat.. Ne juhlat meni pilalle tukkani osalta :D en saanut tukkaa mitenkään pysymään minkään näköisenä, kauhea lakkakasakin piti laittaa etututkkaan jotta se pysi edes vähän pois otsalta..... Sen koommin en ole pessyt kun lopulta tajusin, että se on paremman näköinen ilman pesua.

Hiukset pitää ilman shampootakin pestä kunnolla kun käy suihkussa. Eli ensin oikein kunnolla kuumalla vedellä hierot hiukset ja päänahan niinkuin hieroisit shmapoonkin kanssa. JA sitten sen jälkeen viileällä vedellä toisto.

Aluksi voi joutua pesemään tukan useammin kuin on tottunut.

Mikäli aluksi tuntuu, että ihan pakko olisi pestä jollain aineella eli tuntuu ettet saa vedellä puhtaaksi niin pese suolalla tai ruokasoodalla. Tätä ei saa tehdä usein mutta aluksi se voi helpottaa sitä ajatusta, että se tulisi siitä puhtaammaksi ;)

Joidenkin hiuslaadulle tai päänahalle tämä ei välttämättä sovi ollenkaan. Mutta sitkesäti kannattaa kokeilla 3kk.. Ja jos sitten on pakko palata shampooseen niin aina voi valita edes tuon palashampoon eikä tarvitse palata niihin kaupan myrkkyihin.

Esim. isäni pakotin kerran pesemään tuolla palashampoolla (erittäin hilseilevä ja päänahkaongelmainen).... HAukkui hörhösaippuaksi mutta pesi kun ei muuta ollut.... Kolmen päivän päästä kysyi msitä sitä palashampoota saa kun oli NIIN HYVÄ OLLUT PÄÄNAHKA ettei hän sen koommin uskaltanut kaupan shampoolla enää pestä :D

JA aluksi sie tukak tosiaan tuntuu ehkä "tahmaiselsta" "likaiselta" tms. mutta tuo tunen menee aika äkkiä ohi ja saatat huomata, että hiukset on todella helppo saada kuosiinsa ilman mitään mutovaahtoja ja lakkoja.

Jos jokatapauksessa haluat käyttää jotain muotoilutotteita sillointällöin niin niiden pitäsi olla vesiliukoisia jotta ei tarvi pestä shampoolla pois jolloin tukka on taas pari viikkoa "pilalla" ennenkuin taas palautuu se luonnollinen olotila :)

MAhdoinkohan unohtaa jotain? Mutta kysykää pois. Blogejakin aiheesta löytyy......

Niin ja mulla rupes ystävät kehumaan ihan kauheesti kuionka hieno tukka mulla on.... En hennonut vastata heilel: " Kiitos, eipä ikinä arvais että olen viimeksi pessyt sen helmikuussa"

Tutuilta olen kysynyt ja heidän mielestään tukka ei näytä likaiselta ja enhän mä mihinkään nyt

menisikään likaiselta näyttänän tukan kanssa.

T: HElmikuusta shampooton

Vierailija
33/92 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvästä selvitysestä. Mäkin haluaisin kokeilla tota, mutta kun mun tukka pitää pestä jokapäivä ettei se näyttäisi ihan hirveen rasvaselta, niin epäilen onnistuuko ollenkaan. Jos kolmekuukautta kuljen tukka kuin rasvalla nuoltuna, niin epäilen, että minulla enää senjälkeenn on yhtään ystävää. Onkohan enää miestäkään?

Vierailija
34/92 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkoi kiinnostamaan. Pitää kokeilla kun jään kohta mammalomalle. Sitten ei haittaakaan jos tukka nyt vähän näyttää rasvaiselta. :)

En ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt shampoota joka sopisi mulle eikä ärsyttäis päänahkaa.

Vierailija
35/92 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pesin päänahan kylmällä vedellä, ja ehkä 2-3 kertaa vuodessa kananmunalla hiukset. Toimii, eli jonkun tietyn ajan jälkeen hiukset ei tosiaan olleet enää rasvaiset, vaan vain hyväkuntoiset. Aloin käyttää shampoota kun odotin esikoista, mutta tämä on siis vanha juttu, ja sitä harrastivat tosi monet tuttavat jo silloin 20v sitten. Moni heistä ei ole pessyt hiuksia shampoolla sen jälkeen.

Vierailija
36/92 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hyvinkin, mutta todellakaan EI ole tarkoitus pestä vain pelkällä vedellä. Vaan soodavedellä. Ruokasoodaa veteen sekoitettuna pulloon ja sillä sitten. Hoitoaineeksi veden ja viinietikan sekoitusta.

Vaihtoehtoisesti voi pestä pelkällä hoitoaineella (sellaisella jossa ei ole silikonia). Itse tein näin pitkään, melkein vuoden verran, mutta kun tuli kesähelteet oli pakko alkaa pesemään shampoolla. Ja toinen ongelma on mun ongelmallinen hilseilevä päänahka joka tuntuu tarvitsevan shampoopesua. En oo kokeillut tuota soodapesua.

Vierailija
37/92 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku aloittanut shampootoman elämän?

T: HElmikuusta shampooton :)Eli vuosi on melkein täynnä eikä yhtään ole shampoota ikävä :D

Vierailija
38/92 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukseni eivät kärsineet kokonaan shampoottomasta pesusta. Ei myöskään päänahka. Tosin pidän shampoolla ja erityisesti muotoiluaineilla läträämisestä (vaikka sitä ei tarvisikaan). Pesen nykyään hiukseni shampoolla vain kerran viikossa ja joka päivä pelkällä vedellä. Sekin kuivattaa vähemmän kuin jokapäiväinen hiustenpesu shampoolla.

Vierailija
39/92 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa mitä värjäys tekee hiuksille, silloinhan on ilmeisesti pakko pestä väri jollakin pesuaineella pois. Täytyykö sitten vaan totuttaa huikset uudestaan shampoottomaan pesuun vai?

Vierailija
40/92 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas aika mielenkiintoista tekstiä! Melkein tekisi mieli kokeilla, siirtymävaihe vaan mietityttää, niinkun joku jo aiemmin sanoi.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi