Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiustenpesu pelkällä vedellä?

Vierailija
30.11.2009 |

Hesarissa tänään juttua no poo -liikkeestä, jonka mukaan hiukset voivat paremmin kun luopuu sampoopesuista. Tekisi mieli melkein kokeilla, oma tukka on juuri tuollainen ongelmatapaus: kuivat latvat, nopeasti rasvoittuva päänahka. Mutta miten sitä sen totuttamisvaiheen viikot oikein elää ihmisten ilmoilla tukka rasvaisena.. :/

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...aloitin heti seuraavana päivänä luettuani Hesarin artikkelin. Muutoinkin pesin puolipitkät hiukseni melkein joka päivä ja nyt siis joka päivä - joinakin peräti kaksi kertaa. Hiukseni eivät takkuunnu lähes ollenkaan enää. Totta on, että ne ovat hiukan rasvaisen näköiset, mutta ne eivät mene päätä pitkin. Käytin aiemmin hoitoainetta shamppoopesun jälkeen, muotoiluvaahtoa, tyvenkohotusta ja joskus lisäsin vielä geeliäkin! Kestämätön kampaus joka tapauksessa. Viikon kokeilun jälkeen olen erittäin tyytyväinen, että aloitin heti, enkä vasta kesälomalla, kuten ensin ajattelin. Odotan innokkaasti, mitä muutoksia tapahtuu kolmen kuukauden aikana!

Vierailija
2/92 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ajan päänahka oli todella rasvainen. Tein vesipesun joka päivä ja yhtäkkiä rasvaisuus loppui.. hiukset tuntuivat paksummilta (varmaankin rasvan takia) ja päänahka ei ole koskaan voinut niin hyvin, ei minkäänlaista kutinaa, kirvelyä eikä hiuksiakaan lähtenyt läheskään yhtä paljon.

Pesin tässä välissä pikkujoulujen takia hiukset ja tulos oli kamala sähköpehko..Palaan nopoo linjalle taas heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tama aloittaa ainakin talle mun 4 vuotiaalle, silla ei hiukset edes rasvoitu mutta silti joka kylvyssa shampoota kaytan.

Itseakin kiinnostaa, mutta... se siirtymavaihe... Ja minulla on lyhyet hiukset, kaytan ihmisten ilmoilla aina hiusvahaa tms, ja lakkaa. En tieda onnistuisiko mulla.

Vierailija
4/92 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun iso sairastui pahasti. Mun atooppinen ihoni meni tosi pahaan kuntoon, päädyin sairaalaan asti. Myös päänahka muuttui punaiseksi, kuivaksi ja kutisevaksi. Sairaalassa kuulin, että on mahdollista pestä hiukset myös Aqualan -rasvalla ja olin jo aiemmin lukenut näistä nopoo -tyypeistä.

Kun iho ja sitä myöten koko nainen oli aika ruman näköinen, niin ajattelin, että mitä väliä jos tukkakin vielä muuttuu rumaksi ja likaiseksi. Lopetin siis shampoo -pesun ja pesen nykyään kerran viikossa Aqualan -rasvalla (ennen suihkua laitan noin 15 minuutiksi rasvaa hiuspohjaan ja suihkussa pesen pois) ja aina liikuntasuoritusten jälkeen pesen vain vedellä. Näin on nyt menty kohta vuosi.

Hiukseni ovat hyvinvoivan näköiset, päänahka on melkein parantunut (samaa tahtia kuin ihokin) ja tukka on helppo laittaa. En käytä mitään muotoilutuotteita tai shampoota. Hiukset ovat lyhyet. Kavereilta olen kysynyt näyttääkö tukkani likaiselta, mutta vastaus on aina ei. Poikaystäväni mielestä hiukseni haisevat hyvältä ja puhtaalta.

Vierailija
5/92 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se näyttää kamalalta, jos sen vaan antaa kuivua itekseen. Ainakin mun on pakko käyttää muotoilutuotteita. Ja niiden peseminen pois päästä ei taida onnistua pelkällä vedellä?

Vierailija
6/92 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutko nyt siitä kun peset sitä ohutta tukkaa shampoolla vai pelkällä vedellä?

Tositan vielä monennen kerran: minun OHUT LASIMAINEN LIUKAS LÄTTÄNÄ hiuslaatuni "muuttui" shamppoottomuuden myötä paksuski ja tuuhekaksi joka EI TYARVITSE muotoilutuotteita näyttääkseen todella hyvältä....

Minun tukkani siis näyttää ny täysin ilman aineita siltä miltä olen sen aina halunnut näyttävän ja tunutvan, mutta ikinä en ole siinä muotoilutuotteilal on nistunut.....

Mutta kuivata se on p akko hiustenkuivaajalla pöyhien. Muuten se todellakin kuivuu kamalan näköiseksi....

Mutta kun sen kuivaa niin se on puhdas ja hyvännäköäinen ja saan muotoiltua sen käsillä ihan juuri sen näköiseksi kuin haluan :D

Vierailija
7/92 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 35= helmikuusta shampooton

Vierailija
8/92 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/92 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulla kuin vedellä ja hyvänä on pysyneet. Mietin itsekkin siirtymistä vesipesuun, kuulostaa niin hyvältä nuo kokemukset.

Vierailija
10/92 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä saisin teilel linkitettyä kuvan kuontalostani?

Vierailija
11/92 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

shampoolla pesemättömistä uudisraivaaja hiuksista.

En voisi kuvitella etten pesisi hiuksiani joka aamu.

Vierailija
12/92 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Vuoden "pesemättä" :D

Vierailija
13/92 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni värjäys onnistuu, itsellä ei kokemuksia, kun en värjää millään.

Miten, jos blondaa? Voiko olla shampooton?

Vierailija
14/92 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin "viimeisen kerran" kampaajalla shampoomyrkyt päässä :-)

Tänään pesin ruokasoodalla (1 rkl liuotettuna 2-3 desiin vettä), ja huuhtelin etikkavedellä (samat määrät kuin soodavedessäkin.

Hiukset tuntuvat kyllä puhtailta ja pehmeiltä.

Yritän pestä alkuun vaikka joka toinen kerta sooda+etikkajutulla, ja sitten pikkuhiljaa vähentää soodan ja etikan käyttöä.

Mies jo lyttäs mun uuden elämäntavan, mutta sanoin, että en minä eikä hänkään voi tyrmätä tätä jos me ei olla koskaan kokeiltu!! Kysyin, että lupaako kokeilla myös jos minulla onnistuu. Lupasi. :-)

Joku aiemmissa viesteissä aprikoi, onko ystäviä enää tämän siirtymäajan jälkeen, ja onko miestäkään. Mun mies lupasi pysya kuitenkin rinnallani.

Haastan Sinutkin osallistumaan tähän no poo -ilmiöön!!!

Vierailija
15/92 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut nyt noin 4kk WO linjalla ja käyttänyt seuraavia linkkejä apunani:

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/kropan-kohentajat/161…

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/kropan-kohentajat/161…

Ensimmäinen kk oli kyllä ihan karmea liimaletti, mutta kun sen vain päätti hoitaa minkä oli aloitanutkin niin ei tule heti mieleen etta palaisin erilaisiin shampoopesuihin.

Suosittelen kyllä vaikka se välillä hieman risookin ;)

Vierailija
16/92 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://shampooton.blogspot.com/

oli siis se toinen linkki =) sorbas meni kahteen kertaan se eka =))

Vierailija
17/92 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahkasi ei shampoota liian usein kesä ja reagoi rasvoittumalla

Vierailija
18/92 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti, ai että muka hiusten pesu ILMAN shampoota?

En todellakaan usko! Ja ärsyttävää ku ihmiset sössöttää niistä myrkyistä,mitä shampoissa on. Ja sitten vielä jaksetaan jauhaa,miten paljon se saastuttaa luontoa!!!!!!! LUOJA!!! Siis oikeestihan jokainen me ollaan myrkkyjä. Hammastahna, Saippua, Kosmetiikka ja kaikki aineet on MYRKKYJÄ,paitsi VESI!!!!!!! mutta en todellakaan koskaan IKINÄ milloinkaan ala elämään ilman kosmetiikkaa. Jokainen eläkööt tavallaan.MUT EI PELKKÄ VESI VOI AUTTAA!! Onhan noita hius-myyttejäkin, totta ja tarua, sitähän on vaikea saada koskaan selville ku eri tietolähteissä väitetään yhtä sun toista. :/ Aika ristiriitaista! 7

Rasvaiselle hiustyypille auttaa muuten, että ripottelet vehnäjauhoja! Ei tietty semmoinen jauho pelkästään,vaan sen kanssa käy myös kuivashampoo, leskenlehti,tinjami, NOKKONEN.Onhan noita enemmänkin..

Vierailija
19/92 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mulla on kans luonnonkihara ja aiemmin on pitänyt laittaa aivan käsittämättömiä määriä muotoilutuotteita, että on saanut sen kiharan pysymään. Oon ollut noin 9 kk ilman shampoota, mutta pessyt hoitoaineella kuitenkin (tätä siis suositellaan monessa ulkomaisessa lähteessä CurlyGirleille). Olin tuossa syksyllä jonkin aikaa myös tuon soodan ja omenasiideriviinietikan varassa (toimi kyllä ihan mukavasti), mutta päänahka alkoi hilseillä.

Mua siis kiinnostaisi, miten keskustelija nro 43 muotoilee hiuksensa, mutta voi olla ettei hän enää tälle palstalle eksy... :) Aion testata tästä eteenpäin vesipesua ja satunnaista soodapesua alkuun, sekä etikkahuuhtelua ja softerilla föönausta. Mua siis rasittaa se, että hiuksia pitää aina laittaa ihan älyttömästi.

Tuohon hiusten värjäämiseen hyvä vaihtoehto on kyllä henna, 100% luonnollinen ja tosi kaunis ja hyvä väri. Olen nauttinut elämästäni pronssisten hiusteni kanssa nyt viime keväästä. En todellakaan enää värjää millään muulla kuin hennalla, hiukset tuntuu aina hennauksen jälkeen uskomattoman hyvältä. :)

Olen siis luopumassa kosmetiikasta tässä hiljalleen muutenkin, mulla on paha akne ja kaikkea kosmetiikkaa siihen on jo kokeiltu, joten annan öljypuhdistukselle ja eteerisille öljyille mahdollisuuden.... So far so good... Alan uskoa siihen, että kosmetiikkateollisuus ei oikeasti halua meidän olevan kauniita, ainakaan ilman heidän tuotteitaan.

Vierailija
20/92 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman shampoota, eikä ollut ongelmaa. Tai ongelma oli, kun jostain shampoosta sain hirveän ihottuman päänahkaani. Ei se shampooton elämä tarkoita, ettei hiuksia pestä ja että näytetään rasvaletiltä. Pese reilusti vesdellä, hiero sitä päänahkaa pestessä, kyllä sieltä ylimääräinen rasva lähtee pois. Nykyään joudun pesemään välillä shampoolla, mutta ne shampoo pesukerrat on harvassa, vieläkin mieluummin pelkällä vedellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi