Nyt kaduttaa lapsen rokotus...
7-v sai perjantaina SI-rokotteen ja on tämän aamun oksennellut aika rajusti sänkyyn....käytävälle...vessan lattialle..päälleen..vetelät housuissa...ja minä seuraan rätin ja mopin kanssa. Itseltäkin lentää välillä laattta pelkästä hajusta..yäks..
Ja toiselle lapselle ei tullut yhtään mitään..
Taisin hätiköidä ja tehdä väärän päätöksen. Viimeistään nyt on aivan varma, että itse en piikille mene. Tuli mitä tuli, flunssa se tämäkin on.
Kommentit (22)
Yleensä nuo rokotusreaktiot tulevat nopeammin eikä mahan sekaisin meno ole mitenkään tyypillinen sivuvaikutus.
Ja ettei kukaan nyt pillastu, niin en minä sitä mahdollisuutta kiellä, etteikö rokotekin ole mahdollisesti voinut tuohon myötävaikuttaa. Mutta ei se todennäköisin selitys ole. Luultavasti teille oli jo tulollaan mahatauti, eikä rokotus sitä estä.
t. äiti, jolle itselleen tuli rokotteesta pistokohta tosi araksi ja seuraavana päivänä oli kova päänsärky - ja jonka lapselle ei tullut rokotteesta mitään.
Vatsataudilta kuulostaa. Eikö sun lapsilla sellaista ole ennen ollut? Sen on tosin voinut saada sieltä rokotuspaikasta.
joten lopettakaa tuo vouhotus. Rokote ei tuskin aiheuttaa vatsatautia, jolta tuo lapsesti tauti kuulostaa. Ei jokainen aivastus, flunssa ja pahoinvointi ole si-rokotteen syytä.
Ei nyt sentään vetelät housuissa. Sen sijaan mun hoitolapsilla oli. Mulla on vapaapäivä, kun lapset ja itse toivun taudista. Ja taudin sai ekana se, jota ei ole rokotettu. Ihan siis eri tauti kuin sikainfluenssa eikä mitenkään liity rokotukseen.
Lapselle ei tullut oireita rokotuksesta ja nyt terveenä kun itsellä sikainfluenssa.
Me muut olimmekin sitten todella sairaina, kun sikatauti iski. Mies oli onnellisessa asemassa!
eikä oireetkaan kuulosta rokotteen oireilta
oireet tulee heti (saman vuorokauden puolella, viim. seuraavana päivänä) , joten eri tauti eikä oireetkaan kuulosta rokotteen oireilta
Norovirusta on liikenteessä. Meillä oli vastaavaa ENNEN kuin lapsi sai rokotteen.
Sillä KAIKKI tahot, joilta olen asiaa kysynyt, sanovat, että rokotusreaktio alkaa muutamassa tunnissa rokottamisesta ja kun rokottamisesta on pari vuorokautta, mahdolliset oireet ovat joistain sairauksista, eivät rokotteesta.
jäsenet sen saman mahataudin joka seitsemänvuotiaalla on
Meillä kävi perheen jokaisen jäsene läpi viime viikolla ja edellisellä. Vieläkin esikoisella vatsa kuralla ja vellit melkein housuissa, piikkiä ei olla saatu. Tsemppiä!
Noo eihän tässä mitään lääkäreitä olla, mutta lapsella ei ole ikinä ollut vatsatautia.
Lisäksi THL sivuilla raju oksentelu luetaan mahdollisiin mutta harvinaisempiin oireisiin.
ap.
Paitsi ettei lasta ole rokotettu.
Noo eihän tässä mitään lääkäreitä olla, mutta lapsella ei ole ikinä ollut vatsatautia.
Lisäksi THL sivuilla raju oksentelu luetaan mahdollisiin mutta harvinaisempiin oireisiin.
ap.
Ja silti se oksentelu tulee 24h sisällä, jos rokotuksesta johtuu. Ei kahden-kolmen pöivän perästä.
En tunne ketään, kenellä ei ikinä olisi ollut vatsatautia 7 vuoden ikään mennessä. Ihan loistava tuuri teillä ollut tähän mennessä. Pikaista paranemista lapselle!
lapsella ei ole ikinä ollut vatsatautia.
nimittäin vatsatauti aika herkästi tarttuu muihin perheenjäseniin varsinkin jos on voimakas kuten noro
jotakuinkin jokaisen lääkevalmisteen haittavaikutusluettelossa, samoin kuin päänsärky, flunssankaltaiset oireet, univaikeudet yms. koska ne on niin yleisiä joka tapauksessa joten kun lääkkeitä ja rokotteita tutkitaan niin joku aina saa kyseisiä oireita johtuipa ne siitä tai ei.
Toivotaan että oli rokotereaktio eikä tauti käy läpi koko perhettä.
Sitä kun ei voi etukäteen tietää, millaisia oireita rokotuksesta tulee vai tuleeko mitään.
Parhaassa tapauksessa sairastamalla sikainfluenssa olisi voinut päästä vähemmällä, mutta joskus toisinkinpäin.
Pikaista paranemista lapselle. Turha enää katua, tehtyä ei saa tekemättömäksi. Toivottavasti pian helpottaa!